۱۰ نکته تغذیه در آقایان-هوران

۱۰ نکته تغذیه در آقایان

همانگونه که قبلاً اشاره شد تغذیه مناسب نقش و تاثیر بسیار زیادی در زندگی انسان دارد و می‌تواند در موفقیت آن و بهره‌برداری از سلامت جسمانی و روحی و مؤثر شود او از ابتلای آن به بسیاری از استرس‌ها و تنش‌ها جلوگیری کند.

تغذیه در تمامی افراد مهم می باشد و نمی‌توانیم برای همه یک برنامه غذایی یکسان در نظر بگیریم. در این مقاله سعی داریم شما را با تغذیه در آقایان آشنا کنیم و راهکارهایی را ارائه دهیم که آقایان بتوانند از سلامت جسمانی و روحی بالاتری برخوردار شوند.


آب

آقایان معمولاً به دلیل کار در بیرون از منزل بسیار بیشتر از سایرین به آب در تغذیه نیاز دارند بنابراین لازم است که بسیار آب بنوشند و از نوشیدن آب غافل نشوند زیرا غافل شدن از آب می تواند موجب بسیاری از بیماری‌ها شود.


صبحانه

صبحانه نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی و روحی فرد و تغذیه دارد و به‌عنوان یکی از وعده‌های غذایی مهم شناخته شده است و تمامی افراد لازم است که از آن حاصل نشود و با مصرف صبحانه سلامت جسمی و روحی را به خود هدیه دهند.

بنابراین لازم است که آقایان نیز مانند سایرین مصرف صبحانه را جدی گرفته و از آن غافل نشوند زیرا غافل شدن از مصرف صبحانه می‌تواند موجب ابتلای فرد به بسیاری از بیماری‌ها شود.

وزن


نوشیدنی ها

همانگونه که قبلاً نیز اشاره شد آقایان به دلیل کار در بیرون از منزل بسیار بیشتر به آب و نوشیدنی نیازمند هستند بنابراین لازم است که مصرف نوشیدنی‌های طبیعی و مفید را جدی گرفته و از مصرف آن غافل نشوند. مصرف نوشیدنی‌های طبیعی می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت روحی و جسمی فرد داشته باشد.

بشتر ببینید
برای کاهش قند خون از 4 تکنیک ساده استفاده کنید

مصرف میوه

مصرف میوه برای تمامی افراد ضروری می باشد و متخصصان تغذیه تاکید جدی بر مصرف آن دارند اما در مردان مصرف میوه بسیار بیشتر از سایرین افراد می‌باشد و برای تامین انرژی خود نیازمند مصرف میوه زیاد هستند بنابراین آقایان باید مصرف میوه را در برنامه غذایی خود قرار داده و از آن‌ها غافل نشوند و از این طریق بتوانند از انرژی بیشتری برخوردار شود.

موز


پروتئین

سیستم بدنی مردان به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار بیشتر از بانوان نیاز به مصرف پروتئین دارند بنابراین لازم است که مصرف غذاها و مواد غذایی پروتئین دار را در برنامه غذایی خود قرار داده و از مصرف آن غافل نشوند زیرا غافل شدن از مصرف پروتئین‌ها می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به فرد وارد کند.

یک برنامه غذایی سالم و برخوردار از پروتئین مناسب می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در تامین پروتئین مورد نیاز  آقایان و همچنین تاثیر بسیار گسترده‌ای در تناسب اندام آن‌ها داشته باشد.

سینه


مصرف کشمش و مویز

آقایان به دلیل انجام کار خارج از منزل معمولاً نسبت به بانوان بیشتر دچار خستگی می‌شوند بنابراین لازم است که آن‌ها از تغذیه‌های انرژی‌زا استفاده کنند. متخصصان تغذیه و کارشناسان رژیم درمانی بسیار توصیه می‌کنند که افراد برای بالا بردن انرژی خود از مصرف کشمش و مویز غافل نشوند و حتماً مصرف کشمش و مویز را در برنامه روزانه خود قرار دهند.


مصرف مغزها

همچنین آقایان باید به این نکته نیز توجه فرمایند که از مصرف مغزها غافل نشوند و حتماً مصرف مغزها را در برنامه غذایی خود قرار دهند زیرا عدم مصرف مغزها می‌تواند در کاهش توانایی‌ها و کاهش انرژی فرد مؤثر باشد بنابراین فرد برای بالا بردن انرژی خود باید مصرف مغزها را در برنامه غذایی خود قرار دهد.

بشتر ببینید
5 نکته برای تغذیه سالم در ایام کرونا

v


مصرف سبزیجات

سبزیجات نقش و تاثیر بسیار گسترده‌ای در جلوگیری از کم‌خونی و تامین آهن مورد نیاز بدن دارد بنابراین لازم است که تمامی افراد و به خصوص آقایان از مصرف سبزیجات غافل نشده و حتماً مصرف سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهند و با مصرف سبزیجات از ابتلای خود به بیماری‌های مختلفی مانند کم‌خونی و بیماری‌های روده ای جلوگیری کنند.


عدم مصرف نوشیدنی‌های الکی

مصرف نوشیدنی‌های الکلی و بسیار برای بدن مضر بوده و می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در ابتلای فرد به سرطان داشته باشد و همچنین موجب ناباروری در مردان شود.

بنابراین توصیه می‌شود که آقایان از مصرف هرگونه نوشیدنی های الکلی جداً خودداری کنند و یا در صورت مصرف نوشیدنی‌هایی الکلی هرچه زودتر نسبت به ترک که این نوشیدنی مضر از برنامه روزانه خود اقدام نمایند و با ترک مصرف نوشیدنی‌های الکلی سلامت جسمی و روحی را به خود هدیه دهند.


ترک سیگار و قلیان

سیگار و قلیان تو ماده مضر برای بدن محسوب می شوند و فرد مصرف‌کننده ممکن است به بیماری‌های بسیاری نظیر بیماری‌های قلبی و ریوی دچار شود بنابراین توصیه می‌شود که افراد از مصرف سیگار و قلیان جداً خودداری کرده و با ترک سیگار و قلیان سلامتی را به خود و خانواده خود هدیه دهند.


بدن‌سازی در آقایان

علاقه و بدن‌سازی و ورزش در آقایان بسیار بیشتر از بانوان دیده می شود بنابراین آقایان بیشتر از بانوان نیازمند دریافت برنامه غذایی متناسب با ورزش‌های خود برای دستیابی به تناسب اندام مدنظر خود می باشند. بنابراین لازم است که آقایان با مراجعه به متخصصان تغذیه و کارشناسان رژیم درمانی و دریافت برنامه غذایی متناسب با خود در کنار ورزش کردن در سریع‌ترین زمان ممکن به اندام مدنظر خود رسیده و از چاقی و یا لاغری خودداری نمایند.

بشتر ببینید
چگونه میزان استروژن در مردان را کاهش دهیم؟ 3 روش اصولی

افراد ورزشکار نیازمند مصرف نوشیدنی‌ها و مواد غذایی با انرژی می باشند که چرب نبوده و در بدن آن‌ها چربی تبدیل نشود بنابراین ورزشکاران لازم است که از مصرف مواد مغذی مانند مغزها و کشمش و توت غافل نشوند.


نتیجه‌گیری

همچنین ورزشکاران باید به این نکته توجه فرمایند که مصرف پروتئین‌ها می‌تواند در تناسب اندام آن‌ها بسیار موثر واقع شده بنابراین آن‌ها نباید از مصرف پروتئین‌ها غافل شوند و با مصرف پروتئین و در کنار آن ورزش کردن باید به تناسب اندام خود دست یابند.

همان گونه که قبلاً نیز اشاره شد تمامی افراد باید با دستیابی به غذای مناسب و دارا بودن یک برنامه غذایی متناسب با خود در حفظ سلامت جسمی و روحی خود بکوشند و از ابتلای خود به هر گونه بیماری‌ها و چاقی و لاغری جداً خودداری نمایند بنابراین لازم است که تمامی افراد با مراجعه به متخصصان تغذیه و یا کارشناس رژیم درمانی برنامه غذایی مختص خود را دریافت کرده وبا استفاده از آن سلامتی را به خود هدیه دهند.


در انتها امیدواریم که از مطلب «۱۰ نکته تغذیه در آقایان» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۱۳ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید