متخصص و کارشناس تغذیه و مراکز رژیم درمانی، ۴ ویژگی متخصص خوب

متخصص و کارشناس تغذیه و مراکز رژیم درمانی، ۴ ویژگی متخصص خوب

شاید بارها نام متخصص تغذیه و کارشناس تغذیه را شنیده باشید. یکی از نکاتی که باید در این‌باره میدانی این است که این دو کاملاً با یکدیگر متفاوت می باشند. متخصص تغذیه و پزشکی اطلاق می‌شود که در دوره تخصصی تغذیه خوانده است و  اما کارشناس تغذیه به فردی گفته می‌شود که دارای کارشناسی و یا بیشتر در رشته تغذیه و یا رژیم درمانی می باشد.


کارشناس تغذیه و کنترل تغذیه هوران هوران

تغذیه یکی از نکات اساسی می باشد که میتواند در حفظ تناسب اندام، زیبایی، بهبود و کاهش عملکرد برخی از بیماری‌ها بسیار موثر و تاثیرگذار باشد.  بنابراین لازم است که توجه بسیاری به تغذیه خود داشته باشیم.
امروز شاهد این هستیم که برخی از افراد برای تعیین جنسیت جنین خود قبل از بارداری به متخصصان تغذیه مراجعه میکنند. بنابراین می‌توانیم بگوییم که تغذیه در تعیین جنسیت جنین بسیار موثر واقع شده است.

تغذیه


متخصصان و کارشناسان تغذیه و رژیم درمانی سعی دارند با تنظیم کردن برنامه غذایی و رژیمی بتوانند بسیاری از مشکلات شما را برطرف نمایند و نقش و تاثیر بسیاری در بهبود بسیاری از بیماری‌ها داشته باشند.

این متخصصان در رابطه با تغذیه نکات بسیاری را گوشزد کرده‌اند که ما در این مقاله سعی داریم چند نکته طلایی را درباره رژیم و رژیم درمانی به شما بگوییم.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : راهکار‌های مفید برای کاهش وزن و چربی سوزی با نوشیدن ۵ چای مختلف


نکاتی در رابطه با تغذیه و رژیم

مزایای تغذیه خوب

غذا خوردن یکی از لذت‌های زندگی محسوب می‌شود که علاوه‌بر از بین بردن گرسنگی می‌تواند در افزایش قد و وزن، پوست زیبا و درخشان، رشد و براق شدن موها، بارداری و از بین بردن بسیاری از اختلال‌ها و بیماری‌ها تاثیرگذار باشد. یک تغذیه خوب می‌تواند شما را یاری دهد تا زندگی شاد و ایده‌آل داشته باشید و از بسیاری از بیماری‌ها و اختلال‌ها دور بمانید.
چه زمانی فرد احساس گرسنگی می‌کند؟
فرایند گرسنگی هنگامی اتفاق می‌افتد که گلوکز و یا قند خون فرد کاهش می یابد و دل‌ها نیاز به تغذیه پیدا می‌کنند. در این موقع بدن ایجاد گرسنگی و انعکاس‌های مرتبط با گرسنگی شما را از نیاز خود به غذا مطلع می‌سازد.

بشتر ببینید
10 روش ساده برای از بین بردن بوی بد دهان

به این نکته نیز توجه داشته باشید که افرادی که به بیماری قند خون دچار هستند به دلیل افزایش و یا کاهش بیش از حد گلوکز خون ممکن است دچار گرسنگی های مکرر شوند.

متخصص و کارشناس تغذیه و مراکز رژیم درمانی، 4 ویژگی متخصص خوب


تغذیه در نوزادان

یکی از خدماتی که در مراکز تغذیه و رژیم درمانی توسط کارشناس تغذیه داده می‌شود خدمات مرتبط با تغذیه نوزادان می باشد. تغذیه نوزادان در سن‌های مختلف تغییر پیدا کرده  و براساس نیاز هر نوع تغذیه متفاوت می باشد.

گاهی برخی نوزادان دارای وزنی بیش از میزان وزن متناسب  و یا کمتر از حد متناسب هرچند که می‌توانند با مراجعه به مراکز رژیم درمانی  و متخصصان تغذیه و کارشناسان تغذیه مشکلات مرتبط با تغذیه خود را حل کرده و به یک وزن ایده‌آل و متناسب با قد و سن خود برسند.

کارشناس تغذیه در مرحله اول با اندازه‌گیری قد و وزن فرد میزان کاهش و یا افزایش وزن آن را تعیین کرده و متناسب با آن یک برنامه غذایی به او ارائه می‌دهد.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : رژیم! ۵ نكته اصلی درباره رژيم غذايی سالم


تغذیه در بانوان

در برخی مواقع شاهد این موضوع هستیم که تعیین یک بازه زمانی بانوان دارای افزایش و یا کاهش وزن شدید می شوند و نیاز پیدا می‌کنند تا با مراجعه به یک متخصص تغذیه بتوانند وزن خود را در حد ایده‌آل و متعادل نگه دارند.

مراجعه بانوان به متخصصان تغذیه بیشتر در موقع بارداری دیده می شود. برخی مادران در دوران بارداری دچار اضافه وزن بیش از حد و یا کاهش وزن بیش از حد و مشکلاتی مانند کم خونی و یا فشارخون و قند خون می‌شود و نیاز دارند تا با مراجعه به یک متخصص تغذیه می‌توانند مشکلات پیش‌آمده را کنترل و رفع نمایند.

بشتر ببینید
مراقبت از بدن با رعایت 9 نکته

تغذیه در آقایان

پس به تغذیه و رژیم درمانی در آقایان نیز دیده می شود گاهی برخی از آقایان دچار کمبود و یا اضافه وزن شدید می‌شود و نیاز پیدا می‌کنند تا با مراجعه به یک متخصص رژیم درمانی بتوانند وزن خود را در حد ایده‌آل و متناسب با وزن و قد خود نگه دارند.

از آنجایی که علاوه بر ورزش و فیتنس در آقایان بیشتر از بانوان دیده می‌شود و مراجعه آقایان به متخصصین تغذیه برای دریافت برنامه غذایی متناسب با ورزش ها بیشتر از بانوان دیده می شود.


تغذیه مختص افراد دارای بیماری فنیل کتونوری

فنیل کتونوری بیماری ژنتیکی میباشد که به دلیل حساسیت فرد به پروتئین گلوتن ایجاد میشود. یک کارشناس تغذیه خوب می‌تواند به خوبی این بیماری را شناسایی کند. در این گونه افراد خوردن غذاهایی که دارای پروتئین گلوتن هستند می‌تواند عوارض جدی داشته باشد و حتی به مرگ منجر شود.

بنابراین این دسته از افراد برای ادامه دهی باید به متخصص تغذیه مراجعه کرده و تعیین رژیم مختص خود از عوارض خوردن غذاهایی که دارای پروتئین گلوتن هستند جلوگیری کرده و یا مصرف آن را به حداقل ممکن برسانند.

توجه داشته باشید که نوزادان مبتلا به این بیماری نمی‌توانند از شیر مادر و یا شیرخشک‌های معمولی تغذیه کنند و باید به متخصص تغذیه مراجعه کرده و شیر خشک مخصوص خود را دریافت کنند.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید :  ۱۴ روش کارشناس تغذیه برای تقویت متابولیسم


 ویژگی‌های یک کارشناس تغذیه خوب

اولین ویژگی که برای یک کارشناس تغذیه خوب در نظر گرفته می شود تجربه و مهارت آن می‌باشد توجه داشته باشین که متخصصینی که دارای سن خانه بالاتری هستند می‌توانند بهتر از متخصصان جوان شما را یاری رسانند اما گاهی نیز برعکس آن دیده می شود.
متخصصانی که دوره‌های فلوشیپ و فوق تخصص را دیده باشند می توانند بهتر از سایر متخصصان در تنظیم برنامه غذایی و رژیم به شما یاری رسانند.

بشتر ببینید
5 راه از بین بردن موهای زائد بدن

تغذیه


نتیجه گیری

بنابراین اگر شما نیز برای دریافت رژیم غذایی متناسب با خود به دنبال یک متخصص و یا کارشناس تغذیه با تجربه هستید می‌توانید به مراکز رژیم درمانی معتبر بر آنچه کرده و برنامه غذایی متناسب با خود را بر اساس سن، وزن و قد و همچنین بیماری‌های خود دریافت نمایید.
به این نکته نیز توجه فرمایید که تنها یک متخصص و یا کارشناس تغذیه و رژیم درمانی  با تجربه است که می‌تواند برنامه غذایی برای چاقی و یا لاغری را برای شما تنظیم نماید بنابراین از تنظیم برنامه غذایی سرخود جداً خودداری نمایید.

تنظیم برنامه غذایی و رژیم سرخود می‌تواند آسیب‌های جدی و برگشت ناپذیری را به بدن شما وارد نموده و موجب بسیاری از بیماری‌ها شود.

۷ اثر تغذیه ناسالم بر سلامتی


۲۳ , آبان ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید