با ۷ عادت قبل از خواب به کاهش وزنتان کمک کنید-هوران

با ۷ عادت قبل از خواب به کاهش وزنتان کمک کنید

در طول شب بدن می‌تواند بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری بسوزاند! متخصصان ادعا می‌کنند که استراحت باکیفیت می‌تواند درست مانند تمرینات بدنی در کاهش وزن نقش داشته باشد. اگر می‌خواهید این هدف را عملی کنید، مهم است که برخی عادت‌های خاص را که می‌توانند متابولیسم شما را در خواب تقویت کنند، رعایت کنید.


۱. محیط اتاق خواب را خنک نگه دارید

کارشناسان توصیه می‌کنند که برای تقویت متابولیسم بدن، دمای اتاق را حدود ۱۸ درجه سانتیگراد نگه دارید. مطالعات نشان داده‌اند که یک محیط خنک سلولهای چربی بژ را که مسئول تنظیم دما هستند فعال می‌کند. وقتی در یک اتاق سرد می‌خوابید یا برهنه می‌خوابید، بدن شما برای حفظ گرما شروع به سوزاندن انرژی بیشتری می‌کند.


۲. کمی آب انگور بنوشید

آب انگور به لطف ترکیب خاصی به نام رسوراترول به سوزاندن کالری کمک می‌کند. این ترکیب چربی سفید بد را به چربی بژ تبدیل می‌کند. هنگام استراحت، بدن از چربی بژ برای گرم نگه داشتن شما استفاده می‌کند. بنابراین، نوشیدن یک فنجان آب انگور طبیعی قبل از خواب شما را مجبور می‌کند به جای ذخیره چربی، از شر آن خلاص شوید.


۳. زمان استراحت و بیداری یکسانی داشته باشید

مطالعات می‌گویند، یک برنامه استراحت نامنظم با افزایش وزن مرتبط است. به طور معمول هورمون ملاتونین به ما می‌گوید کی باید به رختخواب برویم. این روند همچنین به فعال شدن سلول‌های چربی بژ که در سوزاندن کالری نقش دارند نیز کمک می‌کند.

جذاب


۴. تلفن و تبلت ممنوع

برنامه نامنظم استراحت تنها چیزی نیست که تولید ملاتونین را مختل می‌کند. نور تلفن و تبلت نیز دلیل دیگری است که نمی‌توانیم به درستی بخوابیم. ثابت شده که نور آبی تلفن‌های هوشمند تولید ملاتونین را به تأخیر می‌اندازد. بنابراین، هم دیرتر می‌خوابید و هم خسته بیدار می‌شوید. دو ساعت قبل از خواب همه دستگاه‌های الکترونیک را کنار بگذارید.

بشتر ببینید
با 10 تکنیک‌ چربی سوزی و عضله سازی آشنا شوید

استروژن


۵. یک میان وعده پروتئینی بخورید

خوردن میان‌وعده قبل از استراحت اگر گزینه مناسبی باشد، هیچ مشکلی ندارد. به سراغ غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند، مانند ماست یونانی، پنیر کم چرب، بوقلمون بدون چربی یا کره بادام زمینی بروید. آنها متابولیسم را بهبود داده و به رشد عضلات شما کمک می‌کنند.


۶. تمرینات مقاومتی انجام دهید

ورزش بهترین راه برای مقابله با استرس و تقویت متابولیسم بدن قبل از خواب است. با این وجود تمرینات مقاومتی تمریناتی هستند که به شما کمک می‌کند تا چربی‌سوزی کنید.

انجام شنا یا وزنه‌برداری ممکن است بهترین ایده در اواخر شب باشند زیرا کالری‌سوزی را تحریک می‌کنند، که حتی پس از خوابیدن نیز ادامه خواهد داشت.


۷. چای گیاهی بنوشید

انواع خاصی از چای می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. چای‌های گیاهی طبیعی در واقع می‌توانند سلامتی شما را به شیوه‌های مختلف بهبود ببخشند. دارچین با التهاب مقابله می‌کند و از نفخ صبح جلوگیری می‌کند. نعناع فلفلی اشتها را کاهش می دهد و به شما کمک می‌کند تا از خوردن میان‌وعده خودداری کنید. و بابونه هضم را بهبود می‌بخشد و اعصاب را آرام می‌کند.

چای سبز


در انتها امیدواریم که از مطلب «۷ عادت قبل از خواب» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۱۰ , شهریور ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید