با تفاوت "کرونا کووید۱۹" و "آنفولانزا" آشنا شوید | هورآن

با تفاوت “کرونا” و “آنفولانزا” آشنا شوید

مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی درباره روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیمارى‌هاى تنفسى و آنفولانزا در فصل پاییز باتوجه به وجود بیماری کووید ۱۹ در کشور گفت: بروز عفونت‌های ویروسی در دستگاه تنفسی فوقانی از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا و کووید ۱۹ رخ می‌دهد که با شروع فصل جدید اجتناب ناپذیر است و ممکن است دچار این بیماری‌ها شویم.

وی گفت: علائم کرونا در قسمت فوقانی دستگاه تنفسی اتفاق می‌افتد و عفونت‌ها معمولاً قسمت فوقانی را درگیر می‌کنند و بنابراین کسانی که به دو نشانه آبریزش بینی و عطسه مبتلا هستند، احتمالاً به سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مبتلا هستند.

جراحی زیبایی زنان


فرق کرونا و آنفولانزا

این متخصص عفونی در خصوص فرق آنفلوانزا و کووید ۱۹، گفت: آنفلوانزا یکدفعه و به صورت ناگهانی بروز می‌کند و یکدفعه تب بالای ۳۹ و ۴۰ درجه در فرد ظاهر می‌شود همراه با بدن درد، اما کرونا شروع ناگهانی ندارد و تب آن هم حداکثر ۳۸ درجه و به ندرت ۳۹ درجه است و اغلب مبتلایان کرونا با افراد کرونایی به نوعی تماس داشته‌اند و علامت کرونا تب ۳۸ درجه، سرفه‌های خشک و تنگی نفس و کاهش حس چشایی و بویایی و عدم توانایی در راه رفتن است.

کرونا


رعایت بهداشت در دوران کرونا

وی افزود: طبق رویه هرساله متخصصان نکاتی مانند رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مکرر دستان با آب و صابون را توصیه مى‌کنند اما امسال با وجود کووید ۱۹، ما به دلیل تولید نشدن واکسن کووید ۱۹ باید با تزریق واکسن آنفولانزا حداقل از ابتلا به بیماری آنفولانزا جلوگیری کنیم و اگر علائم آن را داشتیم با مراجعه سریع به پزشک‌ و مصرف دارو، درمان را آغاز کنیم.

بشتر ببینید
شب ادراری درمان دارد، شرمندگی ندارد

وی ادامه داد: در مورد درمان بیماری آسم، داروی بکلومتازون یا اسپری‌های استنشاقی را تجویز مى‌شود ، این دارو جزو کم عارضه‌ترین داروها برای درمان است که عوارض خاصی ندارد و فقط ممکن است در زبان برخی بیماران لکه‌های سفید و ریزی را ایجاد کند که آن هم با خوردن قطره ی نیستاتین بهبود می‌یابد.


کووید ۱۹ و سلامت روان

چندین ماه است که مردم سراسر جهان با بیماری “کووید-۱۹” دست و پنجه نرم می‌کنند. این پاندمی تاثیرات مخرب فراوانی بر زندگی بشر گذاشته و به نوعی زندگی برخی را فلج کرده است.

“کووید-۱۹” آثار مخرب زیادی نیز بر سلامت روان مردم نیز گذاشته که کارشناسان معتقدند بسیاری از این آثار پس از پایان بیماری بروز خواهند کرد.

حقیقت این است بسیاری از کارهایی که ما در مواجهه با کروناویروس انجام می‌دهیم، بدون تجویز، غیرقابل شناخت و نامشخص است و به نظر می‌رسد می‌تواند به بروز اضطراب، ترس و حتی افسردگی منجر شود.

با تفاوت "کرونا" و "آنفولانزا" آشنا شوید


براساس تحقیقات انجام شده، از آغاز این پاندمی و قرنطینه، مردم گزارش داده‌اند که فشار روی سلامت روان آنها در حال افزایش است.

این مشکلات ناشی از از دست دادن شغل یا ترس از دست دادن شغل است.

یکی دیگر از ترس‌های مردم که توسط مردم آمریکا گزارش شده است، این است که از هر پنج نفر، سه نفر از ابتلا به کروناویروس می‌ترسند و تاثیرات این ترس در زنان و مردان یکسان نیست. چرا که نگرانی زنان ۶۴ درصد و نگرانی مردان ۵۵ درصد است.

البته جای تعجب نیست افرادی که از قبل مشکلات سلامتی داشته‌اند نیز به میزان بالاتری ترس و اضطراب گزارش داده‌اند. میزان ترس جوانان از ابتلا به بیماری نیز “بسیار زیاد” گزارش شده است.

بشتر ببینید
بهبود سلامتی و تقویت روحیه با رعایت تغذیه سالم، 6 نکته اساسی

بیست و دو درصد از جوانان ۱۸ تا ۳۴ سال گفته‌اند که از ابتلا به کووید۱۹ “بسیار ترسیده‌اند.” اما تنها ۱۶ درصد از افراد بالای ۵۵ سال ابتلا به کووید۱۹ را همراه با “ترس زیاد” را گزارش دادند.

نتایج یک نظرسنجی راجع به میزان افسردگی مردم نشان می‌دهد که این میزان در حال حاضر بالاتر از حد معمول در طول تاریخ است.

در این بررسی، ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان علائم افسردگی داشتند که این میزان در گذشته ۳۷ درصد بوده است. این یکی از اثرات مخرب کووید۱۹ است.

منبع: فارس

کرونا


در انتها امیدواریم که از مطلب « فرق کووید۱۹ با آنفولانزا» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۷ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید