آیا اپلیکشن های مخصوص خواب، می‌توانند به ما کمک کنند؟ ۵ راهکار-هوران

آیا اپلیکشن های مخصوص خواب، می‌توانند به ما کمک کنند؟ ۵ راهکار

محققان بر این باورند که اکثر افراد با افزایش سن، مشکلات بیشتری در خوابیدن خواهند داشت. این حرف می‌تواند درست باشد. اما افراد زیادی هستند که در جوانی هم دچار مشکلات خوابیدن می‌شوند.

اگر خودداری از نوشیدن قهوه و چای دو ساعت قبل از خوابیدن، نگاه نکردن به صفحه LCD و… مشکلتان را حل نکرد، وقت آن رسیده که راهکار های جدید را امتحان کنید.

در این صفحه، می‌خواهیم انواع اپلیکیشن هایی که برای حل مشکلات استراحت طراحی شده‌اند را به شما معرفی کنیم و به بررسی اثرگذاری و چگونگی انتخاب اپلیکیشن مناسب بپردازیم. با ما همراه باشید…

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : زیاد خوابیدن! ۶ نکته حیاتی درباره خطرات، پیشگیری و دلایل زیاد خوابیدن


دستگاه هوشمند مناسب برای کنترل خواب

قبل از هر چیزی، باید برای نصب اپلیکیشن یک دستگاه انتخاب کنید. برای اینکار می‌توانید از تبلت یا گوشی موبایل هوشمندتان استفاده کنید و برنامه خواب را در آن نصب کنید. برای اینکه مزاحم استراحت دیگران نشوید، می‌توانید از هدفون برای گوش دادن به برنامه استفاده کنید.

اپلیکیشن خواب


اپلیکیشن های مراقبه

اپلیکیشن های مدیتیشن و مراقبه به شما کمک می‌کنند تا تمرینات ذهنی قبل از خواب را با دقت و حوصله بیشتری انجام دهید. برای این کار، برنامه از شما می‌خواهد  تا ماهیچه های خود را شل کرده، نفس عمیق و آرام بکشید و روی موضوعات مختلفی که ذهن شما را از نگرانی های روزمره دور می‌کند، تمرکز کنید.

برخی از اپلیکیشن‌ها بهتر از بقیه کار می‌کنند و امکانات و ابزار های بیشتری دارند. با یک روز وقت گذاشتن بر روی دانلود این برنامه‌ها، می‌توانید با تمامی‌جوانب آن‌ها آشنا شوید و بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

بشتر ببینید
تبعات احتمالی لاغری شدید سلن‌دیون و اَدِل!

بسیاری از اپلیکیشن های مراقبه تأکید می‌کنند که برای هدف خاصی طراحی نشده‌اند اما اگر هدفتان تمرکز و آرامش اعصاب باشد، سریعتر از قبل به خواب می‌روید و خواب خوبی خواهید داشت.

اپلیکیشن خواب


داستان

برخی از جدیدترین اپلیکیشن های مخصوص مشکلات که در اپ استور‌ها موجود هستند، شامل داستان هایی هستند که با خواندن یا گوش دادن به آن‌ها، می‌توانید بهتر بخوابید. این داستان‌ها شما را دقیقاً مانند یک کودک کوچک، به خواب می‌اندازد.

برخی از این داستان‌ها قدیمی‌هستند و ممکن است قبلاً آن‌ها را خوانده باشید و برخی دیگر، دقیقا به منظور بهتر خواباندن شما نوشته شده‌اند.

نقطه اشتراک تمام این داستان‌ها این است که شما را از زمان و مکانی که در حال حاضر در آن قرار دارید، به مکان و زمانی دیگر منتقل می‌کنند.

بسیاری از این داستان‌ها بسیار یکنواخت هستند (مانند داستان هایی درباره سفر به یک منطقه خاص) و نیازی ندارید آن‌ها را به پایان برسانید.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید :  با ۷ عادت قبل از خواب به کاهش وزنتان کمک کنید


در اپلیکیشن  باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

مشکلی که در مورد انتخاب اپلیکیشن وجود دارد این است که ممکن است اپلیکیشنی که انتخاب کرده‌اید مناسب روحیه شما نباشد و آنطور که باید به رفع مشکل استراحتتان کمک نکند. برای انتخاب اپلیکیشن مناسب، می‌توانید فاکتور های زیر را در نظر بگیرید:

اپلیکیشن خواب


  • صدای مناسب

اول از همه، گوینده داستان باید صدای دلپذیری داشته باشد. اگر صدایش خشن یا خیلی تو دماغی باشد، تاثیری بر روی استراحت شما نخواهد داشت. بهتر است صدای گوینده بدون لهجه قوی باشد و شما را از موضوع داستان منحرف نکند.

بشتر ببینید
7 نشانه که خبر از مشکلات روان شما می دهند

ملایم بودن صدای گوینده بسیار هم است؛ با این حال بسیاری از گوینده های اپلیکیشن ها، اصلا صدای ملایم یا دلپذیری ندارند.


  • بدون تبلیغات

برخی از افراد با دیدن تبلیغات زیاد اپلیکیشن‌ها کلافه می‌شوند. درست است که طراحان اپلیکیشن های  رایگان، برای کسب درآمدشان باید از تبلیغات استفاده کنند؛ اما اگر استراحت شما به مویی بند باشد، قبل از فرو رفتن به خواب با دیدن یا شنیدن یک تبلیغ، خوابتان می‌پرد و دیگر نمی‌توانید به راحتی بخوابید.


  • ماهیت داستان ها

چه داستان‌ها تخیلی باشند و چه غیر داستانی، باید متعادل، ظریف، نه خیلی جالب و نه خیلی کسل کننده باشند.

شاید فکر کنید کسل کننده بودن داستان خیلی خوب است اما اگر خیلی خسته شده باشید، دیگر به داستان گوش نمی‌دهید و فقط به نگرانی هایتان فکر می‌کنید. از طرف دیگر اگر داستان خیلی جالب باشد، مطمئناً سعی می‌کنید بیدار بمانید تا بفهمید در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

ماهیت داستان یک معضل اساسی است و انتخاب داستان مناسب کمی‌دشوار است.

از طرف دیگر، اگر داستان بد نوشته شده باشد و غلط های زیادی داشته باشد، مغزتان به دنبال تصحیح و ایراد گرفتن خواهد بود و نمی‌توانید آنطور که باید، استراحت کنید!

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید :  ۴ راهکار برای مقابله با بی خوابی


  • عوامل حواس پرتی

فاکتور های دیگری هم هستند که باید در نظر گرفته شوند. برای مثال پایان بندی داستان! اگر در انتهای داستان گوینده لحنش را تغییر دهد و پایان آن را با صدای بلند اعلام کند، چرت شما می‌پرد!

فاکتور دیگر این است که داستان‌ها باید در یک اتاق عایق شده ضبط شوند. مطمئنا نمی‌خواهید قبل از خوابیدن صدای زنگ در یا تلفن خانه گوینده را بشنوید زیرا به طور ناخودآگاه فکر می‌کنید زنگ خانه شما به صدا در آمده و بیدار خواهید شد.

بشتر ببینید
چگونه با 2 روش زدن دستان به صورت خود را متوقف کنید

نتیجه گیری

اگر در استراحت مشکل دارید و تمام راه های ممکن را امتحان کرده‌اید، بهتر است اپلیکیشن های خوابیدن را هم امتحان کنید. این اپلیکیشن‌ها برای این طراحی شده‌اند که کیفیت استراحت را بهتر کنند.

فاکتور هایی که در زمان انتخاب اپلیکیشن باید در نظر بگیرید عبارتند از لحن صدای گوینده، مزاحم نبودن تبلیغات، ماهیت داستان و عواملی که ممکن است باعث حواس پرتی شما شوند.

با انتخاب اپلیکیشن مناسب، راحت‌تر از قبل می‌خوابید.

امیدواریم با خواندن این صفحه، با اپلیکیشن های استراحت و روش انتخاب مناسب آن‌ها آشنا شده باشید…

 

این مطالب را هم از دست ندهید  : 

۱. ۵ خوردنی ممنوع قبل از خوابیدن!

۲. ۴ راهکار برای مقابله با بی خوابی

۳. رمزگشایی از ۲۵ ساله به‌نظر رسیدن مرد ۵۳ ساله!


منبع:

https://sixtyandme.com/sleep-apps/


[epic_post_related first_title=”پست های ” second_title=”مرتبط” header_type=”heading_2″ number=”5″ template=”2″]


۲۱ , آبان ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید