کابینت وکیوم، ۱ راه ایده‌آل برای طراحی دکوراسیون-هوران

کابینت وکیوم، ۱ راه ایده‌آل برای طراحی دکوراسیون

کابینت وکیوم از دسته کابینت‌های پر طرفدار در چند سال اخیر شناخته شده است. اهمیت و زیبایی مطب‌های دندانپزشکی امروزه مورد توجه عموم قرار گرفته است. خانوم‌ها همیشه برایشان زیبایی محیط کار، مورد اهمیت بوده است. و همیشه در پی انتخاب کابینت زیبایی برای آشپزخانه‌ی محیط کار خود و یا حتی خانه‌ی خود بوده‌اند. در سال قدیم کابینت‌های کالوانیزه یا فلزی مورد توجه مردم بود.

بعد از آن کابینت‌های چوبی و‌ام دی‌ام و اچ دی اف، جای خود را به آن‌ها داد. ولی در دو سه سال اخیر کابینت‌های وکیومی به بازار عرضه شد و به دلیل زیبایی و جذابیت خاص آن مورد محبوبیت عموم قرار گرفت. اگر این مطلب را می‌خوانید احتمالا قصد خرید کابینت دارید و یا می‌خواهید آشپزخانه‌ی مطب خود را کابینت کنید. پس با ما همراه باشید تا کابینت وکیوم که یکی از پر طرفدارترین انواع کابینت هاست را به شما معرفی کنیم.


کابینت وکیوم از چه ساخته شده است؟

وکیوم اسم روکشی است که بر روی چوب کابینت‌ها قرار می‌گیرد به عبارتی دقیق تر، نام یکتکنولوژی است که از آن برای فشرده‌سازی ذرات و ایجاد خلاء استفاده می‌شود. این روکش‌ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم اند. این روکش‌ها بسیار محکم هستند. همانطور که از نام آن پیداست، هوای بین سطح کار و روکش به طور کامل تخلیه می‌شود. و این فشرده‌سازی باعث می‌شود که ظاهر چوب زیبا به نظر برسد.

اگر در شمال زندگی می‌کنید، نگران نباشید می‌توانید مطب دندانپزشکی خود را با این متریال تجهیز کنید. چون شمال کشور رطوبتی است، خیلی از افراد نگران این موضوع هستند.

وکیوم

 


آپشن‌های مثبت 

هر طرحی را می‌توان بر روی کابینت‌ این متریال زد. و تنوع پذیری بسیار بالایی در طرح و رنگ دارد.

علاوه بر کابینت وکیوم، در ساخت وسایل چوبی از جمله: میز، درب‌های خانگی و اداری، پاتختی، سرویس خواب، میز تحریر و انواع میزهای اداری و کنفرانس‌ها و دیگر وسایل چوبی می‌توان از روکش‌های وکیوم استفاده کرد. کابینت چون جلوه‌ی زیبایی به خانه‌ها می‌دهد، لازم است که در انتخاب طرح و رنگ دقت شود.

بشتر ببینید
مدیریت 1 کلینیک پوست و مو

روکش وکیوم مزایای بسیار زیادی دارد از جمله:

زیبایی و ظرافت آن در جنس و طرح و رنگ، مقاوم بودن آن در برابر هر گونه آسیب‌های جدی، و سطح صاف و یک دست آن اشاره کرد.

کابینت وکیوم به طور دقیق از چه ساخته شده است؟

جنس این کابینت از چوب‌ام دی اف است و با چوب معمولی اشتباه نکنید. بر روی چوب‌ام دی اف را روکش PVC می‌چسبانند. روش چسباندن آن به طوری است که، حرارت و چسب و فشار خلاء بر آن وارد می‌شود تا تبدیل به وکیوم شود. در حقیقت این فرآیند را وکیوم می‌گویند. اگر جایی اسم کابینت وکیوم را شنیدید بدانید که جنس و ماهیت جدیدی ندارد و در حقیقت همان،‌ام دی افی است که روی آن روکش شده است.

ولی طرز روکش کردن متفاوت است و آن را متمایز ساخته است تا بسیار زیبا و دلپسند به نظر برسد. این تکنولوژی و فرآیند ساخت بسیار جدید است. اگر به کالایی با جنس خوب و مقاوم اهمیت می‌دهید و از آن دسته از کسانی هستید که مقاومت و بادوام بودن چیزی که استفاده می‌کنید برایتان اهمیت دارد می‌توانید از چوب استفاده کنید.

وکیوم


مشاهده‌ی مطب و یا منزل آراسته شده با این متریال 

می توانید به فروشگاه‌ها و دفاتر کابینت‌سازی مراجعه فرمایید. طراح‌هایی هستند که متناسب با ابعاد دقیق اتاق کار شما، کابینت‌ها را طراحی می‌کنند. طراحی با نرم افزار‌تری دی مکس و سایر نرم افزار‌های طراحی و نقشه کشی و دکوراسیون انجام می‌شود. و شما می‌توانید دقیقا مطابق با سلیقه و میل خود از طراح‌تری دی مکس کار بخواهید که کابینت شما را طراحی کند. و اگر خوشتان نیامد طرح را ویرایش کند و یا طرحی جدید برایتان بزند.

بشتر ببینید
در روزهای کرونایی چگونه به آرایشگاه برویم؟

اگر دوست ندارید که کابینت و کمد‌های شما ساده باشد و تمایل دارید که بر روی کابینت مطبتان نقش و نگار درج شود، می‌توانید از طراح بخواهید که طرح نقش و نگار را بر روی کابینت وکیوم البته در نرم افزار درج کند. طرح زدن بر روی کابینت‌های این متریال بسیار راحت‌تر از کابینت‌های چوبی و‌ام دی اف است. طرح‌هایی که بر روی چوب کابینت زده می‌شود با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود.

 


مواد ساخت

حتما برای خرید به کابینت‌سازی بسیار ماهری مراجعه کنید. چسب‌هایی که برای چسباندن روکش PVC به‌ام دی اف مورد استفاده قرار می‌گیرد باید بسیار مقاوم باشد. تا بر اثر حرارت و قرار گرفتن در معرض آفتاب، دچار شل شدن و چروک شدگی نشود. مواد اولیه‌ی بسیار مقاومی باید مورد استفاده قرار گیرد.


نکاتی برای مراقبت

نکته‌ای که باید مد نظر داشت این است که اشیا نوک نیز مثل چاقو نباید به سطح کار بخورد. همانطور که ممکن است ماشین شما خط بیفتد، کابینت نیز خط می‌افتد. و باید دقت کنید که ضربه نخورد. خصوصا اگر در منزلتان فرزند کوچک دارید. یکی دیگر از معایب کابیت‌های این متریال، خصوصا کابینت هایگلس این است که اثر انگشت را نشان می‌دهد.

اگر کودک داشته باشید و کودمتان به صورت مداوم بر روی کابینت‌ها دست بزند باید به صورت مداوم تمیز کنید. زیرا این کابینت‌ها حالت براق دارند. اگر بچه کوچک دارید می‌توانید کابینت نوع کلاسیک را خریداری کنید.


دو نوع اصلی کابینت وکیوم 

  •  کلاسیک
  • هایگلس

تفاوت کابینت کلاسیک با کابینت هایگلس در چیست؟

وکیوم کلاسیک از وکیوم هایگلس ارزان‌تر است. زیرا روکش استفاده شده در نوع کلاسیک از جنس PVC است و روکش استفاده شده در کابینت وکیوم‌های گلس از جنس پلکسی می‌باشد. طبیعتا قیمت پلکسی بالاتر است.

بشتر ببینید
4 روش بازاریابی برای فروش بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی

ولی در کل کابینت‌های این نوع از متریال، از کابینت‌های‌ام دی اف و کابینت‌های گالوانیزه‌ای قدیمی گران‌تر هستند. در کل هرچه زیبایی بیشتر باشد هزینه‌ی آن نیز بیشتر است.

وکیوم


چه رنگی از کابینت وکیوم محبوب‌تر است؟

طبیعتا رنگ سفید به دلیل بافت روشن آن و بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه‌ی شما، مورد محبوبیت مردم واقع شده است. امروزه متراژ اتاق مطب‌های دندانپزشکی بسیار کم شده است. پس بهتر است که از رنگ‌هایی که مطب را بزرگ و زیبا جلوه می‌دهند، استفاده کنید.

رنگ دومی هم که مورد محبوبیت قرار گرفته است رنگ‌های قهوه‌ای سوخته، و انواع رنگ‌های خانواده‌ی قهوه‌ای است.


قیمت کابینت وکیوم و دیگر کابینت‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟

برای فروش کابینت یک استاندارد و قانون فروش خاصی لحاظ شده است که معمولا کابینت سازان از این استاندارد تبعیت می‌کنند. البته در اکثر جاهای ایران این قانون استفاده می‌شود. ولی ممکن است در برخی جاها متفاوت باشد:

استانداردی که در اغلب کابیت فروش‌ها و کابینت سازی‌ها رعایت می‌شود و به صورت یک تعرفه و عرف رایج در محاسبه‌ی قیمت کابینت وکیوم کلاسیک درآمده است به این صورت است که: کابینت زمینی با ضریب ۶۰ درصد، کابینت دیواری با ضریب ۴۰ درصد، کابینت کمدی با ضریب ۱۸۰ درصد و کابینت اپن با ضریب ۹۰ درصد از قیمت کل کابینت محاسبه می‌شود. برای محاسبه‌ی قیمت از این استاندارد استفاده می‌کنند. البته ممکن است درصد‌ها به صورت جزئی تفاوت پیدا کند.


جمع بندی

امیدواریم که از مطالب گفته شده خوشتان آمده باشد. پس در هنگام خرید کابینت وکیوم به نکاتی که ما ذکر کردیم توجه ویژه داشته باشید.

در انتها امیدواریم که از مطلب «کابینت وکیوم، ۱ راه ایده‌آل برای طراحی دکوراسیون دندانپزشکی» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۲۰ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید