۶ نکته برای ارتباط موثر با مشتری لوازم آرایشی-هوران

۶ نکته برای ارتباط موثر با مشتری لوازم آرایشی

ارتباط موثر و درست تأثیرات بسیار زیادی بر روی موفقیت شغلی شما دارد و می‌تواند در مدت زمانی اندک کسب و کار شما را به طور شگفت‌انگیزی رونق بخشد به همین دلیل است که ما امروزه شاهد رشد روزافزون دوره‌های ارتباط موثر می‌باشیم.


راههای ارتباط بیشتر با مشتریان

باید شما نیز بسیار دیده باشید که برخی از فروشنده بسیار بیشتر از سایرین مشتری دارند. اگر به رفتار آن‌ها با مشتری دقت کنید خواهید دید که این دسته از فروشندگان ارتباط بسیار مؤثرتری با مشتری ها دارند و همین موضوع موجب شده‌است که مراجعه به این فروشندگان بسیار بیشتر از سایر فروشندگان صورت گیرد و این فروشندگان نسبت به سایرین از موفقیت کاری بیشتری برخوردار باشد.


حال این سوال پیش می‌آید که شما به‌عنوان یک فرد فروشنده لوازم آرایشی چه نکاتی را باید رعایت کنید و از انجام چه رفتارهایی باید خودداری کنید تا در نهایت موفقیت روابط شما و همچنین موفقیت شغلی شما بیانجامد.
ما در این مقاله سعی داریم چند روش را به شما معرفی کنیم که در روابطتان با مشتری به کار گرفته و در مدت زمانی اندک بتوانید علاوه بر بهبود روابط تان در موفقیت شغلی تان نیز موثر واقع شوید.


فروشندگی یک هنر است

شما به‌عنوان یک فروشنده لوازم آرایشی لازم است که نکات بسیار زیادی را رعایت کنید تا در نهایت به موفقیت شغلی شما بیانجامد. رعایت این نکات بسیار ساده و آسان می‌باشد. رعایت چند نکته پیش‌پاافتاده می‌توانند نقش و تاثیر بسیار زیادی در بهبود روابطتان با مشتری و در نهایت موفقیت شغلی شما شود.

بنابراین توصیه می‌شود که از کنار این نکات به راحتی نگذرید و آن‌ها را دست‌کم نگیرید زیرا رعایت این نکات بسیار ساده می‌تواند در کمترین زمان ممکن فروش شما را چند برابر کند.

بشتر ببینید
ارتباط بین فردی در محیط کار چیست و 4 راه بهبود

ارتباط صحیح و موثر

ارتباط موثر و صحیح یکی از نکاتی است که موجب شده است برخی از فروشندگان نسبت به سایرین از موفقیت بیشتری در کسب و کار خود برخوردار باشند یا به اصطلاح دیگر مشتری‌های بیشتری داشته باشند. روش های بسیار زیادی برای داشتن ارتباطی مؤثرتر با مشتری‌ها وجود دارد.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از این روش‌ها آشنا کنیم تا باشد شما نیز با به کارگیری این روش‌ها می‌توانید ارتباطی مؤثرتر با مشتری‌ها داشته باشید و نقش و تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شغلی خود و بهبود روابط تان ایفا کنید.


با مشتری‌ها خوش‌اخلاق باشید

فروشندگی یکی از مشاغلی می باشد که نیاز به صبر و حوصله بالایی دارند و برخی از افراد به دلیل عدم داشتن صبر و حوصله دچار اختلالات رفتاری می شوند. شاید جالب باشد بدانید که یکی از اصلی ترین روش‌ها برای داشتن ارتباط موثر و همچنین دستیابی و موفقیت شغلی خوش‌اخلاقی و داشتن رفتاری مناسب با مشتری می‌باشد.

اما به‌عنوان یک فروشنده لوازم آرایشی باید از اخلاق خوبی برخوردار باشید و با خوش‌رویی با مشتری‌ها رفتار کرده و به آن‌ها خدمات موردنیاز را ارائه دهید. هیچ‌کس دوست ندارد از یک فروشنده بداخلاق خریداری نمایند بنابراین لازم است که هرچه سریع‌تر اختلالات رفتاری و اخلاقی خود را بهبود داده تا بتوانید از این طریق با داشتن ارتباطی موثرتر با خریداران خود نقش و تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شغلی خود داشته باشید.

مشتری

شاید بسیار برایتان پیش آمده باشد که به دلیل خوش‌رویی فروشنده برای خرید از او ترغیب شده باشید  و نسبت به خرید محصول از او اقدام کرده باشید. 

بشتر ببینید
تاثیر کووید 19 بر کسب و کار های مربوط با زیبایی

بی حوصله نباشید

باور کنید هیچ‌کس دوست ندارد از یک فروشنده بوی حوصله خریداری کنن پس بی‌حوصلگی را کنار گذاشته و با صبر و حوصله بسیار زیاد نسبت به فروشندگی لوازم خود اقدام نمایید.

شما به‌عنوان یک فروشنده لوازم آرایشی کمی کارتان سخت‌تر از سایر فروشندگان می باشد زیرا برخی از محصولات نیاز به توضیح دارد و شما باید نسبت به توزیع محصولات اقدام نمایید .

اگر شما حوصله این کار را نداشته باشید ممکن است که با فروشنده به مشکل برخورده نیا فروشنده انگیزه خود را برای خریدهای بیشتر و مراجعه دوباره به شما از دست بدهد بنابراین لازم است که بی‌حوصلگی های تان را کنار بگذارید و با صبر و حوصله نسبت به توضیحات محصول برای مشتری اقدام نمایید.


خشم تان را کنترل کنید

هر انسانی ممکن است در طول زندگی‌اش خشمگین شود اما برای داشتن ارتباط موثر  فرد باید تا حد امکان خشم خود را کنترل کرده و با ملایمت با دیگران رفتار کند. هیچ مشتری دوست ندارد به یک فروشنده خشمگین مراجعه کند پس توجه کنید که خشمگین شدن را کنار گذاشته و با ملایمت به مشتری‌ها بپردازید.

مشتری


 به حرف های مشتری به دقت گوش کنید

معمولاً مشتری از شما به‌عنوان یک فروشنده لوازم آرایشی نظرخواهی می خواهد و با دادن اطلاعاتی به شما سعی دارد که از شما برای انتخاب بهترین محصول برای خود کمک بگیرد بنابراین لازم است که شما نیز با دقت به حرف‌های او گوش دهید و بهترین محصول را به او پیشنهاد داده و در انتخاب محصول بهتر به او یاری رسانید.

بشتر ببینید
آرایشگری، 1 هنر یا  1 حرفه ؟

گوش دادن بادقت یکی از مهارت‌های ارتباط موثر می باشد که نقش و تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شغلی افراد دارد و می‌تواند به آن‌ها کمک کند که با داشتن ارتباط موثر در شغل خود موفق  واقع شوند.


 مهارت های فن بیان را جدی بگیرید

داشتن مهارت‌های بیانی می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در ارتباط موثر شما با دیگران داشته باشند بنابراین لازم است که شما به‌عنوان یک فروشنده حرفه‌ای برای یادگیری مهارت‌های بیانی و فن بیان وقت گذاشته و با آموختن این مهارت ها بتوانید در برخورداری از ارتباط موثر تر  نقش و تاثیر بسیار زیادی داشته باشید و از این طریق به موفقیت‌های بیشتر شغلی دست یابید.

مشتری


نتیجه گیری

یک فروشنده با ادب که احترام بسیار زیادی به مشتریان خود می‌گذرد می‌تواند در مدت زمانی اندک ما یافتن محبوبیتی بسیار زیاد در دل مشتریان بتواند کسب و کار خود را رونق داده و به موفقیت‌های شغلی بسیار زیادی دست یابد بنابراین توجه کنید که ادب و احترام را رعایت کرده و سعی کنید که همیشه با مشتری‌ها با احترام صحبت کنید.

به این موضوع نیز توجه فرمایید که از بکارگیری کلمات زشت و ناپسند جداً خودداری کرده و از کلماتی محترمانه استفاده کنید. شما به‌عنوان یک فروشنده لوازم آرایشی لازم است که وقت زیادی را صرف توضیح دادن درباره محصول کنید بنابراین توجه داشته باشید که در هنگام توضیح دادن در رابطه با محصول ادب و احترام را رعایت نمایید.


۲ , آبان ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید