کووید ۱۹ « کرونا » و کسب کار-هوران

کووید ۱۹ « کرونا » و کسب کار

 

اواخر سال ۹۸ بود که ویروسی ملموس به نام کرونا در کشور چین شیوع پیدا کرد و توانست در مدت زمانی اندک سراسر جهان را فرا گرفته و به اپیدمی جهانی تبدیل شود. این ویروس تفاوت‌های بسیار زیادی با سایر ویروس‌های کشف شده داشت و همین موضوع موجب شد که دانشمندان و اندیشمندان از سراسر جهان به تحقیق و پژوهش درباره این ویروس ناشناخته بپردازند. ویروس کرونا زندگی انسان را تحت تاثیر خود قرار داد و نقش و تاثیر بسیار زیادی در شغل آن‌ها داشت. این ویروس ناشناخته برخی  از کسب و کار ها را رونق بخشید و برخی دیگر را به طور کامل مختل کرد.


کرونا و کسب و کار اینترنتی

این ویروس بستر را برای گسترشکسب و کارهای اینترنتی فراهم کرد و در مقابل برخی کسب و کارهای حضوری را کاملاً بهم ریخت. این ویروس موجب شد که برخی از کسب و کارها به طور کامل تعطیل شوند و برخی دیگر روند افزایشی یابند.

کرونا


کرونا موجب شد که نحوه فروش بطور کامل تغییر یابد.

در این مقاله سعی داریم شما را با تغییراتی که کرونا در مشاغل ایجاد کرد آشنا کنیم.
کرونا تغییرات بسیار زیادی را در روند مشاغل و روند فروش محصولات ایجاد کرد. این تغییرات معمولاً به هدف کاهش رفت‌وآمدها و تماس انسان‌ها با یکدیگر صورت گرفت تا موجب شود که در مدت‌زمانی کمتر ویروس کرونا مهار شود.


 فروشگاه های اینترنتی

یکی از مشاغلی که پس از کووید ۱۹ به طور گسترده‌ای گسترش یافت و رونق خاصی پیدا کرد فروشگاه‌های اینترنتی بود. پس از کشف ویروس کووید ۱۹ و همه‌گیر شدن این ویروس در کل دنیا مردم ترجیح دادند که بجای حضور در فروشگاه‌ها با مراجعه اینترنتی به فروشگاه‌های اینترنتی خریدهای خود را انجام داده و مواد و وسایل مورد نیاز خود را خریداری نمایند. آن‌ها سعی داشتند تا با حضور کمتر در جامعه نقش و تاثیر بسیار زیادی در مهار هر چه زودتر ویروس ملموس کرونا داشته باشند و می توانند هرچه زودتر ویروس کرونا را مهار کنند.

بشتر ببینید
4 روش بازاریابی برای فروش بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی

 


آموزش آنلاین در دوران کووید ۱۹

پس از ظهور و پیدا شدن ویروس کووید ۱۹ مدارس و آموزشگاه‌ها به طور کامل تعطیل شد و آموزش از طریق دنیای مجازی و آموزش های مجازی پا به عرصه ظهور گذاشتند. تا قبل از ویروس کرونا کمتر کسی به آموزش‌های مجازی اهمیت می‌داد اما پس از ظهور ویروس کرونا آموزش های مجازی توانست بسیار پیشرفت کرده و از جایگاه ویژه‌ای یابد. این آموزش‌ها در مدت زمانی اندک توانستند به یکی از کسب وکار های پررونق در دوران کووید ۱۹ تبدیل شوند. بسیاری از معلمان و استادانی که به دلیل ظهور ویروس کرونا از فعالیت بازداشته شده بودند توانستند با وارد شدن به این عرصه فعالیت خود را دوباره شروع کنند.

کرونا


بازاریابی اینترنتی

 بازاریابی یکی از مشاغلی بود که پس از ظهور ویروس کرونا بسیار آسیب دید اما با جایگزین شدن بازاریابی اینترنتی به جای بازاریابی حضوری فضا برای فعالیت دوباره بازماندگان از کار ایجاد شد و بسیاری از افراد توانستند از این طریق در دوران کووید ۱۹ کسب درآمد کنند. این شغل توانست نقش و تاثیر بسیار زیادی در تامین نیازهای شاغلان بازمانده از کار در دوران کووید ۱۹ داشته باشد و در مدت زمانی اندک به یکی از مشاغل پردرآمد اینترنتی تبدیل شود.

 

بازاریابی اینترنتی توانست نقش و تاثیر بسیار زیادی در فروش اینترنتی داشته باشد و توانست بسیاری از نیازهای مردم را بدون حضور در جامعه رفع نماید و از این طریق نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلای بسیاری دیگر از افراد به ویروس کووید ۱۹ داشته باشد.

بشتر ببینید
ارتباط بین فردی در محیط کار چیست و 4 راه بهبود

 

بازاریابی اینترنتی موجب شد که بسیاری از کسب و کارها دوباره رونق یافته و مانند قبل اما با شیوه‌هایی متفاوت‌تر به فعالیت خود ادامه دهند و نیازهای جامعه تا حدود زیادی رفع شود.


مشاغل درمانی

 از دیگر مشاغلی که پس از ظهور کووید ۱۹ گسترده‌ای گسترش یافت مشاغل درمانی و بهداشتی بود. ازآنجایی‌که مراجعه مردم به مراکز خدماتی و درمانی بسیار بیشتر از قبل صورت می‌گرفت بنابراین این مشاغل به طور گسترده گسترش یافت. در بسیاری از موارد دیده شد که مردم این امکان را داشتند که با مراجعه اینترنتی بتوانند با پزشک مورد نیاز خود به گفتگو بپردازند و مشکلات پیش‌آمده را در کمترین زمان ممکن رفع نموده و نقش و تاثیر بسیار زیادی در فرایند درمان خود داشته باشند. پزشک آنلاین یکی دیگر از مشاغلی بود که به‌طور گسترده گسترش یافت و پیشرفت‌های بسیار زیادی نیز در مدت زمان اندک برای خود رقم زد.

کرونا


مشاوره حقوقی آنلاین

پس از پدید آمدن و ظهور ویروس کووید ۱۹ و نیاز جامعه حضوری کمتر یکی از کسب و کار هایی که دست‌خوش تغییر شد مشاور حقوقی بود. مشاوران حقوقی با فراهم کردن بستری مناسب برای مشاوره آنلاین حقوقی این امکان فراهم کردند که مردم بتوانند از هر کجای ایران چنین باشند و در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به حضور در جامعه از خدمات حقوقی برخوردار شوند او بتوانند در کمترین زمان ممکن فقط صورت آنلاین و اینترنتی از مشاور حقوقی برخوردار شوند و مشکلات خود را در کمترین زمان ممکن رفع نمایند.


کسب‌وکارهای اینترنتی

یکی از مشاغلی که پس از پدید آمدن کرونا بسیار پیشرفت کرد مشاغل اینترنتی می‌ باشد. این مشاغل به دلیل عدم نیاز به حضور در جامعه توانست در مدت زمانی اندک پس از پدید آمدن ویروس کووید ۱۹ به طور گسترده گسترش یافته و جایگاه بسیار ویژه‌ای در میان سایر شاغل پیدا کند.
قابل‌توجه است که مشاغل اینترنتی از درآمد بسیار مناسبی نیز برخوردار می‌باشند و می‌توانند نیازهای جامعه را برطرف کنند. این مشاغل خود دارای دسته‌بندی‌های مختلف و متفاوتی می‌باشند که هر کدام زیرشاخه‌های بسیاری دارند.

بشتر ببینید
مدیریت 1 کلینیک پوست و مو

کرونا


این مشاغل با عدم نیاز به حضور در جامعه توانست نقش و تاثیر بسیار زیادی در عدم ابتلا به بسیاری از افراد به ویروس کرونا داشته باشد.


با توجه به گسترش ویروس کرونا و ابتلا به بسیاری از افراد به این ویروس لازم است که کسب و کار های حضور خود را تا حدود زیادی کاهش داده و انجام کارهای خود به صورت اینترنتی و آنلاین بتوانیم نقش و تاثیر بسیار زیادی در عدم ابتلای خود و خانواده  خود این ویروس داشته باشیم و کمک کنیم که در مدت زمانی کمتر ویروس کرونا به طور کامل مهار شود.


برخورداری از یک شغل اینترنتی و غیرحضوری در ایام کرونا می تواند بخش شد تاثیر بسیار زیادی در تامین نیازهای خود و همچنین حفظ سلامتی داشته باشد و از ابتلا به ویروس کرونا تا حدود زیادی جلوگیری کنند بنابراین لازم است که تمامی افراد دقت و توجه کافی به این مورد داشته باشند و تا حدود زیادی کارهای خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.


در انتها امیدواریم که از مطلب «کرونا و کسب و کار» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۲۱ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید