کناف: پیاده سازی و ۶ گام بازسازی سقف « مراکز زیبایی و لیزر »-هوران

کناف: پیاده سازی و ۶ گام بازسازی سقف « مراکز زیبایی و لیزر »

امروزه اهمیت زیبایی مراکز زیبایی و مکان‌های اداری و تجاری بیش از هر زمان دیگری مورد توجه افراد قرار گرفته است. زیرا یک محیط آرام و زیبا حس امن و خوبی را برای شما تداعی می‌کند. اگر بخواهید پس از یک روز کاری سخت به رستوران یا کافه بروید، ترجیح می‌دهید به جایی بروید که زیبا و آرام باشد.

و یا اگر در جست و جوی تالار زیبایی برای مراسم ازدواجتان هستید، طبیعتا تالاری را انتخاب خواهید کرد که چیدمان و ظاهر سالن آن زیبا باشد. اولین چیزی که حواس شما را پرت می‌کند، سقف سالن است.

امروزه مراکز زیبایی و مطلب‌های پزشکان و مکان‌هایی که با افراد سروکار دارند را، با کناف و یا هر چیز دیگری بازسازی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به شما بازسازی سقف را آموزش دهیم و بدانیم که کناف چیست و کاربرد آن در دکوراسیون چگونه است و آیا می‌توان منازل را با آن بازسازی کرد یا خیر؟ احتمالا به دنبال تغییر سقف منزل خودتان هستید. پس با ما همراه باشید.

کناف


کناف چیست؟

کناف یک متریالی است که برای بازسازی دکوراسیون‌ها بکار می‌رود. و امروزه در معماری مدرن، برای بازسازی سقف منازل و مطب‌های زیبایی بکار می‌رود. این متریال ارزان‌تر از دیگر متریال هاست. و طرفداران بسیار زیادی دارد. و همیشه در دسترس می‌باشد.

مزیت بسیار ویژه‌ای که این متریال دارد این است که: باعث می‌شود که ارتفاع سقف پایین‌تر بیاید تا برای نصب چراغ‌های تزیینی زیبا‌تر به نظر برسد. یا مکان‌هایی که سقف بسیار بلندی دارند، از این متریال استفاده می‌کنند تا بلندی سقف کمتر به نظر برسد. البته برخی افراد برای بازسازی سقف مخروبه از این متریال استفاده می‌کنند. پس فقط جنبه‌ی زیبایی و تزیینی ندارد.

بشتر ببینید
تاثیر کووید 19 بر کسب و کار های مربوط با زیبایی

در حقیقت کناف صفحه‌ای است که جنس آن از گچ است. و اگر می‌خواهید از آن برای بازسازی سقف استفاده کنید، باید به ابعادی که سقفتان نیاز دارد کناف بخرید. به عبارتی متناسب با ابعاد سقفی که تخریب گشته می‌توانید تزیین متریال بخرید. در حقیقت جایی که تخریب شده و را سقف کاران با ابزاری مشخص می‌کنند و به همان اندازه ی مورد نیاز از این متریال تهیه می‌کنند.


مزایای کناف چیست؟

یکی از مزایایی که کناف دارد این است که سرعت نصب آن بسیار بالا است و وقتتان هدر نمی‌رود. و اگر می‌خواهید سریع ساختمان یا کلینیک زیبایی یا مطب خود را بازسازی کنید و وقت کافی ندارید، می‌توانید بازسازی با این متریال را انتخاب کنید.

کناف: پیاده سازی و 6 گام بازسازی سقف « مراکز زیبایی و لیزر »


نام کناف از کجا آمده است؟

اسم این متریال از اسم شرکت آن گرفته شده است. شرکتی است که محصولاتی از جنس گچ وسیمان را تولید می‌کند و در کشور‌های دیگر نیز شعبه دارد. که گفته شده یک شرکت آلمانی است. ولی در ایران این واژه تعابیر دیگری دارد.


چند نوع سقف کناف داریم؟

در اخرین اطلاعات بدست آمده، ما ۴ نوع سقف کناف داریم. کناف‌های مقاوم در برابر رطوبت، معمولی، مقاوم در برابر حریق، و مقاوم در برابر رطوبت و حریق به مشتریان عرضه می‌شود که هر کس بنا به خواسته و نیاز خود از این متریال انتخاب می‌کند.

کناف


معایب دیوار کناف

یک ضعف بزرگی که این متریال دارد این است که در برابر حرارت و رطوبت عایق خوبی نیست. اگر در استان‌های شمالی و استان‌های رطوبتی زندگی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از این متریال استفاده نکنید. این متریال به سبب ضعفی که در مقابل رطوبت دارد قابل اجرا در حمام و فضاها و مکان‌های مرطوب نیست اما می‌توانید از کناف‌های فایبر گلاس استفاده کنید که تا حدی مشگل را برای شما بر طرف می‌کنند ولی به طور کامل ضد رطوبت نیستند. البته لازم نیست که نگران باشید. جاهایی که رطوبت زیاد دارند نباید از این متریال استفاده کنند.

بشتر ببینید
کووید 19 « کرونا » و کسب کار

در مورد ضعف این متریال در برابر ضربه نیز در فضاهایی که احتمال ضربه زیاد است بهتر است از این متریال استفاده نشود. اما اگر این متریال ضربه دید، و یا آن را در جایی نصب کردید که در معرض رفت و آمد زیاد است، لازم نیست نگران باشید. این متریال قابل ترمیم است و می‌توانید آن را با تعمیر به شکل اولش برگردانید.

یک ایراد کوچک دیگری که از این متریال می‌توان گرفت این است که در هنگام نصب، خاک ریزه و گرده‌های زیادی را ایجاد می‌کند که باید جهت تمیزی محیط اقدام نمود. این متریال را باید با دقت نصب کرد و خودتان نمی‌توانید نصب کنید و حتما باید کناف کار ماهر و یا استاد کار ماهر در این زمینه، این متریال را برای شما نصب کند.

کناف هم معایب دارد و هم مزایا. ولی شما اگر در منطقه‌ی مرطوب زندگی نمی‌کنید، می‌توانید برای بازسازی سقف از این متریال استفاده کنید. متقاضیان این متریال روز به روز در حال افزایش است.


بازسازی سقف‌کناف

اگر سقف کناف شما آسیب دید، مجدد قابل ترمیم است. در این خصوص نگران نباشید. حتی می‌توانید ویدیو‌های آموزشی را ببینید و یا با دقت و ظرافت، خودتان می‌توانید سقف را ترمیم کنید. ولی اگر دچار شکستگی شد از استاد کار ماهر کمک بگیرید.


گام به گام بازسازی سقف با کناف

گام اول

ابتدا لازم است که یک قطعه از این متریال به اندازه یک سانتی متر مربع را از قسمت شکستگی کناف ببریم.


گام دوم

سپس قطعه‌ای که از کناف جدید بریدیم را روی محلی که شکسته شده است قرار می‌دهیم تا اندازه‌ی آن به صورت دقیق و واضح مشخص شود.

بشتر ببینید
کابینت وکیوم، 1 راه ایده‌آل برای طراحی دکوراسیون

 گام سوم

سپس دور تا دور آن را برش می‌دهیم.


گام چهارم

پس از برش، قسمت شکسته شده را از این متریال جدا می‌کنیم و از یک یا دو قطعه چوب ( یا سازه‌ ) استفاده می‌کنیم و در محلی که برش خورده است قرار می‌دهیم و به خوبی آن را پیچ می‌کنیم.


گام پنجم

حالا به پیچ و مهره احتیاج داریم تا این متریال را نصب کنیم. پس از نصب با استفاده از نوار درزگیر مخصوص که نازک هم می‌باشد دور تا دور محل نصب را پوشانده و بتونه کنید.


گام ششم بازسازی سقف

پس از اینکه بتونه‌ها خشک شد، رنگ قسمت بازسازی این متریال که شما آن را بازسازی کرده‌اید را به رنگ سایر قسمت‌ها در بیاورید. لازم است بدانید که اگر پس از بتونه کاری سطح کارتان صاف نبود، باید محل مورد نظر را سمباده بکشید تا بصورت کامل صاف شود.

 


نتیجه‌گیری

ما به طور کامل مراحل بازسازی سقف با کناف را خدمتتان توضیح دادیم. اگر قصد بازسازی سقف منزل خود را دارید حتما نکات بالا را به خاطر بسپارید و بعد بهترین شیوه را انتخاب کنید. فقط به جنبه‌های زیبایی کار اکتفا نکنید و تمامی جوانب را برای باز‌سازی سقف با این متریال را بسنجید.


در انتها امیدواریم که از مطلب «کناف: ۶ گام بازسازی سقف» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۲۰ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید