چگونه ۴ علامت الی افسردگی در مردان را تشخیص دهید | هورآن

چگونه علائم افسردگی در مردان را کشف کنیم؟

چگونه علائم افسردگی در مردان را کشف کنیم؟ | هورآن

افسردگی در مردان موضوعی جدی است.عمدتا بخاطر اینکه بسیاری از موارد بدون درمان میمانند.به طور نسبی ۱۰ الی ۱۷ درصد از مردان ، افسردگی شدید را طول زندگی خود تجربه کرده اند اما تنها اندکی از آنها به دنبال  درمان رفته اند.این بیشتر به خاطر این است که مردان به این شناخته میشوند که ناراحتی خود را پنهان میکنند.اگر شما به دنبال علائم چهارچوب مند افسردگی باشید،بعید است بتوانید آن را پیدا کنید.در عوض مردان افسردگی خود را از طریق عصبانی بودن، زودرنجی و رفتار های بی پروا بروز میدهند.ما درباره نشانه های آنها  و تفاوت های مردان و زنان بحث خواهیم کرد و اینکه چطوری به کسی که مدنظر دارید، کمک کنید در این راه قدم بردارد.

بخش ۱ از ۴:

افسردگی

نشانه های جسمانی و رفتاری را شناسایی کنید:

۱  به هرگونه درد جسمانی در مردان توجه کنید: بر خلاف خانم ها،آقایان با توجه به میزان افسردگی ، گرایش به نشان دادن علائم جسمانی بیشتری دارند.گرچه تا حدودی شباهت هایی بین دو جنس وجود دارد، مردان نشانه های منحصر به فردی را تجربه میکنند.نیاز به نگه داشتن  احساسات نیز بلقوه درد بیشتری تولید میکند.برخی از علائم اصلی جسمانی عبارتند از:

.سردرد

.کمر درد

.درد مفاصل

.درد شکمی(مشکلات هاضمه)

.درد سینه

.این ها تنها بخشی از علائمی جسمانی هستند، که مردان تجربه میکنند، وقتی که از افسردگی رنج میبرند.چه بسا این علائم به راحتی با موضوعات دیگر پیوند داشته باشد، که شناسایی روی کار بودن افسردگی را سخت مینماید.

۲  به تغییر در وزن آن ها توجه کنید:زنان وقتی افسرده میشوند ، گرایش به افزایش وزن دارند در حالی مردان که به احتمال بیشتری وزن از دست میدهند.در هر صورت برخی مردان با توجه به پرخوری افزایش وزن پیدا میکنند.به هر حال ، به جست وجوی تغییر در وزن در آنان باشید.این بیشتر از اینکه مربوط به تغییر در فعالیت های جسمی باشد، مربوط به تغییر در اشتها میشود.

 

.کسی که با معمولا با  اشتهای سیری ناپذیر غذا میخورد ممکن است دیگر تا انتها بشقاب خود را تمیز نکند و یا مردی که اغلب ممکن نبود غذای پرحجم بخورد ممکن است شروع به خوردن غذاهای پسماند در کل روز نماید.در نتیجه اینکه چگونه تغییر وزن بروز کند، بوسیله افراد مشخص میشود.

۳ به عادت های بد نوظهور توجه کنید: یک نشانه رایج از افسردگی در مردان انجام خود-درمانی میباشد،چه از طریق داروها،الکل و یا هر شکل از سو مصرف.این بیشتر یک راه برای پنهان کردن این ست که چه چیز واقعا رخ داده.این مواد بصورت موقت چگونگی احساس آقایان را متوقف خواهد کرد، اما در نهایت این احساسات سرکوب شده به صورت غده جدید بروز خواهد نمود و مردان را به خود-درمانی چندباره در یک چرخه معیوب خواهد کشاند.

.همچنین در حقیقت اعتیاد میتواند افسردگی را تشدید نماید.هر دوی این اختلالات(منظور اعتیاد و افسردگی است) انتقال دهنده های عصبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و تشخیص اینکه کدام یک ابتدا بروز نموده، دشوار خواهد بود.

.متاسفانه زمانی که افسردگی و الکل با یکدیگر آمیخته شوند میتواند باعث بروز رفتارهای خشن میشود.۴۰درصد از جرائم خشن به الکل مربوط میشود ، که این درجه از شیوع نباید مورد غفلت واقع شود.

۴  به این که او در رفتار های پرخطر شرکت میجوید ، توجه کنید:اگر شما فکر میکنید یک مرد افسرده است،به تکانشی بودن و بی پروا رفتار کردن او توجه نمائید.آیا او رفتارهای پرخطر جسمی بیشتری انجام میدهد؟آیا رانندگی او بطور مفرطی خشن شده؟این رفتارهای پرخطر میتواند علائمی از افسردگی باشد.

.توجه کنید اگر یک مرد، یک راننده پرخاشگر است، این به خودی خود این معنا را نمیدهد که او افسرده باشد.مردانی که از افسردگی رنج میبرند رفتارهای چندگانه ای از خود نشان خواهند داد.این نشانه ها ، نشانه های رایج میباشد و به طور عمومی با علائم احساسی و جسمانی همراه میشوند.

۵  به میزان اشتیاق آنان به فعالیت هایی که از آن لذت میبرند،توجه کنید:در اکثر مواقع یک مرد افسرده، به کار،خانواده و یکی از لذت بخش ترین فعالیت ها شامل رابطه جنسی ، کم علاقگی نشان میدهد.اغلب این به سادگی مشاهده میشود که از رفتن به بیرون  و انجام فعالیت های عادی که روزی از آن ها لذت میبرد،امتناع میکند.در عوض او در خانه میماند و در خود فرو میرود.این یک نشانه پایدار است که در تمامی محیط ها ، وجود دارد.در محل کار، در خانه و همراه با دوستان.

. کم شدن اشتیاق به گذراندن اوقات با دیگران ، در کسانی دیده میشود که از دوستان و خانواده کنار کشیده و استرس خود را در روایط اجتماعی خود خالی میکنند که در نهایت مشکل را بدتر خواهد کرد.افراد ممکن است برای رفتن به سرکار و ادامه ی فعالیت های خود با مشکل مواجه شوند، و کار خود را نیز با مساله بوجود آمده درگیر کنند.

بشتر ببینید
5 راه آسان و طبیعی برای رهایی از گردن درد

۶  به چگونگی خستگی مردان توجه کنید:یک مرد با افسردگی ممکن است در اغلب مواقع احساس خستگی و بی حوصلگی شدید کند.او ممکن است بسیار بخوابد(یا تلاش به این کار کند) و در خانه بماند در حالی هیچ کاری انجام نمیدهد.با وجود این که او هیچ کاری انجام نمیدهد، همچنان خسته میماند.

.او صرفا ممکن است بخاطر اینکه در بخواب رفتن مشکل دارد، خسته به نظر برسد.این شامل از خواب پریدن،خواب ماندن و یا زود بیدار شدن، میشود.این به راحتی از کسی قابل تشخیص است که قصد خوابیدن دارد ولی از خواب میپرد و بیدار میشود.هر شب یک شب خسته کننده است که با خواب ناکافی میگذرد و این باعث خستگی در طول روز و روزهای متوالی میشود.

قسمت ۲ از ۴

افسردگی

نشانه های ذهنی و روانی را شناسایی کنید:

۱  اگر او بیشتر پرخاشگر و عصبانی شده ، آگاه باشید:افسردگی در مردان بطور کلی از طریق خشم آن ها بروز میکند.کمبود خواب و داشتن انرژی در زمان افسردگی که میتواند تاثیر قابل توجه ای بر حالت رفتار بگذارد،غیررایج نیست.اگر شخص مورد نظر شما، شکل های متفاوتی از خشم را بروز میدهد،این میتواند یک نشانه پنهان افسردگی باشد.

.زنان تمایل به نشان دادن نشانگان احساسی در قالب گریه و مطرح کردن مشکل خود برای گرفتن کمک دارند.مردان در سوی دیگر به برون ریزی عموما به روش خشن و پرخاشگرانه گرایش دارند.

۲  اگر او توانایی تمرکز ندارد ، آگاه باشید:مردی با افسردگی ، احتمالا مشکل در تمرکز کردن ،به یاد داشتن  جزئیات و گرفتن تصمیمات بروز خواهد داد.او قادر به تمرکز و گرفتن تصمیمات چه لحظه ای و چه هدفمند نخواهد بود.این به شدت زندگی او در خانه و محیط کار  را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

۳ درباره ی احساسش از او بپرسید:اگر او دچار افسردگی باشد، احساس ناراحتی و پوچی خواهد کرد.اگر او مایل نباشد این را درباره ی زندگی ش باز کند، شما ممکن است او را بطور کلی ناامید از زندگی ش مشاهده کنید.او احساس شگفتی و خوشحالی درباره چیزهایی که در بطور عادی ممکن است لذت بخش باشند، ندارد که راه دیگری برای تشخیص این است که احساس پوچی میکند.

.مردان بطور عمومی به سختی ناراحتی خود را بیان میکنند.گاهی اوقات این احساس پوچی به صورت احساس ناامیدی،تحریک پذیری،اضطراب و خشم بروز خواهد کرد.او ممکن است بدبین به نظر برسد، به راحتی آزرده شود، درباره چیزهایی که خارج از کنترل او میباشد نگران باشد و کژخلقی نشان دهد.

۴  بدانید که شما دنبال دسته ای از نشانه میگردید:اگر شخص موردنظر ۴ الی ۵ از علائمی که در بالا اشاره شد نشان دهد، به احتمال قوی او با افسردگی دست و پنجه نرم میکند؛در حالی که بروز ۱ یا ۲ نشانه برای تشخیص دوره افسردگی کافی نیست.همه ی ما گاهی احساس سرخوردگی و اندوه میکنیم.علاوه بر این ، افسردگی برای بیش از مدت دو هفته به طول می انجامد.ناراحتی ساده زودتر میرود و تنها در برخی محیط های خاص بروز میکند.

.اگر یک شخص افسرده به نظر برسد، بدانید که تا حد زیادی قابل درمان است.در واقع ، اکثر مردم یک دوره افسردگی را در یک نقطه از زندگی خود تجربه خواهند کرد.این بطور غیر باوری رایج است و چیزی نیست که بخواهید درباره آن احساس شرم کنید.

۵  مطرح کردن افکار خودکشی و یا افکار مرگ:این معمولا یکی از سخت ترین علائم برای مشاهده محسوب میشود چرا که مردم اغلب نمیخواهند که درباره خودکشی صحبت کنند.در هر حال این میتواند از طریق الگوهای صحبت کردن قابل تشخیص دادن باشد.افرادی که افسرده هستند ، تنها ممکن است درباره اینکه میخواهند بروند،بخوابند و بخوابند و بیدار نشوند اظهار نظر کنند.

.متاسفانه این چیزی نیست که بتوان به آن بی اعتنایی کرد.از آنجایی که میزان افسردگی تشخیص داده نشده و نرخ خودکشی های موفق در مردان بالاتر است ، نشانه های ایده پردازی برای خودکشی باید فورا مورد توجه قرار بگیرد.اگر کسی که مدنظر دارید این نشانه ها را بروز داد،هر چه زودتر پیگیر پیدا نمودن یک درمانگر باشید.

۶   در صورت حضور نشانه های  خودکشی ، حمایت خود را نشان دهید:اگر شما شروع به دیدن نشانه های در او مانند حلالیت طلبیدن،خداحافطی کردن و یا گذشت از دارایی های مورد علاقه کردید، او به احتمال در تدارک نقشه خودکشی میباشد.اگر شما متوجه این نشانه ها شدید،این ها را با او مطرح کنید و اجازه دهید که بداند که شما میدانید قضیه از چه قرار است.زمانی که که موضوع نزدیک میشوید، مهربان ولی همچنان صادق باشید.

قسمت ۳ از ۴:

 

تفاوت های بین جنسیت ها را شناسایی کنید:

آگاه باشید که آقایان احساس خود را بیرون میریزند

در حالی که افسردگی لایه های پنهانی در هر دو جنس دارد ، برخی تفاوت های جنسیت محور وجود دارد.مردان گرایش دارند بابت مشکلات خود دیگران را متهم کنند در حالی که خانم ها خودشان را متهم میدانند.این تفاوت بر این مبنای استدلال میشود که خانم ها گرایش به درونی کردن احساسات خود دارند در حالی که آقایان اغلب احساسات خود را بیرون ریزی میکنند.

بشتر ببینید
قرنطینه چه تاثیری بر روی سلامت روان دارد؟

.زمانی که شخصی احساس آن ها را ظاهر میسازد، آنان خشم خود را با روش پرخاشگرانه و بی پروا بروز میدهند.کسی که درونی میکند(اغلب زنان) به کژکارکردی فکری گرفتار میشوند و بابت چیزهایی که ممکن است هیچگونه کنترلی روی آن نداشته باشند، خود را مقصر میدانند.

آگاه باشید که مردان به درست کردن تعارض گرایش دارند

در طی دوران افسردگی آقایان به ایجاد کشمکش گرایش دارند در حالی که خانم ها اغلب از مناقشه پرهیز میکنند.مردان بطور معمول گرایش به تسلط دارند در حالی که خانم ها مشکلات محدودیت های محیطی دارند و احساس خارج از کنتر ل بودن میکنند.از طرفی ممکن است یک مرد تلاش کند بوسیله دوباره تحت کنترل درآوردن محیط با افسردگی خود سازش کند.خانم ها اغلب در زمان  افسردگی شان  کنترل خود را از دست میدهند و احساس درماندگی میکنند.

.این به طبیعت درونی کردن و بیرونی کردن احساسات برمیگردد،در حالی که خانم ها درونی میکنند و آقایان بیرونی میکنند.خانم ها همراه با احساساتشان پشت خود پنهان میشوند در حالی که آقایان این را به جهان بیرون میریزند.

افسردگی

نسبت به تفاوت های “شفا یافتن” در دو جنسیت آگاه باشید

هم آقایان و هم خانم ها برای خود-درمانی تلاش خواهند کرد، البته بوسیله داروهای متفاوت.خانم ها برای خود-درمانی از غذا،دوستان و عشق استفاده مینمایند در حالی که آقایان بطور عمومی الکل استفاده میکنند،تلویزیون میبینند، به ورزش میپردازند و سکس میکنند.

. همه ی این تفاوت ها به تفاوت های اساسی بین بیرونی کردن و درونی کردن احساسات مربوط است.مردان بیرونی میکنند که در نتیجه بوسیله سکس و الکل درمان میکنند ، در حالی که خانم ها درونی میکنند و به دنبال حمایت های احساسی در قالب دوستان و غذا میروند.

بدانید که داغ ننگ اغلب مردان را از جست و جوی درمان باز میدارد

بنا بر برخی دلایل افسردگی بطور رایج با خانم ها تداعی میشود.این بیشتر به خاطر این است که مردانی که احساسات خود را نشان میدهند با داغ ننگ مواجه میشوند.دیدگاه های سنتی لازم است که شکسته شود،چنان که مردان همیشه نیاز نیست “سرسخت” باشند.مردان گرایش دارند که فکر کنند آن ها به عنوان افراد ضعیف تصور میشوند ، در حالی واقعا چنین نمیباشد.نشان دادن احساسات نه تنها طبیعی بلکه بسیار با اهمیت است.به خاطر این میلیون ها نفر از مردان بدون تشخیص میمانند که میتواند مشکلات بیشتر ایجاد کند.

.علاوه بر این ، زمانی که خانم ها افسرده میشوند ، بیشتر تمایل به گریه کردن دارند.گریه کردن و بیان حالت های نا امیدی به سرعت با با نشانگان افسردگی تداعی میشود که زنان را برای جست و جو و گرفتن کمک هدایت میکند.این عدم توافق یکی دیگر از دلایلی است که نشان میدهد چرا افسردگی در اکثر مردان بدون درمان باقی میماند.علائم اصلی آنها خارج از قواعد چهارچوب مند افسردگی میباشد.

آگاه باشید که آمار خودکشی در مردان بالاتر است

مردان گرایش دارند که افسردگی خود را از راه های کمتر شناخته شده نشان دهند.همچنان که ما گفتیم،بیشتر به خاطر این علائم منحصر به فرد است که بسیاری از آقایان برای افسردگی شان تحت درمان قرار نمیگیرند و یا به آن ها پیشنهاد برای درمان شدن نمیشود.این موضوعی بسیار جدی است، خصوصا به این علت که آمار خودکشی میان مردان بالاتر است.زنان به اقدام خودکشی زمان افسردگی گرایش بیشتری دارند در حالی مردان که بیشتر در طی این تصمیم موفق میشوند و خودکشی را عملی میکنند.این به ما نشان میدهد که چرا نیاز داریم آگاه باشیم که افسردگی در میان مردان ویژه و واقعی است و متاسفانه توجه بیشتری نیاز دارد.

.به اظهار نظر درباره خودکشی بی توجه نباشید.اگر شما درباره افکار و رفتار خود متمایل به خودکشی شخص مورد نظر نگران بودید، به اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که هم مردان و هم زنان تحت تاثیر افسردگی قرار میگیرند

در مطالعات اخیر ، کشف شده که ممکن است فاصله ای بین میزان شیوع افسردگی در میان مردان و زنان وجود نداشته باشد.زمانی که نتایج حاصل از تحقیقات ملی نگاهی بیاندازیم، مشخص میشود مردان در واقع میزان بیشتری از رفتارهای پرخطر،سو مصرف مواد و رفتارهای پرخاشگرانه نشان میدهند.زمانی که آنها علائم مردان در داده های بدست آمده را بررسی کردند، متوجه شدند سهم بالاتری از مردان به در مقایسه با زنان افسرده هستند.وقتی که هر دوی نشانه های مرد-محور و علائم نظام مند را با یکدیگر تلفیق کردند، میزان افسردگی بطور عادلانه برابر گردید.

.به عنوان مثال ۶. ۳۰ درصد با توجه به ضوابط ، افسرده تلقی میشوند در حالی که این آمار در زنان ۳. ۳۳ میباشد.افسردگی ، بدون هیچ منظوری یک موضوع زنان محسوب میشود.

بشتر ببینید
شخصیت چیست؟ 5 ویژگی اصلی کارکتر

قسمت ۴ از ۴:

 

به کسی که مد نظر دارید کمک کنید:

او را به مطرح کردن تشویق کنید

به خاطر اینکه آقایان ممکن است افسردگی را در قالب رفتارکج خلقی پایدار یا خشم بی پروا تجربه کنند، ممکن است زمانی که میخواهید موضوع برای نخستین بار مطرح کنید از استفاده از  اصطلاح افسردگی اجتناب کنید.سعی کنید رفتار های او را با اصطلاحاتی نظیر “به نظر خسته میرسی” و یا” به نظر اضطراب داری” توصیف کنید. این میتواند آن ها تشویق به باز کردن موضوع نماید.به هرگونه تغییر در رفتار ایشان، به دور از انتقاد اشاره کنید.این کمتر قضاوت گونه است و به او اجازه میدهد نظر خویش را مطرح کند.

.به عنوان مثال شما میتوانید اشاره کنید که شما متوجه شدید که او با شما در یک ماه اخیر تمرین نکرده است.پیشنهاد یک چک آپ کامل جسمی را بدهید.بسیاری از آقایان نسبت به ملاقات با یک دکتر خانواده به نسبت یه یک متخصص سلامت روان کمتر مقاومت نشان میدهند.

به کسی که مدنظر دارید کمک کنید به دنبال درمان برود

اگر شما اعتقاد دارید که شخصی که مدنظر دارید، ممکن است از افسردگی رنج ببرد،این مهم است که ایشان را تشویق به رفتن به ویزیت دکتر و یا روانشناس کنید.با توجه به خطر بالای خودکشی ، مردان نیاز به  توجه فوری دارند، در صورتی که افکار خودکشی داشته باشند.

.همچنان که شما میتوانید ببینید،علائمی که مردان نشان میدهند ، نشانگان نظام مند افسردگی نیستند.این مهم ست که با این نشانه ها با توجه به وضعیت ذهنی شخصی که مدنظر دارید ، آشنا باشید.اگر شما مطمئن نیستید، با روانشناس و یا دکتر خود درباره ی توصیه ای که باید در قدم بعدی انجام دهید، مشورت کنید.

.به او پیشنهاد کنید در راه پیدا کردن یک متخصص سلامت روان به او کمک میکنید و در اولین ویزیت با او حضور خواهید داشت.در نهایت او را تشویق کنید که یک لیست صادقانه برای بحث شامل علائم جسمی،عاطفی و مصرف مواد تهیه کند.

به او کمک کنید که با یک رژیم غذایی سالم بخورد

افسردگی ، خصوصا افسردگی دوره ای ، قابل درمان است.برای مثال نشانگان افسردگی با خوردن بیشتر غذاهای سرشار از مواد مغذی بهبود می یابد. کسی را که دوستش دارید بوسیله پختن و خوردن غذاهای سالم   با یکدیگر در خانه تشویق به گرفتن رژیم غذایی سالم بکنید.

.غذاهایی که میزان اسید امینه های بالایی دارد به تعادل انتقال دهنده های عصبی کمک میکند.سعی کنید مقدار بیشتری از اسیدهای امگای چرب در برنامه غذای او( و خود) اضافه کنید.که به راحتی در ماهی سالمون،ماهی تن،ماهی خال خالی یافت میشود.اگر او طرفدار مصرف ماهی ها نیست ، روغن تخم کتان را و مکمل ها را امتحان کنید.

با کسی که دوستش دارید به فعالیت بپردازید

فعال شدن بیشتر به بسیاری از مردم و نشانگان آن ها کمک مینماید.یکبار دیگر، به این علت که ورزش کردن در انتقال دهنده های عصبی نقش اساسی ایفا میکند.اگر چه ممکن است سطح انرژی او پایین باشد، به او از طریق همراهی با او در فعالیت ها کمک کنید بیشتر فعال باشد.

.برخی استعداد خوبی در یوگا دارند و این به آرامش ذهن و بدن کمک میکند.اگر گزینه های ورزش هوازی و سایر ورزش های شدید روی میز نیستند،بدانید تمرینات کمتر شدید(یوگا،پیاده روی و …) نیز میتواند مفید باشد.

مهربان باشید اما مقاوم

حمایت کردن از یک مرد در زندگی با افسردگی ، همدلی و  صبر نیاز دارد.او را در مکالمه مشارکت دهید و به خوبی گوش دهید.به احساساتی که آن ها را بیان میدارد بی توجهی نکنید در عوض واقعیت ها را بیرون بریزید و امید را پیشنهاد کنید.او را به بیرون برای قدم زدن و سایر فعالیتها دعوت کنید..یه یاد داشته باشید او قرار نیست احساس رفتن کند پس مهربان اما پایدار باشید.او را به فعالیت هایی که زمانی از آنها لذت میبرد تشویق کنید شامل عادت ها و ورزش ها.

در هر صورت سعی کنید او را غرقه نکنید.او را به ساختگی بودن احساساتش متهم نکنید و از او انتظار نداشته باشید به سرعت هر چه تمام تر از آن احساس خارج شود.در عوض او و خود را مطمئن سازید که زمانی او احساس بهتری خواهد داشت.

.شما همچنین ممکن است به نمایش درمانی و یا دارو درمانی نیاز داشته باشید.او را به تشویق کنید که به توصیه های درمانگران و دکتران توجه نماید.توصیه های حرفه ای بیشترین کمک را در طی دوره درمان میکند.

افسردگی

در انتها امیدواریم که از مطلب «کشف علائم افسردگی در مردان» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۸ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید