چگونه ۱ عشق را بعد ازدواج حفظ کنیم ؟-هوران

چگونه ۱ عشق را بعد ازدواج حفظ کنیم ؟

معمولا شاهد این بوده ایم که عشق بعد از ازدواج رفته رفته کم رنگ می شود و زوجین دیگر مانند روزهای اول باهم رفتار نمی کنند این ها همگی حاصل رفتارهای اشتباه است. در ادامه این مقاله از بخش سبک زندگی هوران همراه ما باشید.


پایدار کردن عشق بعد از ازدواج

عشق


به نظر بسیاری از زوجها عشق بعد از ازدواج، از عشق های قبل از ازدواج متفاوت تر است و می تواند بسیار پایدارتر باشد. اگر در زندگی مشترک به برخی از مسائل پیش پا افتاده بی توجه باشیم و از کنار انها راحت عبور کنیم مشکلات زندگی کمتر خواهد شد و عشق پایدارمی شود.

علت اینکه بعضی از زوج های جوان که مدت کوتاهی از ازدواجشان می گذرد با وجود اختلافات زیاد نهایتا به تفاهم می رسند، اما زوج هایی که روزی عاشق یکدیگر بودند تا این حد از یکدیگر منزجر و متنفر می شوند، چیست؟

هر ازدواجی هنگامی که با شرایط پرتنشی مانند سازگاری با دیگری، شروع شغل جدید، تولد اولین فرزند، ارتباط با افراد جدید و بیماری یکی از زوجین مواجه می شود ، این تنش ها و مشکلات سبب می شوند جوهره زوجین محک بخورد.

لازم است در شروع ازدواج تفاوت ها را بپذیریم و اصول ارتباطی موثر را رعایت کنیم و هرگز انتظار داشته باشیم جنس مخالف ما را کاملا درک کند.

چگونه 1 عشق را بعد ازدواج حفظ کنیم ؟


ازدواج موفق

قانون هایی مهم برای رابطه صحیح و حفظ عشق بعد از ازدواج
از نظر عاطفی ـ احساسی سخاوتمند باشید و هرگز خساست به خرج ندهید:

بدون هیچ گونه قید و شرطی به همسرتان عشق بورزید و از او تشکر و قدر دانی کنید البته در این کار سنجیده رفتار کنید و زیاده روی نکنید یعنی اینکه هر ۵ دقیقه یکبار قربان صدقه او نروید.

به همسرتان تعهد روحی ـ قلبی داشته باشید، البته این تعهد باید دوجانبه باشد:

اگر می خواهید زندگی تان تا آخر عمر پایدار بماند ، تعهد احساسی ـ عاطفی داشته باشید، این تعهد باید دوجانبه باشد و این نکته را همیشه بدانید که مراسم ازدواج باشکوه، حلقه الماس، شیک ترین لباس عروسی یا دامادی هیچ یک نمی تواند زندگی مشترکتان را ضمانت کند.


رفتار با همسر

با همسرتان درباره احساسات و عواطف واقعی تان صادق باشید

از نشانه های عدم صداقت در زندگی زناشویی فیلم بازی کردن، تظاهرکردن، پنهانکاری ها و دروغ گفتن است. اگر در احساسات و عواطف درونی خود صداقت نداشته باشیم، رابطه زناشویی ما دچار ناملایمات روحی و اخلاقی خواهد شد.


همسرتان را دوستدار تفکر و ذهنیت خود کنید

همیشه سعی کنید همسرتان را عاشق ذهنیت و رفتارتان سازید زیرا جذاب ترین بخش از وجود زنان و مردان را فکر و ذهنیت آنها تشکیل داده است. برای عاشق کردن همسرتان هر گز از ظاهر و اندام خود استفاده نکنید؛ چراکه با گذر زمان و پیری از جذابیت ها و زیبایی های شما می کاهد.


چگونه با همسرتان گفتگو کنید که موثر باشد؟

بسیاری از اختلافات در زندگی مشترک از عدم ارتباط و گفت وگو با همسرنشات می گیرد بدین طریق که وقتی دو زوج با یکدیگر زندگی مشترکی را آغاز می کنند با هم از احساساتشان حرف نمی زنند و همین عدم برقراری ارتباط سبب می شود رفته رفته از یکدیگر سرد شوند.

شاید هنوز با هم در یک خانه زندگی می کنیم، اما به صورت دو انسان تنها زندگی می کنیم و بی ارتباط هستیم، نه به عنوان یک زوج.

بشتر ببینید
4 راه مقابله با ترس در کمترین زمان ممکن

برخلاف تصور برخی از زوج ها، برقراری ارتباط غیرممکن نیست. اگر بخواهیم با یکدیگر یکی شویم و زندگی مشترک خوبی داشته باشیم باید راه درست برقراری ارتباط با یکدیگر را یاد بگیریم .

در صورت عدم برقراری ارتباط و عدم اعتماد به یکدیگر نمی توانیم از یکدیگر شناخت حاصل کنیم و احساس خوبی داشته باشیم. برای برقراری ارتباط موثر حرف زدن و گوش کردن الزامی است و اگر ما این دو مهارت را بلد نباشیم، نمی توانیم ارتباط برقرار کنیم.

چگونه 1 عشق را بعد ازدواج حفظ کنیم ؟


موانع تداوم عشق بعد از ازدواج چه هستند؟

اگر می خواهید یک زندگی مشترک موفق داشته باشید، باید هر دو طرف در زندگی مشترک تصمیم بگیرند و باهم ارتباط برقرار کنید. در ادامه به برخی موانع مهم در برقراری ارتباط موثر پس از ازدواج می پردازیم:


نمی خواهیم همسرمان را برنجانیم

خیلی از زن و شوهر ها فکر می کنند اگر صادق باشند، همسرشان ناراحت می شود و به همین خاطر از ابراز نظراتشان خودداری می کنند. با این کار ما به یکدیگر مثلا مهربانی می کنیم اما باید بدانید این کار ممکن است بعدا به ضررتان تمام شود پس حقیقتی را که وجود دارد با عشق و محبت بگوییم و هیچ گاه به بهانه صداقت تمام احساسات منفی و دق دلی هایتان را برسر همسرتان خالی نکنید.


خودخواهی یکی از همسران

یکی از موانع ارتباط و وحدت همسران خودخواهی در زندگی زناشویی است. افراد خودخواه دوست دارند نظرات خود را به همسرشان تحمیل کنند و در جهت مخالف او گام بردارند.

 

عشق ایثارگرانه نقطه مقابل خودخواهی، است که تا زمانی که دست از خودخواهی مان بر نداریم این کار غیرممکن است. برای برطرف کردن خودخواهی خودتان کاری کنید که برای همسرتان سرمشق شوید زیرا بیشتر ما به الگوی عشق و محبت پاسخ مثبت می دهیم.


نداشتن اعتماد به نفس یکی از زوجین

یکی از بزرگ ترین موانع ارتباط پس از ازدواج نداشتن عزت نفس است. بسیاری از ما در زندگی دائما به شکست هایمان فکر می کنیم و هیچ گاه به موفقیت هایمان نمی اندیشیم و در برخورد با هر کس احساس خطر می کنیم.

بنابراین هنگام ازدواج از ترس طرد شدن یا شکست خوردن ، نظراتمان را بیان نمی کنیم. باید بدانید اولین عاملی که سبب ایجاد اختلالات روانی و افسردگی در زنان می شود، نداشتن اعتماد به نفس است.

مسلما شما در کنار نقطه ضعف هایتان، نقاط قوت هم دارید و توانایی موفقیت در بسیاری زمینه ها را دارا هستید بنابراین در هر کاری نهایت تلاش خود را کنید و از همه توانایی هایتان استفاده کنید تا موفق شوید.

اگر همسرتان اعتماد به نفس ندارد به کمک محبت و توجه به او نیز کمک کنید تا اعتماد به نفس همسرتان را بالا ببرد و گذشته را بپذیرد و روی آینده تمرکز کند. شما با کمک به همسرتان راه را به او نشان داده اید و نگرش منفی او را به نگرش مثبت تبدیل کرده اید و در کل برای رشد زندگی مشترکتان گام برداشته اید.


عصبانی بودن یکی از طرفین

وجود خشم و عصبانیت برقراری ارتباط را بسیار سخت می سازد . در صورتی که خشم درست کنترل شود، می تواند قسمتی از رابطه تان را که احتیاج به توجه دارد، نمایان کند.

بشتر ببینید
بعد از خشمگین شدن و درگیری چگونه کودک را تسلی بدهیم؟ 4 گام اساسی

اگر در رابطه تان به صورت ناگهانی دچار خشم شدید ، هنگامی که آرام گشتید ، برگردید و دوباره با همسرتان درباره مشکل صحبت کنید. اگر خشم تان را کنترل نکنید سبب جدایی تان می شوداما اگر خشم خود را مهار کنید ،شما را به هم نزدیک می کند.


خودداری از حرف زدن

یکی از مشکلات زوج ها بعد از ازدواج که یکی از آنها که اغلب مردان هستند از حرف زدن خودداری می کند و ساکت و خاموشند. برخی از ما بنا به دلایلی در دوران کودکی مان گوشه گیر و درونگرا شده ایم، اما می توانیم بیاموزیم چطور درباره مسائل و تجارب مان با همسرمان صحبت کنیم و با او یکی شویم.

سر صحبت را با حرف زدن درباره مسائل حال یا گذشته باز کنید اما اگر نمی توانید مشکلتان را با سخن بگویید نامه ای برای همسرتان بنویسید و از او بخواهید در حضورتان آن را بخواند. باید بدانید تا وقتی ارتباط برقرار نکنید همسرتان از مشکلات و دلخوری های شما چیزی نمی فهمد و نمی تواند خواسته شما را درک کند.


شروعی برای پایدار کردن عشق بعد از ازدواج

بهتر است از خودتان شروع کنید.

وقتی همسرتان در حال تماشای تلویزیون است بدون هیچ سخنی کنارش بنشینید.

هنگام جدایی از یکدیگر خداحافظی کنید.

با راه های ساده مانند گرفتن دست یکدیگر هنگام راه رفتن می توانید از زندگی مشترک لذت ببرید.


تقویت رابطه با عشق

خواسته خود را با شوخی و خنده مطرح سازید زیرا اینگونه همسرتان در برابر آن موضع دفاعی نخواهد گرفت.

اگر ایراد بزرگی در همسرتان وجود ندارد زیاد صداقت نداشته باشید و مدام از او ایراد نگیرید.

کمتر حرف بزنید. برخی از زوجین تمایل دارند همسرشان غیرعاطفی و خلاصه و مفید صحبت کند و زمانی را هم به او بدهد تا درباره حرف هایی که شنیده است فکر کند.

مردان و زنان با یکدیگر متفاوتند و به دو زبان کاملا متفاوت صحبت می کنند.


صحبت با همسر به کمک عشق

بسیاری از عدم توافق ها بدون راه حل باقی می مانند پس در مورد داشتن عدم توافق، توافق کنید.

از تحسین و تمجید دریغ نکنید زیرا موجب تحکیم روابط زناشویی می شود.

تغییر و بهبود در رفتار و بخصوص عادات بد را از خودتان شروع کنید و مدام به فکر تغییر همسرتان نباشید چون تغییر خودتان بر همسرتان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

اگر از همسرتان خواسته ای دارید، خواسته تان را مستقیم بیان کنید، تا بدخلقی شما و احساس گناه همسرتان را در بر نداشته باشد.

عکس همسرتان را در کیف خود بگذارید.

به همسرتان بگویید که دوستش دارید.

به سر کار همسرتان زنگ بزنید و بگویید دلم برات تنگ شده بود و می خواستم صداتو بشنوم.

از یکدیگر هنگام ورود به منزل با لبخند استقبال کنید.

برای همسرتان به بهانه های مختلف هدیه مانند گل بخرید.

برای همسرتان پیامک عاشقانه و یا یک شعر محبت آمیز یا یک جوک بفرستید.


چند اصل برای داشتن رابطه سالم

به همسرتان برچسب هایی مانند کودن، دیوانه، تنبل، بی خاصیت و خنگ نزنید و هویت همسرتان را زیر سوال نبرید. برچسب زدن به همسرتان موجب از بین رفتن اعتماد، صمیمیت و نزدیکی بین تان می شود.

از به کار بردن جملاتی مانند «تو هیچ وقت نمی فهمی»، «تو فقط فکر خودتی» که سرزنشگر و توهین آمیزاست، پرهیز کنید زیرا معنای این پیام این است که «تو خطا کاری و تمام تقصیر ها هم به گردن توست

بشتر ببینید
7 نکته برای داشتن رابطه پایدار

هنگام عصبانیت هرگز مسائل گذشته را مطرح نکنید. با برگشت به گذشته و جمع کردن دلیل و مدرک برای ضعف و کاستی های همسرتان فقط فاصله هایتان را بیشتر خواهید کرد.

زبان بدن «باز» و «پذیرنده» داشته باشید. با زبان بدنتان و انجام دادن حرکاتی مانند لب گزیدن ، اخم کردن ، فشار دادن دندان ها روی هم ، نگاه چپ چپ و خیره شدن با شک و تردید یا تنفر در واقع به همسرتان بدون کلام می گویید :من قصد ندارم ارتباط درست و موثری با شما برقرار کنم.


ازدواج خود به خود موجب خوشبختی می شود

افراد خوشبخت می دانند خوشبختی در حیطه ازدواج و خوشبختی فردی همواره یکسان نیست. آنها می دانند احساس خوشبختی فردی نقش بسیار مهمی در شکل گیری احساس خوشبختی در یک زندگی مشترک متعهدانه و همراه با عقل و درایت دارد.

بعد از ازدواج افراد باید بین علایق شخصی و چیزهای تقویت کننده زندگی مشترکشان تعادل برقرار کنند و به علت ایجاد یک رابطه صمیمانه در زندگی مشترکشان ، باید از علایق شخصیشان چشم پوشی کنند.


یک ازدواج خوب همواره با عشق باقی خواهد ماند

در بسیاری از ازدواج های ناموفق این جمله که «دوستش دارم اما عاشقش نیستم» به چشم می خورد. وقتی همسر جذابیت خود را نسبت به روز های اول از دست بدهد او چنین جمله ای را تکرار می کند. تقریبا در همه ازدواج ها خاموش شدن شعله های عشق پرشور رخ می دهد.

در برخی از ازدواج ها این عشق تا چند سال دوام می آورد و در برخی زوجین نیز تنها پس از چند ماه که از ازدواجشان فروکش می کند، اما باید بدانید در این صورت نیز هنوز عشق وجود دارد و فقط تغییر شکل یافته است ،اگر عشق رمانتیک باقی بماند و زوجین در همه لحظه ها درگیر هم باشند، زوجین نمی توانند به مسائل شغلی، پرورش فرزند و روابط اجتماعی بپردازند.


انجام کارهای خانه به طور عادلانه در یک ازدواج موفق با عشق

به خاطر انجام کارهای منزل هیچ گاه اوقات خود را تلخ نکنید و به خاطر آن با شوهر خود نجنگید. بسیاری از خانم ها به علت تقسیم ناعادلانه کارهای خانه با همسرشان مشکل دارند پس سعی کنید با همسرتان به توافق برسید و کارهای خانه را عادلانه تقسیم کنید.

ولی اگر شوهرتان انجام کارهای منزل را نپذیرفت زیاد خود را ناراحت نکنید، زنان بسیاری هستند که با این که همه کارها به تنهایی انجام می دهند.


اگر از ازدواج خود ناراضی هستید طلاق بهترین راه حل است!

گاهی رفتارهای مخرب یک فرد مانند اعتیاد، اعمال غیرقانونی و اختلالات شدید روانی راهی را به جز طلاق برای همسر فرد باقی نمی گذارد، اما بسیاری از دلایل اقدام به طلاق فرد به دلیل موارد بی خود است. همه زن و شوهر ها در تمام موارد زندگی با یکدیگر توافق ندارند.

اگر ما گاهی مسائل را از دید همسرمان ببینیم، از خود انعطاف پذیری نشان می دهیم. برای دستیابی به خوشبختی در ازدواج اختلاف هایتان را با یکدیگر حل کنید و با کوچک ترین اختلافی به فکر طلاق نباشید.

منبع: نمناک

 


۲۲ , مرداد ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید