چگونه باروری را در مردان را افزایش دهیم؟ ۳ روش اصلی-هوران

چگونه باروری را در مردان را افزایش دهیم؟ ۳ روش اصلی

اگر شما در رویای داشتن یک فرزند به سر میبرید و میخواهید برای رسیدن به رویای خود قدرت باروری خود را افزایش دهید، سلامتی،تمرین های با برنامه و پرهیز از رفتارهای پرخطر مواردی است  که شما به آن نیاز دارید.


روش ۱-۳:”حفظ سبک زندگی سالم”

۱. خوردن با رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی شما میتواند بر همه ی جنبه های کلی سلامتی شما تاثیر داشته باشد،که شامل باروری شما نیز میگردد.با یک رژیم غذایی متعادل،سرشار از مواد مغذی سالم، بخورید تا بتوانید باروری خود را ، براه بیاندازید.

.مطمئن شوید که غذاهای سالم شامل همه ی دسته های مواد مغذی  داشته باشید.برنامه غذایی شما باید ترکیبی از گونه های مختلف میوه ها و سبزیجات،همه غلات ها،اندکی پروتئین و مقدار ناچیزی لبنیات چرب باشد.غذای خود را با روش سالم بپزید؛به عنوان مثال ،غذا ها را به جای سرخ کردن در روغن ، آب پز و کبابی کنید.

طبیعت دوستی پیشنهاد میکند سعی کنید و نصف مقدار در هر وعده غذای خود را با  سبزیجات درست نمائید.این تمام اجزای شما  و همچنین کل بهزیستی شما را فرامیگیرد.

.آنتی اکسیدان ها میتواند شمار اسپرم ها را افزایش دهد.سعی کنید مواد مغذی سرشار از  آنتی اکسیدان به رژیم غذایی خود اضافه کنید؛مثل توتها،هلو،سیب،مارچوبه،بروکلی،کلم پیچ،گوجه فرنگی و تخمه ها.

بارداری و تغذیه


 ۲. منظم ورزش  کنید تا شمار اسپرم های خود را افزایش دهید

 فعالیت های جسمی با برنامه میتواند به کل سلامت شما کمک کند ، که بر  بهبود باروری شما تاثیرگذار است.اگر شما در حال سعی برای افزایش باروری خود هستید،برای برنامه ریزی یک برنامه ورزشی روزانه،کار کنید، با این وجود باید از فعالیت های بخصوصی پرهیز کنید.در حالی که مطالعات بیشتری نیاز است،تحقیقات رابطه کم شدن قدرت باروری با فعالیت های بخصوص جسمانی را نشان میدهد.

برخی مطالعات نشان میدهد دوچرخه سواری میتواند باعث تضعیف باروری مردان شود. تمرینات خیلی  شدید، مثل ورزش های سه گانه، نیز میتواند باعث اختلال در قوه ی باروری شود.

به ورزش های سبک و پایدار بچسبید تا قوه ی باروری خود را تقویت کنید.

چاقی


۳. بر روی بدست آوردن و ثابت نگاه داشت وزن سالم ،کار نمائید

کم وزن بودن و یا داشتن وزن بالا یا چاقی میتواند شمار اسپرم ها را کاهش و احتمال تولید اسپرم های غیرعادی را افزایش دهد.بنابراین در صورتی که وزن شما با توجه به اندازه قد شما پایین تر و یا  بالاتر میباشد   برای بدست آوردن وزن متعادل تلاش کنید.

.با دکتر خود درباره چگونگی بدست آوردن وزن مناسب صحبت کنید. شما ممکن با توجه به اینکه آیا میخواهید وزن بگیرید یا از دست بدهید  به  این نیاز داشته باشید که بیشتر یا کمتر بخورید .بهتر است که به دکتر خود درباره کاهش و یا افزایش وزن خود اطلاع دهید تا مطمئن شوید روش سالم را انجام میدهید.


۴. استرس خود را تحت کنترل در آورید

استرس نه تنها  میتواند باعث تداخل در سلامت جنسی شما شود بلکه سطح بالای زندگی پر استرس  میتواند باعث تغییر در هورمون هایی شود که اسپرم تولید مینماید و باروری را کاهش دهد.اگر شما سطح بالای سبک زندگی پر استرس،شروع به کم کردن استرس خود نمائید.این کار بلقوه باعث افزایش باروری شما میشود.

بشتر ببینید
درباره عفونت مفصلی آرتریت بیشتر بدانید

.به دنبال تعاملات چهارچوب مند با مردم باشید.تعاملات اجتماعی رسمی میتواند به خوبی سطح استرس شما را کاهش دهد.با دوستان و افراد فامیلی بگردید که خوشایند و پایبند به رسوم هستند.

.از استرس های غیر ضروری پرهیز کنید..با تعهداتی که نمیتواند شما را راضی کند،موافقت نکنید.از افرادی که استرس شما را زیاد میکنند ، دوری کنید.اگر در اخبار مطلبی باعث استرس شما میشود از خواندن آن فاصله بگیرید.

.اصول خود را داشته باشید.در لحظات زمانی که شما احساس داشتن استرس میکنید ، مکث کنید و فکر کنید”روزی از روزهای دیگر هفته من درباره این چگونه فکر خواهم کرد” .فرصت ها بوجود خواهد آمد ، بسیاری از مشکلات شما با توجه به نسبت غیرضروری بودن آن،خواهد رفت.

ترس


۵. از سرایت عفونت های جنسی پیشگیری کنید

سرایت عفونت های جنسی میتواند تاثیر نامطلوب بر روی باروری داشته باشد.اگر مطمئن نیستید که از لحاظ بیماری های قابل سرایت جنسی سالم میباشید، تستی در مطب پزشک خود بگیرید.اگر به هر دلیل تست شما مثبت بود،باید بطور کامل آن را درمان کنید.

.اگر میخواهید از باروری خود محافظت نمائید،تست ها را به منظور پیشگیری از عفونت های قابل انتقال جنسی ، بگیرید.همیشه در طی سکس از  کاندوم های پلاستیکی استفاده کنید.همچنین شما میتوانید با خوابیدن تنها با یک شریک ،از تک همسری پیروی کنید ،چنان که این کار باعث پایین آمدن ریسک رو به رو شدن با بیماری عفونی جنسی شود.


۶.مولتی ویتامین بگیرید

مکمل های مولتی ویتامین روزانه شامل ویتامین Cو E میتواند ،بخوبی مثل سایر مواد مغذی ضروری باعث بازتولید سلامتی مردان شود.برخی تحقیقات مصرف مولتی ویتامین برای بالا بردن شمار اسپرم ها را توصیه میکند.

.یک مولتی ویتامین انتخاب کنید که همچنین میتواند شامل سلنیوم،زینک و فولات شود که با تولید اسپرم های سالم ارتباط دارد.

.در حالی که شواهد کمی وجود دارد که مصرف روزانه مولتی ویتامین میتواند مضر باشد ، شما همیشه باید با دکتر خود قبل از گرفتن هر کدام مشورت نمائید.شما باید مطمئن شوید که یک مولتی ویتامین برای سلامت فعلی شما و با توجه به داروهایی که حال حاضر استفاده میکنید ایمن است.


روش ۲-۳:”پرهیز از رفتارهای خاص”:

۱. ترک کردن دود

تنباکو و قرار گرفتن در معرض دود دخانیات باعث کاهش مقدار اسپرم در مردان میشود.برای افزایش تعداد اسپرم ها و بالطبع تقویت باروری، استعمال دخانیات را کاهش و بطور کلی ترک کنید.از مکان هایی که دود سیگار جمع شده است،پرهیز کنید.

.جویدن تنباکو نیز میتواند تاثیر منفی بر اسپرم ها داشته باشد.

.ترک کردن دود میتواند به شدت دشوار باشد،پس برای ترک آن با دکتر مشورت نمائید.یک دکتر توانمند میتواند با کار بر روی یک برنامه سالم و ایمن ،به ترک کردن تدریجی محصولات دخانی ، کمک کند.

بشتر ببینید
5 رژیم برای چاقی

.به دنبال حمایت بگردید.از دوستان و افرادی که به آنان عشق میورزید به منظور ترک دخانیات از شما حمایت کنند.همچنین گروه های حمایتی آنلاین و حضوری وجود دارند ، که میتواند به افراد کمک کند تا استفاده از محصولات دخانی را کنار بگذارند.


۲. از مصرف شدید الکل پرهیز کنید

مردانی که مقدار زیادی الکل مصرف میکنند، اغلب شمار اسپرم پایینی دارند.اگر شما الکل مصرف میکنید،در آن میانه روی کنید.اگر شما الکل نمینوشید،شروع به استفاده از آن نکنید.

.اگر شما باور دارید که مشکل نوشیدن الکل دارید،این میتواند در شمار اسپرم های شما تاثیر بگذارد.با یک دکتر و یا یک درمانگر، درباره بهترین راه ترک الکل صحبت کنید.


۳. از مصرف ماری جوانا اجتناب کنید

نشان داده شده،عنصر اصلی ماری جوانا(THC)  شمار اسپرم ها را کم میکند .این میتواند میل جنسی را کم کند، پس میتواند کل باروری را کاهش دهد.اگر شما به دنبال افزایش مقدار اسپرم های خود هستید ، باید مصرف ماری جوانای خود را محدود نمائید.


۴. از حرارت شدید دوری کنید

هر چند مطالعات تا به امروز قطعی نبوده است،شواهدی وجود دارد که حرارت شدید اطراف کشاله ران میتواند مقدار اسپرم ها را کاهش دهد.اگر به دنبال این هستید باروری خود را افزایش دهید سعی کنید تا حد امکان در دمای خنک بمانید.به خصوص درباره دمای اطراف ناحیه کشاله ران ، هوشیار باشید.

.سعی کنید که لباس های که در ناحیه ران گشاد است، بپوشید.شامل لباس های زیر و شرت.

.مقدار زمانی که در زیر دوش آب داغ ،سونای و جکوزی گرم به سر میبرید کاهش دهید.از قرار دادن لب تاب خود بر روی شکم و ران های خود پرهیز کنید و آن را در سطح صاف قرار دهید.


۵. قرار گرفتن در معرض آلاینده های شیمیای و ارتعاشات را محدود کنید

ثابت شده است که قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین و رادیو اکتیو و حشره کش ها باعث کاهش تولید اسپرم و حتی عقیم شدن مردان میشود.اگر شما با آلاینده های شیمیایی در محیط خود سرکار دارید، با پوشیدن لباس های محافظ در تمام مدت از خود مواظبت کنید.


روش ۳-۳:”دنبال کردن کمک های پزشکی”:

۱. با دکتر خود درباره ی دارو های تجویز شده صحبت کنید

گستره ی وسیعی از داروهای تجویز شده میتواند با باروری تداخل پیدا کند.اگر درباره ی باروری خود

نگرانی دارید، درباره ی تمامی داروهای فعلی با دکتر خود مشورت کنید.ببینید اگر هرچیزی که مصرف میکنید، تاثیر معکوس بر باروری شما دارد و آیا میتوانید از داروهای مختلف استفاده کنید؟

.دارو هایی که برای درمان اضطراب و افسردگی بکار میروند ، میتوانند بر روی شمار اسپرم ها تاثیر بگذارد.

.دارو هایی که برای درمان پروستات شدید استفاده میشوند نیز میتوانند به باروری آسیب وارد کنند.

.همچنین دارو هایی که برای درمان عفونت های قارچی استفاده میشود،ممکن است تاثیر نامطلوب بر باروری بگذارد.

بشتر ببینید
مشکلاتی که زیر سقف مشترک، 2 طرف را عذاب می‌دهد

۲. اگر دکتر شما به مشکل در باروری شما شک داشت، به او اعتماد کنید

عقیم بودن به عنوان موقعیت پزشکی تعریف میشود که در آن بدن قادر به تولید اسپرم زنده نیست.اگر شما در باروری خود شک دارید ،برای ارزیابی ، با دکتر خود وقت ملاقات بگیرید.دکتر شما ارزیابی جسمانی از دستگاه تناسلی بیرونی و پوست و آنالیز از  مایع منی انجام خواهد داد.دکتر شما همچنین ممکن است تست برای آنتی بادی و سایر اختلالات بیوشیمیایی،کروماتین اسپرم کامل و تحلیل های ژنتیکی ،انجام تست ژنتیکی برای ژن CTFR  و تست بررسی غدد درون ریز برای ارزیابی  مشکل هیپوفیز و تستسترون انجام دهد.برخی نشانه ها که ممکن است توجه شما را جلب کند در پایین آورده شده:

بدست آوردن نعوظ با سختی ،میل پایین جنسی و یا مشکلاتی در تمام جنبه های عملکرد جنسی.

درد ، ناراحتی  و یا غده اطراف بیضه ها.

جراحی جدید اطراف ناحیه کشاله ران.

سابقه مشکلات جنسی و داشتن مشکلات مربوط به پروستات


۳. هرگونه عفونت موجود را درمان کنید

اگر شما مبتلا به هرگونه عفونت جنسی هستید، پیگیر درمان کامل باشید.ممکن است یک دوره مصرف آنتی-بیوتیک برای درمان عفونت جنسی ضروری باشد.اگر شما به علت عفونت های جنسی در باروری خود دچار مشکل شده اید،درمان برای حل کردن مساله ضروری است.با دکتر درباره ی راه های مناسب درمان صحبت کنید و از او راجع به هر چیزی که برای ترمیم باروری خود نیاز دارید پرسش کنید.


۴. بحث درمان های هرمونی

گاهی درمان های هرمونیک برای درست کردن مشکلات باروری استفاده میشود.اگر دکتر شما تشخیص دهد که عدم تعادل در هرمون ها بر باروری شما تاثیر گذاشته، با او درباره ی انتخاب های خود در طی دوره ی درمان هورمونی صحبت کنید.

بالا و یا پایین بودن سطح برخی هورمون های خاص میتواند بر باروری اثرگذار باشد.جایگزین کردن ترکیب  هورمون ها میتواند به حل مشکل کمک کند.

دکتر شما مشخص خواهد کرد که کدام هورمون ها بیشترین فایده برای درست کردن مساله شما خواهد داشت.

اختلالات درون ریز شامل:گیرنده های آندروژن،پایین بودن تستسترون خون،بالا بودن سطح هورمون های فولیکولی و هورمون های لوئیتینی


۵. در صورت ضرورت جراحی کنید.

در موارد خاص ، ناباروری نتیجه تداخل و یا  آسیب دیدن برخی اندام های تناسلی میباشد.اگر دکتر شما تعیین کند که جز این موارد میباشید، ممکن است جراحی پیشنهاد شود.دکتر، شما را در طی این عمل جراحی با شما خواهد بود و به شما جزئیاتی درباره فرایندها و زمان بهبودی خواهد گفت.


نتیجه‌گیری

[۱] ورزش سه گانه یا تریاتلون ، یک ورزش ترکیبی است که شرکت کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی(شنا،دوچرخه سواری،دو) با یکدیگر رقابت میکنند.

در انتها امیدواریم که از مطلب «چگونه باروری را در مردان را افزایش دهیم» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۱۲ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید