صفر تا ۱۰۰ طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه-هوران

صفر تا ۱۰۰ طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه

برای طراحی و آماده سازی یک آرایشگاه زنانه زیبا و جذاب باید مراحل طراحی از ابتدا و به صورت علمی و یک به یک جلو بروند. طراحی داخلی فضا و محیط کار، پلان محیط، ارتباطات، ایستگاه های کاری و… و در نهایت نورپردازی و دکوراسیون آرایشگاه زنانه فرایندی است که باید طی شود و طراحان حرفه ای بر اساس آن پیش می روند. در ادامه این مقاله از سایت هوران همراه ما باشید.

در زیر مراحل کار و نکات مهم در هر مرحله مورد بررسی قرار می گیرند و به شما کمک می کند خودتان نیز بتوانید این مراحل را تا حدودی زیر نظر داشته باشید:

صفر تا 100 طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه


برنامه ریزی برای استفاده بهینه از فضا

هر متر مربع از آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی دارای ارزش است، با چیدمان بهینه می توان عملکرد و سودآوری را به حداکثر رساند. بهترین سالن ها دارای ساختار و الگویی مناسبند پس باید برای کل دکوراسیون آرایشگاه زنانه شما برنامه ریزی و طراحی انجام شود.

برای طراحی اولیه تفکر در مورد موضوعات زیر اهمیت دارد. ابتدا سعی کنید نقشه فضا را به وضوح ترسیم کنید، هم چنین طبقات مختلف سالن و تمام چیدمان ها، از قبیل مبلمان، فضاهای کاری، تأسیسات و غیره را در نقشه خود مشخص کنید.


طراحی داخلی دکوراسیون آرایشگاه زنانه:

زمانی که مشتریان داخل سالن ها می شوند، بیشتر از نگرانی در مورد مدل موی خوب، می خواهند ساعتی را در آرامش و بدون فشار سپری کنند. صاحبان سالن های خوب این را به خوبی می دانند و به همین دلیل طراحی داخلی سالن را در اولویت خود قرار می دهند. آنها می دانند که زمانی که مشتری وارد سالن شود، حتی قبل از صحبت کردن با منشی در حال بررسی و تجربه محیط است.

مشتری باید مطمئن شود که در سالن برایش فضایی گرم و آرام و دوستانه ایجاد شده است. توجه کنید که طراحی داخلی تنها برای مشتریان نیست، شما برای جذب بهترین کارمندان باید محیط کاری تمیز، راحت و زیبایی را فراهم کنید.

بعد از نقشه های اولیه نوبت به طراحی داخلی می رسد. قسمت پذیرایی، فروش محصولات بهداشتی، فضای شامپو، رنگ، ناخن و غیره همه طراحی می شوند. نورپردازی ها، استفاده از مواد مخصوص با توجه به رویکرد خاص فضا همه در طراحی داخلی موثرند. در طراحی داخلی فضا بهتراست نکات زیر رعایت شوند:


۱-راحتی رفت و آمد

چیدمان فضای شما باید باز و پذیرای مشتری باشد، ضمن اینکه امکان حرکت مستقیم از میز پذیرایی و محل انتظار به ایستگاه های کاری مختلف به راحتی امکان پذیر باشد، فضای راحت بین ایستگاه ها در نظر گرفته شود تا کارمندان برای انجام کارهایشان تمرکز کافی داشته باشند، همچنین هر ایستگاه باید از فضای کافی و روشنایی مناسبی برخوردار باشد و مناطق مختلف و سرویس ها باید دارای برچسب های واضح بوده و دسترسی به آنها آسان باشد.

دکوراسیون آرایشگاه زنانه تا حد زیادی وابسته به محیط آن و جزئیات کاری داخل سالن است. برای مثال اگر فضای سالن راهرویی طولانی و باریک باشد، برای تردد و رفت وآمد مشتریان مشکل ایجاد می شود. طرح های بزرگ و باز، امروزی و مدرن هستند، اما در طراحی ممکن است مشکلات صوتی ایجاد کنند.

بشتر ببینید
کابینت وکیوم، 1 راه ایده‌آل برای طراحی دکوراسیون

در طراحی فضا و چیدمان ها مطمئن شوید برای ایستگاه های کاری مختلف فضای کافی در نظر گرفته اید. واحد های مختلف به صورت استاندارد باید ۱.۲ متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. اندازه گیری از مرکز واحد ها انجام می شود. واحدهای مخصوص سالن می توانند کمک کنند تا مشتری های بیشتری در یک فضای کوچک قرار بگیرند.


۲-طبیعت را به دکوراسیون آرایشگاه بیاورید

استفاده از فضای سبز در دکوراسیون آرایشگاه زنانه می تواند فضا را تازه تر و زیباتر کند. روش های زیادی برای انتخاب گل ها و گیاهان وجود دارد، اما حتماً در مورد نگهداری از گیاهان فکر کنید. آیا شما یا کارمندانتان وقت دارید که از گیاهان زنده مراقبت کنید؟ اگر اینطور نیست، گیاهان مصنوعی باکیفیتی نصب کنید که هرگز نیازی به آبیاری یا تجدید آنها نباشد.

برای سالن هایی با فضای کم و میز محدود، دیوارهای باغی راه حل مناسبی هستند. آنها را می توان در هر دیوار نصب کرد چراکه به سیستم قطره ای پیچیده یا سیم کشی احتیاج ندارند. دیوارهای خزه (Moss Walls) یکی دیگر از گزینه های جذاب است. نه تنها خزه زیبا و پیشرفته به نظر می رسد، بلکه سبک و کاملاً طبیعی نیز هست. این دستگاه توانایی تصفیه هوای اطراف خود را دارد و باعث کاهش سر و صدا نیز می شود.


۳-رنگ در دکوراسیون آرایشگاه

قبل از اینکه مشتری های شما ایستگاه های کاری سالن زیبای شما را ببینند، با قسمت پذیرش روبرو می شود. این اولین چیزی است که هنگام ورود متوجه آن خواهد شد، بنابراین آن را چشمگیر کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از رنگ انتخابی خود برای فضا به طور موثر، مخفی کردن به هم ریختگی ها، نشان دادن نام یا نماد سالن به طور برجسته و مشخص کردن مناطق جداگانه سالن انجام دهید. یک دیوار سبز که نام و نشان سالن شما را نشان می دهد، راهی برای نمایش و استقبال از مشتریان است.


۴-انتخاب مبلمان

انتخاب رنگ، مضمون و سبک انتخاب شما را در انتخاب جزئیات دکوراسیون راهنمایی می کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این مؤلفه ها برای یک ظاهر متحد با هم کار کنند. اگر نام تجاری شما به عنوان طبقه مجلل و شهری قرار دارد، دکوراسیون مدرن و مینیمالیستی را انتخاب کنید؛ دیوارهای سفید با کف سیاه و یا تر و تمیز، یک یا دو رنگ روشن و مبلمان براق با خطوط تمیز.

برای یک ظاهر سنتی که یکنواخت و راحت است، رنگ ها و خطوط نرم تر را با مبلمان و اثاثیه انتخاب کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است محل انتظار را با یک مبل چوبی و صندلی های برجسته با بالش های شاد مبله کنید.


مبلمانی که برای دکوراسیون آرایشگاه زنانه خود انتخاب می کنید باید کاربردی، بادوام و شیک باشد. همچنین باید با رنگ و طرح مورد نظر که شما برای فضا در نظر دارید، مطابقت داشته باشند. هم چنین باید با جوی که برای سالن در نظر دارید هماهنگ باشند. به عنوان مثال، اگر می خواهید سالن شما احساس راحتی را القا کند، به جای صندلی های رسمی، مبل های راحتی را در محل انتظار قرار دهید.

در هنگام خرید مبلمان، درباره هزینه های تحویل و نصب و همچنین هزینه های اضافی دیگر سؤال کنید. در مورد تعویض و پس دادن مبلمان نیز قبل از خرید اطلاعات کسب کنید.

بشتر ببینید
سقف کاذب : 10 نکته‌ برای به کارگیری در مطب و کلینیک

هنگام خرید اقلامی که به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شوند مانند کفپوش، مبلمان اثاثیه کار، روشنایی و آینه ها، همیشه بهترین کیفیتی را که می توانید، خریداری کنید. این قطعات ضروری باید در برابر استفاده سنگین از یک سالن شلوغ محکم و بادوام باشند. بعداً، زمانی که می خواهید ظاهر سالن خود را تازه کنید، می توانید با رنگ جدید و تغییر لوازم جانبی با همان مبلمان قدیمی، با هزینه کمی تغییرات اساسی ایجاد کنید.

 

بیشتر بخوانید: ویژگی های آرایشگاه داماد خوب

آرایشگری

 


۵-نورپردازی دکوراسیون آرایشگاه زنانه

یکی از عوامل بسیار مهم در جذب مشتری نورپردازی دکوراسیون آرایشگاه زنانه است. هرچه دقیق تر شوید می بینید که در تک تک مراحل حضور مشتری در سالن و بهبود کارهایی که آرایشگران انجام می دهند، نحوه قرارگیری لامپ ها و نوع آنها بسیار با اهمیت است. برای انتخاب روشنایی مناسب در مناطق مختلف کاری باید دقت بالایی به خرج دهید. انتخاب نوع روشنایی برای محیط آرایشگاه بسیار مهم و حیاتی است،

چرا که کاری که در آرایشگاه انجام می شود به طور کامل مرتبط با حواس بصری است. حتی آرایشگر داخل سالن هم نمی تواند در یک محیط کم نور به خوبی کار کند و همچنین محیط کم نور برای مشتری هم تجربه خوبی به همراه ندارد. نورپردازی بخش مهم و جدایی ناپذیری از محیط است. نورپردازی سالن ها در سه مرحله و بخش جداگانه انجام می شود.

مرحله اول نورپردازی اصلی محیط است. این نورپردازی اصلی است که حس اصلی فضای سالن را تأمین می کند. همان چیزی که محیط از خود منعکس می کند. برای این منظور از چراغ های سقفی و نسبتاً کم نور استفاده می شود.

در مرحله دوم نورپردازی های مخصوص ایستگاه های کاری مختلف در نظر گرفته می شود. حتماً مطمئن شوید که میز منشی و میز رنگ مو به خوبی نورپردازی شده اند. در این قسمت ها به روشنایی محیط اضافه کنید. هم چنین برای محیط سرویس ها نورهای مخصوص و جداگانه در نظر بگیرید. برای میز پذیرایی و ایستگاه کاری رنگ باید به خوبی روشن شده باشد. اگر تاریک هستند، حتماً از نورهای ایستاده، نور از کف و نورهای آویز و رومیزی استفاده کنید.

در مرحله سوم نورپردازی برای جهت دهی سالن استفاده می شود. برای اینکه بتوانید توجه مشتری را به مکانی خاص در سالن خود جلب کنید می توانید از نورپردازی جهت دار استفاده کنید. مثلاً برای قسمتی که برای انتظار مشتری تدارک دیده اید و در آن کتاب ها و مجلات مختلف قرار دارند، می توانید با نورهای دیوارکوب و یا نورهایی که از شکاف های خاصی عبور می کنند، نورپردازی زیبایی انجام دهید. در این نوع نورپردازی از لامپ های قوی استفاده می شود، چرا که تمرکز و هدف اصلی کارتان را به خوبی به مخاطب نشان می دهد.

دکوراسیون آرایشگاه


شش قانون مهم در نورپردازی آرایشگاه در دکوراسیون آرایشگاه

قبل از اضافه کردن نور به محیط از تمیزی و تناسب آن با محیط و دکوراسیون آرایشگاه اطمینان حاصل کنید. چرا که نور نامرتب می تواند آزار دهنده باشد. مراقب باشید بیش از حد از نورهای سفید و یا بیش از حد گرم استفاده نکنید.در مورد قرارگیری نورها در محیط فکر کنید. مطمئن شوید که هیچ سایه ای در اطراف محل کار آرایشگران و کارمندان وجود ندارد. هیچ چیز بدتر از این نیست که از مشتری بخواهید کمی به سمت چپ حرکت کند تا آرایشگر بتواند بهتر ببیند.

بشتر ببینید
کناف: پیاده سازی و 6 گام بازسازی سقف « مراکز زیبایی و لیزر »

لامپ هایی را انتخاب کنید که رنگ را با دقت نشان دهند. یک لامپ در محدوده میانی مقیاس کلوین (۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰) می تواند دقت رنگ خوبی داشته باشد. همچنین شما نمی توانید نورپردازی به گونه ای داشته باشید که مشتری در بیرون از دکوراسیون آرایشگاه دریابد که رنگ مورد استفاده شما کاملاً متفاوت بوده است.

برای افزایش فروش می توانید در قسمتی که صفحه نمایش محصولات و یا خود محصولات قرار دارند، از نورپردازی مناسب استفاده کنید. با استفاده از سایه ها مود و حالت اصلی سالن خود را ایجاد کنید.

اگر سالن شما کوچک است، به یک دیوار آینه نصب کنید تا نور را منعکس کند و چشم را فریب دهد چرا که به نظر می رسد فضای دکوراسیون آرایشگاه شما دو برابر شده است.


برندسازی آرایشگاه زنانه با دکوراسیون آرایشگاه

آرایشگری

شما در مورد نام تجاری خود طولانی و سخت فکر کرده اید، اینکه چگونه با نوع مشتری و موقعیت مکانی منطقه شما مخلوط می شود، بنابراین در انتخاب دکوراسیون آرایشگاه خود حتماً این موضوع را منعکس کنید.

دکوراسیون آرایشگاه یک سالن مجلل در شمال شهر، ظاهری متفاوت از سالن خانوادگی در مرکز شهر دارد. اگر در درجه اول به زنان شغل خدمت می کنید، یک سبک معاصر را انتخاب کرده و با یک ایستگاه قهوه یا نوشیدنی برای استراحت در روز شلوغ خود، از مشتریان خود استقبال کنید و اگر در منطقه ای قرار دارید که دارای هویت منطقه ای قوی است، از نقوش محلی یا نقشه های رنگی متعلق به آن منطقه در طراحی مخصوص برند خود استفاده کنید. ظاهر سالن خود را شخصی کنید.

دکوراسیون آرایشگاه جایی است که هنر و لوازم جانبی به آن وارد می شود. انتخاب شما از هنرهای دیواری، گیاهان، نمایشگرهای روی میز و قفسه و همچنین مبلمان راحتی مانند قفسه های مجله و صندلی مخصوص صندلی باید دید شما را در تزیین تقویت کند. لوازم جانبی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آنها را در مکان­های کلیدی در اطراف سالن توزیع کنید.

برای برند سازی دکوراسیون آرایشگاه با انتخاب یا دو یا سه رنگ و با استفاده از اعمال آن در سراسر سالن، انسجام و تعادل ایجاد کنید. از این رنگ ها برای مبلمان، تجهیزات، دیوارها، قاب­ها، پارچه و لوازم جانبی استفاده کنید. از رنگ­های تیره تر برای اثاثیه یا لوازم داخلی استفاده کنید زیرا لکه ها در سالن اجتناب ناپذیر هستند.

هنگام برند سازی با دکوراسیون آرایشگاه زیاده روی نکنید. هیچ چیز ناخوشایندتر از یک سالن آشفته و شلوغ نیست. حتماً میزهای محصولات و لوازم کار، پذیرایی و هم چنین مجلات همیشه مرتب و منظم و بدون غبار باشند.


مطالب مرتبط:

۲۷ , مرداد ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
Matin پاسخ

ممنون بابت مطالب مفیدتون

در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید