شناخت ۵ فرم مختلف بدن و زیباتر کردن اندام-هوران

شناخت ۵ فرم مختلف بدن و زیباتر کردن اندام

امروز داشتن اندامی زیبا و متناسب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است به افراد برای دستیابی به اندامی زیبا راهکارهای بسیار مختلفی را امتحان می‌کند. داشتن باسن و سینه خوش فرم و زیبا یکی از معیارهای اندام زیبا و متناسب می باشد که بسیاری از افراد خواهان دستیابی به آن برای زیباتر کردن و تناسب اندام خود می‌باشند.


افراد برای دستیابی به باسن و سینه خوش فرم راهکارهای مختلفی را امتحان می‌کنند که یکی از این راهکارها فرم دهی  سینه و باسن به وسیله تغذیه می باشد.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از مواد غذایی که در فرم دهی باسن به شما کمک می کنند آشنا کنیم تا شما بتوانید با استفاده از این مواد غذایی نقش و تاثیر بسیار زیادی در فرم دهی اندام  خود داشته باشید و در مدت زمانی اندک به اندام ایده‌آل خود دست یابید.

 

شناخت 5 فرم مختلف بدن و زیباتر کردن اندام


همچنین می توانید اندام خود را به فرم دلخواه در آورید و با زیبا کردن فرم اندام نقش و تاثیر بسیاری در زیبایی و سلامتی خود داشته باشید.

داشتن اندامی زیبا و متناسب به شما کمک میکند که زیباتر جلوه دهید و بتوانید جذاب تر واقع شوید. همچنین داشتن اندامی خوش فرم کمک میکند که لباس های تن شما زیباتر جلوه دهند و شما از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شوید.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید :  فرم دهی باسن، ۵ ورزش مخصوص !


این دلیل و هزاران دلیل دیگر موجب شده است که افراد جهت ساختن اندامی زیبا و متناسب اقدام کنند و علاوه بر زیبایی نقش و  تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی و روحی خود داشته باشند.

داشتن اندامی زیبا به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، تاثیر هورمونی و انتخاب سبک زندگی مانند رژیم غذای ، ورزش و استرس بستگی دارد.


با تعیین فرم بدن می توانید موارد سلامتی را که احتمالاً بیشتر روی شما تاثیر می گذارند شناسایی کنید و بنابراین اقدامات پیشگیرانه را برای به حداقل رساندن اشکالات سلامتی انجام می دهید. همچنین شما میتوانید از این طریق اعتماد به نفس خود را افزایش داده و زیباتر جلوه دهید.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : تغذیه و تناسب اندام


شما چه شکلی هستید؟

فرم

با استفاده از نسبت دور کمر به باسن )WHR) می توانید شکل بدن خود را تعیین کنید. برای محاسبه، اندازه گیری دور کمر خود را بر روی اندازه گیری مفصل ران خود تقسیم کنید.

برای تعیین دور کمر خود ، کمترین قسمت کمر خود را اندازه بگیرید. برای دور مفصل ران خود ، وسیع ترین قسمت ران خود را اندازه بگیرید. اندازه گیری دور کمر را با اندازه گیری ران تقسیم کنید تا نسبت دور کمر به باسن خود (WHR) را بدست آورید.


WHR بالای ۰.۸ برای زنان ، بالاتر از ۰.۹ برای مردان را الگو سیب مانند می نامند.

WHR زیر ۰.۸ برای زنان ، زیر ۰.۹ برای مردان را الگو گلابی می نامند.


تاثیرات فرم بدن بر روی سلامتی

فرم بدن نقش و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و همچنین سلامت جسمی و روانی فرد دارد.


سیب 

اگر اندام شما سیب شکل میباشد بیشتر وزن شما در اطراف باسن و شکم شما جمع می شود. شما در بالا پهن هستند اما در پایین کوچک هستید. بعضی اوقات ممکن است احساس کنید که به نظر می رسد اندام شما متعلق به یک فرد لاغرتر است.

بشتر ببینید
انواع دردها و بهترین مسکن ها

شکل سیب با افزایش سن بیشتر بروز پیدا میکند.

برای هر دو جنس مرد و زن این شکل بدن نشان دهنده عدم تعادل در سبک زندگی مانند سطح بالای استرس، رژیم غذایی نامناسب و فعالیت بدنی بسیار کم است. به ویژه در مردان، مصرف بیش از حد الکل با رشد شکل سیب مرتبط است. شناخت نوع توده بدنی به شما کمک میکند که در زیبا کردن فرم اندام موثر واقع شوید.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : بهبود رکورد ورزشی بانوان در دوران قاعدگی


سالهاست که پزشکان ارتباط بین چربی در ناحیه شکم و افزایش خطرات سلامتی را تشخیص داده اند. چربی اضافی در قسمت میانی شما فقط در زیر پوست شما جمع نمی شود. مطالعات نشان داده است که چربی اشباع در تنه بسیار عمیق تر جمع می شود و با خطر بیشتر سرطان روده بزرگ و پستان ارتباط دارد.


چربی به طور مداوم در جریان خون حل می شود و از طریق بدن گردش می کند. این چنین مازاد چربی در جریان خون میتواند منجر به افزایش فشار خون ، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع II شود.

به عنوان مثال، یک تحقیق ارائه شده در جلسه علمی علمی دانشکده قلب و عروق آمریکا ۲۰۱۶ در شیکاگو، سلامت ۲۰۰ زن و مرد دیابتی را که بیماری کرونر نداشتند را بررسی کرد.

شناخت 5 فرم مختلف بدن و زیباتر کردن اندام


این بررسی ها نشان داد که یک شکل سیب با چاقی شکمی به تنهایی، صرف نظر از وزن کلی بدن و شاخص توده بدن، بهتر می تواند عملکرد ناحیه ای بطن چپ را پیش بینی کند، بیماری که می تواند باعث بیماری های قلبی مانند نارسایی ها شود.


علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که توزیع چربی مرکزی به احتمال آسیب پذیری روانی  را بیشتر و استرس و واکنش کورتیزول را افزایش میدهد.

اگرچه همه اینها ممکن است بسیار غم انگیز باشد، چربی احشایی به خوبی با کمک ورزش و یک رژیم غذایی سالم میتواند از بین روند. بنابراین اگر سخت  کنید، می توانید وزن را از دست داده و خطرات سلامتی را به حداقل برسانید. این دسته از افراد میتوانند با ورزش کردن در زیبا کردن فرم اندام خود نیز موثر باشند.


سبک زندگی فعال و ورزش به ویژه در افرادی که الگوی سیب مانند دارند بسیار مهم است. تمرینات قلبی و تمرینات وزنه برداری بسیار توصیه می شود. شنا، دوچرخه سواری، آهسته دویدن یا تمرین با وزنه به شما کمک می کند تا درصد چربی بدن در یک محدوده سالم باشد.

اگر شغل منظمی ندارید و نمی توانید زمان ورزش را پیدا کنید، حتماً برای کشش بیدار شوید و در هنگام ناهار پیاده روی تند انجام دهید. همیشه از پله ها استفاده کنید!


افراد سیب شکل از رژیم غذایی غنی از پروتئین و فیبر و کم کربوهیدرات بهره مند شوند تا بتوانند در تناسب اندام خود موثر واقع شوند. این امر به کنترل میزان چربی ذخیره شده در بدن و همچنین تخلیه چربی از جریان خون کمک می کند.

انتخاب میوه و سبزیجات و عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده مانند نان سفید و شیرینی جات نیز میتواند بسیار موثر باشد. ادویه بیشتری به وعده های غذایی خود مانند سیر یا چیلی اضافه کنید زیرا این مواد متابولیسم را تحریک می کنند و عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

بشتر ببینید
معجزه ای به نام شاه تره با 6 خاصیت اعجب انگیز!

افراد سیب شکل مخصوصاً مستعد خوردن میان وعده بعد از ظهر هستند بنابراین یک میان وعده سالم برای جلوگیری از وسوسه آماده کنید.


 مثلث وارانه

افراد دارای فرم بدن مثلثی شکل شانه های پهن اما کمر باریکی دارند و شاید بسیار ورزشی به نظم برسند. برخی از مدل های معروف مانند سیندی کرافورد این ساخت را دارند.

این شکل خوبی است! با نسبت بزرگ عضله و نسبت قد به وزن خوب ، شکل مثلث متابولیسم بالایی دارد. افرادی که دارای این شکل بدن هستند به راحتی چربی اضافه وزن نمی کنند و همچنین هنگام رژیم گرفتن ، در کاهش وزن بسیار موثرتر هستند.


با این حال، اگر افراد به شکل مثلث از رژیم غذایی مملو از چربی استفاده کنند ، احتمال بیشتری وجود دارد که بیماری قلبی تشخیص داده شود. علاوه بر این، افرادی که فرم بدن آنها در این گروه قرار می گیرد نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به پوکی استخوان هستند. شناخت این فرم از بدن نیز میتواند در زیبا کردن فرم اندام  بسیار موثر واقع شود.


تمرکز این دسته از افراد در ورزش باید به جمع کردن نیمه پایینی بدنشان به خصوص ران و باسن باشد و سایز کمرشان را مشخص کنند. قدم زدن، دویدن و چمباتمه زدن می تواند قسمت تحتانی و هسته بدن شما را تقویت و بسازد.

برای کاهش خطرات سلامتی ، کسانی که بدن مثلثی دارند باید مقدار زیادی پروتئین از غذاهایی مانند مرغ و ماهی مصرف کنند.


گلابی

اگر از فرم بدن شما از نوع گلابی است فرم بدن شما   مخالف افراد سیب شکل است. به جای سنگین بودن، اگر گلابی باشید، قسمت ران شما از قسمت بالاتنه شما گسترده تر است و بیشتر چربی آن در اطراف ران، لگن و باسن شما قرار دارد.

خبر خوب این است که وزنی که به پایین و ران شما وارد می شود به دلیل وجود چربی زیر پوستی و نه از نوع احشایی خطرناک تر است. افراد گلابی شکل نسبت به افراد دارای بدن سیب به طور قابل توجهی سالم تر هستند. در اطراف بدن، خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. بعلاوه، خطر سکته مغزی و دیابت توسط بدن گلابی شکل افزایش نمی یابد.

با این وجود تحمل وزن اضافی بر روی باسن می تواند منجر به افزایش خطر آرتروز شود و چربی به احتمال زیاد به صورت سلولیت ظاهر می شود.


تحقیقات علمی همچنین نشان داده است که کاهش وزن اشکال بدن گلابی دشوارتر از کسانی است که شکل سیب دارند. این به این دلیل است که چربی در قسمت بالای بدن، قفسه سینه و شکم توسط بدن بسیج می شود تا با سادگی بیشتر از چربی ذخیره شده در پایین، باسن و ران ها بسوزد.


این بدان معنی است که شما ممکن است برای کاهش وزن سخت تر از دوست خود با بدن سیب شکل کار کنید. به همین دلیل، بسیار مهم است که افراد گلابی شکل میزان چربی خود را از نیز کنترل کنند و مصرف چربی را محدود کنند.


زنان بیشتر از مردان در نیمه ی پایین بدن خود تجمع می یابند و احتمالاً سطح بالایی از استروژن دارند که می تواند خطر بیماریهای غالب استروژن مانند سرطان پستان را افزایش دهد. بنابراین برای خانم های گلابی شکل بسیار مهم است که ماهیانه سینه های خود را بررسی کنند.

بشتر ببینید
10 باید و نباید برای زیبایی پوست صورت

تمریناتی را انجام دهید که عضلات پا را هدف قرار دهد مانند دویدن یا پیاده روی قدرت و تمرینات قدرتی. با تبدیل چربی به عضله، افراد گلابی شکل می توانند خطر بیماری خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.


غذاهای حاوی پروتئین بالاتر و گوشت های بدون چربی را انتخاب کنید. افراد سیب شکل  به راحتی از نظر روحی ناراحت می شوند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هرگز از وعده های غذایی خود صرف نظر نکنید. خوردن منظم مواد غذایی به تثبیت سطح قند خون و خلق و خوی شما کمک می کند. شما میتوانید با به کارگیری این توصیه ها در زیبا کردن فرم اندام خود بسیار موثر واقع شوید.


مستطیل

شکل بدن مستطیل همچنین به عنوان خط کش، موز یا شکل مستقیم بدن شناخته می شود. افرادی که دارای شکل مستطیل هستند تمایل دارند وزن را به تناسب حمل کنند، اما همچنین وزن آنها را در وسط خود حمل می کنند.

افراد مستطیل شکل متابولیسم بالاتری دارند و در مقایسه با سایر اشکال به راحتی وزن نمی گیرند، بنابراین می توانند بیشتر غذاها را در حد متوسط ​​مصرف کنند. نکته اصلی این است که باید کالری دریافتی و کالری خارج از آن را در نظر گرفت. این دسته از افراد از این طریق می توانند در زیبا کردن فرم اندام خود بسیار موثر باشند.


به دنبال ایجاد منحنی های بیشتر هستید؟ تمرینات قدرتی خود را روی شانه ها و عضلات پایین بدن مانند باسن و ران متمرکز کنید. روال تقویت عضله سازی بسیار توصیه می شود. و خانمها، قبلاً گفته شد اما باید دوباره تکرار شود: شما زیاد نمی شوید! در عوض، شما یک شکل زیبا به شکل مستقیم خود اضافه خواهید کرد.


اکنون که فرم بدن و خطرات احتمالی سلامتی را شناسایی کرده اید، می توانید کنترل بیشتری بر سلامتی خود داشته باشید. اما صرف نظر از اینکه شما شکلی از گلابی یا سیب دارید، باید همیشه روی سالم ماندن تمرکز کنید تا بتوانید در زیبا کردن فرم اندام موثر واقع شود.


نتیجه‌گیری

تغذیه خوب داشته باشید تا احساس خوبی داشته باشید. یک رژیم غذایی متعادل، سرشار از فیبر، میوه ، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و کم چربی و قندهای اشباع شده داشته باشید. حرکت خود را ادامه دهید! کم تحرکی باعث تجمع چربی های شکم می شود.

حداقل ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​۳-۵ بار در هفته انجام دهید. تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید. مصرف زیاد الکل و سیگار کشیدن هر دو می تواند منجر به خطرناک شدن چربی شکم شود.

شناخت این ویژگی ها و فرم ها می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در زیبا کردن فرم اندام شما داشته باشد.

این مطالب را هم از دست ندهید  : 

۱.   با ۲ ویژگی اصلی رژیم لاغری دوپامین آشنا شوید

۲.   با ۱۰ تکنیک‌ چربی سوزی و عضله سازی آشنا شوید

۳.    مراقبت از بدن با رعایت ۹ نکته


منبع: 

https://www.shapescale.com/blog/health/how-body-shape-reveals-health/


۲۰ , آبان ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید