زنان و خودارزشی، ۵ گام برای بهبود عزت نفس-هوران

زنان و خودارزشی، ۵ گام برای بهبود عزت نفس

بسیاری از خانم ها تمایل به شخصی سازی اشتباهات دارند و حتی برای کوچکترین خطاها نیز عذرخواهی می کنند. کمی دقت کنید، آیا مردان هم اینقدر “متاسفم” می گویند؟ آیا آن ها بابت هر اشتباه کوچک و حتی خطای سهوی، معذرت می خواهند؟

ما به طور قطعی نمی دانیم، اما تصور می کنیم که به طور کلی، زنان احتمالاً این کار را بیشتر از مردان انجام می دهند. نتایج یک مطالعه جالب نشان می دهد که زنان از عزت نفس پایین تری نسبت به مردان برخوردار هستند و این اختلاف در سراسر جهان مشاهده می شود.

پوست


در سال های اخیر، ما بیشتر و بیشتر در مورد مغز یاد گرفته ایم و متوجه شده ایم که چگونه عوامل عصبی در شکل گیری شرایط مختلف نقش دارند. البته مطالعات کمی در مورد منشا عصبی عزت نفس انجام شده است.

با این حال  یک مطالعه در کالج دارتموث در سال ۲۰۱۴ نشان داد که احساس عزت نفس ممکن است از ارتباطات عصبی ناشی از تلفیق اطلاعات مربوط به خود با تأثیر مثبت و پاداش ناشی شود. نکته مهم این تحقیق این است که اتصالات و یکپارچگی های مغز در عزت نفس نقش دارند. و این ارتباطات ممکن است برای زنان و مردان متفاوت باشد.


خودارزشی برای زنان چه معنایی دارد؟

خودارزشی برای زنان چه معنایی دارد؟ از آنجا که به نظر می رسد تمایل به افت سطح عزت نفس در زنان بیشتر است، این بسیار مهم است که زنان برای ایجاد عزت نفس در خودشان گام بردارند. می دانید که چطور باید خودارزشی را انجام دهیم؟

بشتر ببینید
6 علت اصلی ریزش مو در زنان

متأسفانه، ابزارهای لازم برای کمک به ایجاد عزت نفس در دوران کودکی و حتی در سنین بالاتر در سیستم های مدرسه آموزش داده نمی شوند. غالباً، اینها چیزهایی هستند که افراد فقط وقتی با مشکل روحی یا مشکل در روابط روبرو می شوند به فکر یادگیری آن ها می افتند تا بتوانند از این مهارت ها کمک بگیرند. اما ما معتقدم همه، به ویژه زنان، مستحق برخورداری از اعتماد به نفس هستند و می توانند از طریق آگاهی از آنچه برای یافتن قدرت درونی لازم است، سود ببرند.

خودارزشی


برای خودارزشی باید چه کرد؟

از آنجا که عزت نفس بر هر زمینه از زندگی مانند شغل، روابط، فرزندپروری، سلامت عاطفی و به طور کلی رفاه تأثیر می گذارد، بنابراین درک بهتری از اینکه چگونه می توانید به صورت فعالانه احساس خودارزشی سالمی را در خود ایجاد کرده و حفظ کنید، ضروری است.


خودتان را بشناسید

برای ایجاد عزت نفس و خودارزشی در ابتدا باید به شناخت اینکه “شما که هستید” برسید: شناسایی آنچه دوست دارید، دانستن آنچه از زندگی می خواهید و توسعه آگاهی از اینکه تجربیات گذشته شما چگونه شخصیت امروزیتان را شکل داده است، در این مسیر لازم است. این مستلزم توجه به نحوه رفتار با خود و ایجاد آگاهی از پیام های داخلی است که به خود می دهید و با آن ها دست و پنجه نرم می کنید.


مراقب خودتان باشید

ایجاد عزت نفس به شیوه ای سالم، همچنین شامل شناخت گفت و گوهای درونی شما و یادگیری سیم کشی مجدد مغزتان با ایجاد الگوهای تفکر مثبت و موثرتر است. این شامل تشویق کردن خودتان می شود و باید به این نکته توجه داشته باشید که مواردی مانند رژیم غذایی، ورزش، خواب و ایجاد انتظارات واقعی همه در احساس شما نسبت به خودتان نقش دارند. فراتر از اصول اولیه، مراقبت از خود به معنای اطمینان از صرف وقت برای پرورش روحیه با کارهایی است که از انجام دادن آن ها لذت می برید.

بشتر ببینید
چگونه از لحاظ ظاهری جذاب تر باشیم (3 روش ویژه آقایان)

به خودتان احترام بگذارید

احترام به خود برای حفظ سلامت عزت نفس و خودارزشی امری حیاتی است. این شامل ارزیابی و حمایت از ارزش های شما بدون از بین بردن رفاه خود برای جلب رضایت دیگران است. این در مورد ایجاد اعتماد سازی در رابطه با خودتان و یادگیری مهارت هایی برای داشتن قاطعیت بیشتر است.


خودتان را بپذیرید و خودارزشی را آغاز کنید

پرورش عزت نفس سالم شامل تصدیق محدودیت ها و نقص ها، پذیرش اشتباهات و یادگیری نحوه برخورد موثرتر با انتقادات است. این مستلزم آگاهی از آستانه استرس فردی، رشد دلسوزی و شفقت نسبت به خود و بخشش خودتان به خاطر خطاها یا گام های اشتباه است.

خودارزشی


خودتان را دوست داشته باشید

برای نشان دادن خودارزشی و عزت نفس واقعی، باید ارزش خود را باور کنید و به آینده خود اهمیت دهید. دوست داشتن خود به معنای رفتار با خود و همچنین رفتار با دوستان و عزیزان است. انجام این کار شامل ایجاد مرزهای بهتر در روابط است. همچنین شامل تجلیل از نقاط قوت خودتان است.

این مراحل ممکن است بیش از حد ساده انگارانه به نظر برسند. یا حتی برعکس، ممکن است طاقت فرسا به نظر برسند. اما آنچه دهمیت دارد این است که بدانید در نهایت ایجاد عزت نفس سالم امکان پذیر است.

این کار شما را ملزم می کند که فعالانه به وضعیت درونی خود بپردازید و احساس بیشتری از خودآگاهی ایجاد کنید. با تلاش اختصاصی، توجه متمرکز و تمایل به استفاده از ابزارهای جدید، می توانید عزت نفس خود را تقویت کرده و سطح اطمینان بیشتری را تجربه کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا درنهایت به زندگی لذت بخش تر و با کیفیت تری دست پیدا کنید. امیدواریم در این مسیر موفق باشید.

بشتر ببینید
مانیکور زیبا و شیک برای فصل پاییز

https://www.goodtherapy.org/blog/women-and-self-worth-5-steps-to-improving-self-esteem-0829184


در انتها امیدواریم که از مطلب «زنان و خودارزشی، ۵ گام برای بهبود عزت نفس» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۱۲ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید