۹ روغن‌ درمانی برای بیماری پسوریازیس-هوران

۹ روغن‌ درمانی برای بیماری پسوریازیس

استفاده از روغن‌های اساسی و ضروری برای درمان پسوریازیس، به دلیل خاصیت ضد التهابی، تنظیم‌کننده‌ی سیستم ایمنی، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کنندگی که این روغن‌ها دارند، یک درمان رایج و موثر برای این شرایط شایع محسوب می‌شود. این بیماری یک اختلال خود ایمنی است که بر روی پوست ظاهر می‌شود و رنگ پوست را تغییر می‌دهد.

سپس، سلول‌های پوستی جدیدی به سرعت تولید می‌گردند و منجر به ایجاد لکه‌های ملتهب قرمزی بر روی پوست، به ویژه در مفاصل و آرنج و زانوها می‌گردد.


پسوریازیس به چه شکل وجود دارد؟

انواع مختلفی از این بیماری وجود دارد، اما بیشترین نوع دیده شده‌ی پسوریازیس، یک پلاک است که در تکه‌های کوچکی رشد می‌کند و اغلب می‌تواند، با تجمع پلاک‌های سفید یا نقره‌ای پوشانده شود. دلیل این بیماری خود ایمنی مدتهاست که یک معما بوده است، اما دو دلیل احتمالی برای به وجود آمدن این بیماری وجود دارد، در مورد عملکرد نادرست سیستم ایمنی بدن یا استعداد ژنتیکی به این بیماری. ممکن است بر اثر ذلایل بالا افراد مبتلا به پسوریازیس شوند.

این بیماری پوستی شایع، که بیش از ۷ میلیون نفر را فقط در ایالات متحده مبتلا نموده است، به هیچ وجه مسری نیست.

این عامل می‌تواند درمان بیماری را بسیار پراکنده و غیرقابل پیش بینی کند. اما انواع مختلفی از نمک‌ها و کرم‌های استروئیدی وجود دارند که می‌توانند به درمان این بیماری کمک کنند و به طور گسترده‌ای تجویز می‌شوند.

پسوریازیس


علائم رایج پسوریازیس چیست؟

علائم رایج این بیماری شامل لکه‌های پوستی خشک یا نواحی قرمز ملتهب است که با پلاک سفید / نقره‌ای پوشانده شده است و یا پوسته پوسته می‌گردد. نواحی درگیر شده، اغلب خارش دار یا دردناک هستند و با خراشیدن و یا خاراندن بدتر می‌شوند. گرچه این بیماری می‌تواند تا مادام العمر افراد را درگیر کند، درمان معمولاً فقط در هنگام شعله ور شدن بکار گرفته می‌شود و هیچ اثر منفی طولانی مدتی در این بیماری وجود ندارد. به همین دلیل، استفاده از روغن‌های ضروری برای درمان پسوریازیس بسیار توصیه می‌گردد.

 


لیست بهترین روغن‌های ضروری برای پسوریازیس

برای درمان پسوریازیس روغن‌های مختلفی وجود دارد. این روغن‌ها شامل موارد زیر می‌باشد: روغن چوب صندل، درخت چای، شمعدانی، پچولی یا نعناع هندی، نعناع فلفلی، بابونه، ترنج، مریم گلی، گلپر می‌باشد. از همه‌ی موادی که ذکر نمودیم می‌توان روغن تهیه کرد.

پسوریازیس


روغن ترنج یا روغن برگاموت برای درمان پسوریازیس

یکی از خطرات اصلی پسوریازیس احتمال ابتلا به عفونت است، زیرا بثورات سخت اغلب ترک خورده و خونریزی می‌کنند، به خصوص در هنگام خراشیده شدن و خاراندن زیاد. روغن ترنج یا روغن برگاموت دارای خواص ضد عفونی کنندگی قدرتمندی است که می‌تواند به شما در جلوگیری از عفونت کمک کرده و از التهاب اضافی جلوگیری می‌نماید.

بشتر ببینید
مراقبت از بدن با رعایت 9 نکته

روش استفاده از روغن ترنج یا روغن برگاموت برای درمان پسوریازیس

روغن ترنج یا روغن برگاموت را با مقدار مساوی از روغن جوجوبا مخلوط کنید و سپس به مدت ۳الی ۴ شب به آرامی ۳الی۴ قطره را به مناطق آسیب دیده بمالید و صبح علائم برطرف کنندگی آن را خواهید دید.


 روغن گل شمعدانی

این روغن به دلیل توانایی خود در تحریک رشد سلول‌های جدید و بازسازی بافت آسیب دیده بسیار مشهور می‌باشد. یکی از بهترین روغن‌های ضروری برای درمان پسوریازیس است. جدا از اثرات محرکی که دارد، روغن شمعدانی همچنین دارای خواص ضد التهابی برای از بین بردن هر گونه ناراحتی و خارش می‌باشد.


نحوه استفاده از روغن گل شمعدانی

هنگام ترکیب روغن شمعدانی با سایر روغن‌های حامل یا ژل‌هایی مانند آلوئه ورا یا روغن نارگیل، می‌توانید توانایی این روغن‌ها را برای تسکین آن لکه‌های ملتهب پوستی و تولید مقدار مناسب بافت به جای رشد بیش از حد، افزایش دهید.


روغن چوب صندل

این روغن ضروری به دو روش مختلف از علائم پسوریازیس جلوگیری می‌کند و موجب بهبود بیماری و درمان پسوریازیس می‌شود. این ماده می‌تواند پوست را مرطوب کند و از آن در برابر عفونت‌ها و محرک‌های محیطی محافظت کند، در عین حال باعث کاهش درد و التهاب در ناحیه آسیب دیده نیز می‌شود.


روش استفاده از روغن چوب صندل برای درمان پسوریازیس

محبوب‌ترین کاربرد برای این روغن زمانی است که ۱۰ قطره از این روغن را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. این ترکیب را می‌توانید ۱الی۲ بار در روز روی محل پسوریازیس بمالید، به ویژه شب قبل از خواب، که بیشترین میزان بهبودی را در بدن شما ایجاد می‌کند.


روغن پاچولی

این روغن مفید کاملاً قادر به کاهش التهابات پوست به هر شکلی از جمله بیماری پسوریازیس می‌باشد. این ماده به جلوگیری از عفونت کمک می‌کند و همچنین قرمزی و تورم را از بین می‌برد و به از بین بردن پلاک‌های نقره‌ای رنگ، بر روی مفاصل کمک می‌کند و به سرعت پوست شما پاک می‌شود. و برای درمان پسوریازیس مفید است.


نحوه استفاده از روغن پاچولی

لزوماً الزامی ندارد که این روغن را رقیق کنید، گرچه افرادی که پوست حساسی دارند باید کاملا با احتیاط از آن استفاده کنند. کافی است روغن را یک الی دو بار در روز، به منطقه آسیب دیده بمالید، تا زمانی که لکه‌ها محو شوند.

بشتر ببینید
با این 8 ضد آفتاب‌ از پوست خود محافظت کنید

روغن بابونه برای درمان پسوریازیس

خشکی و خارش پوست اغلب می‌تواند اولین علامت پسوریازیس باشد، اما با مرطوب‌سازی سریع پوست و تسکین هر ناراحتی، می‌توانید از این برانگیخته شدن جلوگیری کنید، این امر به شما کمک می‌کند تا از خراشیدگی جلوگیری کنید. روغن بابونه از توانایی ضد التهابی برخوردار است و هنگام استفاده می‌تواند درد را به طور موقت از بین ببرد.


روش استفاده از روغن بابونه

ترکیب روغن نعناع و روغن بابونه یک داروی محبوب در خانه برای درمان پسوریازیس است. هر دو گونه از این روغن‌ها می‌توانند به صورت داخلی مصرف شوند. به سادگی ترکیب را هر زمان که لازم است روی ناحیه‌ی ملتهب قرار دهید تا زمانی که لکه‌های قرمز از بین برود.


روغن گلپر

روغن گلپر که به عنوان یک سم زدای قدرتمند برای پوست و بدن شناخته می‌شود، می‌تواند ناراحتی‌های پوستی را تسکین دهد. و همچنین پوست را مرطوب نگه دارد و سموم محیطی یا عوامل بیماری‌زا، که باعث تشدید علائم پسوریازیس می‌شوند را نیز از بین می‌برد. پس یک روغن مفید برای درمان پسوریازیس است.


روش استفاده از روغن گلپر برای درمان پسوریازیس

۵ قطره روغن گلپر را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و کاملاً مخلوط کنید. سپس، این ترکیب را روی محل بثورات پسوریازیس ماساژ داده و اطمینان حاصل کنید که همه‌ی مواد جذب می‌شود.


روغن مر

این روغن با ترکیباتی همراه است که می‌تواند به درمان پسوریازیس کمک کند. به عنوان یک قابض ملایم، می‌تواند به بهبود ترک‌های پوستی نیز کمک کند. در حالی که خواص ضد عفونی‌کننده و ضد التهابی دارد، به از بین بردن قرمزی، درد و عوامل بیماری‌زای احتمالی که می‌توانند لکه‌های پسوریازیس را آلوده کنند، کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند و برانگیخته شدن آن کمتر اتفاق می‌افتد.


نحوه استفاده از روغن مر

در هنگام بروز برانگیختگی‌های خاص در بیماری پسوریازیس، مانند ترک خوردن یا خونریزی پوستی، حتماً ۴ الی ۵ قطره روغن مر را بصورت موضعی استفاده کنید. یا می‌توان به صورت رقیق نشده و یا با مقدار کمی روغن جوجوبا مخلوط نمود.


روغن درخت چای برای درمان پسوریازیس

 روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد عفونی کنندگی، ضد التهابی و ضد درد، در سراسر جهان محبوب است. که این عامل باعث می‌شود این روغن برای محافظت از لکه‌های جدی پسوریازیس از عفونت بسیار مناسب تلقی گردد. ضمنا برای بهبود ظاهر و از بین بردن درد، بسیار مناسب باشد. همچنین موجب بر طرف شدن خارش‌های پسوریازیس می‌شود.

بشتر ببینید
12 حقیقت درباره ورزش فیتنس

پسوریازیس


نحوه استفاده از روغن درخت چای

از روغن درخت چای رقیق نشده بر روی پوست خود استفاده نکنید. زیرا می‌تواند وضعیت را تشدید کند. اما شما می‌توانید آن را با ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و سپس بر اساس نیاز خود آن را بر روی پوست اعمال کنید تا قرمزی و درد را از بین برود.


روغن مریم گلی

این اسانس غالباً غافل از این که، خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی دارد، می‌تواند به سرعت مانع از تشدید پسوریازیس شود. همچنین می‌تواند از زخم‌های کوچک و باز موجود در لایه‌های بالایی لکه‌های پسوریازیس، در برابر آلودگی محافظت کند، که این آلوگی‌ها می‌تواند علائم خارش را حتی بدتر هم بکند.


روش استفاده از روغن مریم گلی برای درمان پسوریازیس

می‌توانید ۱۰ قطره روغن مریم گلی را به حمام گرم اضافه کنید و سپس مناطق ملتهب خود را در وان خیس کنید.

یا می‌توانید روغن را با آب گرم مخلوط کنید، یک پارچه‌ی تمیز و لطیف را در مخلوط خیس کنید و سپس آن را فشار دهید و بر روی تیکه‌های دردناک به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه قرار دهید. این تیکه‌ها به مواد فعال اجازه می‌دهند تا کار خود را انجام دهند!

پسوریازیس


نتیجه‌گیری

اگرچه استفاده از روغن‌های ذکر شده برای پسوریازیس می‌تواند به کاهش التهاب و تنظیم واکنش به سیستم ایمنی کمک کند. روغن‌های ضروری مواد بسیار غلیظی هستند که در برخی افراد می‌توانند، واکنش‌های منفی ایجاد کنند.

برخی از افراد به گیاهان یا روغن‌های گیاهی، حساسیت دارند و به دلیل قدرت مواد موثره، افراد دیگری که پوست حساسی دارند، در برابر استفاده‌ی موضعی از این روغن‌ها واکنش‌های منفی و التهابی خواهند داشت.

هر روغنی واکنشش متفاوت است و می‌تواند تأثیرات متفاوتی را داشته باشد، بنابراین مهم است که در مورد واکنش‌های منفی احتمالی، دقت لازم را داشته باشید. همچنین باید قبل از استفاده از روغن‌های ضروری برای درمان پسوریازیس، با پزشک خود صحبت کنید.


https://www.organicfacts.net/essential-oils-psoriasis.html


در انتها امیدواریم که از مطلب « ۹ روغن درمانی برای بیماری پسوریازیس » خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۱۵ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید