۶ نکته درباره مد و فشن و ترند-هوران

۶ نکته درباره مد و فشن و ترند

در قرن های گذشته بشر از نوع لباس پوشیدن، زینت های بدن و سایر متعلقات برای ارتباط کلامی استفاده می کردند. از این طریق اطلاعاتی مانند درجه شغلی، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، ثروت، طبقه اجتماعی و .. را نشان می دادند.

این موضوع فقط به پوشاک خلاصه نمیشد بلکه نوع آرایش و جواهرات نیز در این امر دخیل بودند. فشن یک سیستم نمادی است که با استفاده از نمادها و نشانه ها مفاهیم را از راه ارتباط غیر کلانی به اشخاص و افراد منتقل می کند.

جذاب


معنی لغوی فشن یعنی سبک و شیوه که از گذشته تا امروز از مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل بر جامعه و مردم بوده است. مد از همه جوانب بر زندگی مردم تاثیر می گذارد از رژیم های غذایی گرفته تا طرز فکر و نوع تمرینات ورزش. به طور کلی هر نوع پوشش و حرکت جمعی که در یک بازه زمانی و مکانی رایج گردد مد و فشن می گویند.


معرفی فشن

فشن لباس نیست بلکه نوعی سلیقه است. سلیقه افرادی که طرح و ترندهای سال آینده را یک سال جلوتر طراحی می کنند و این طرح ها می شوند الگوهای برندهای معتبر.


فشن تعیین کننده میزان تغییرات فرهنگی 

زشت یا زیبا بودن خود و بدن بستگی به نگرش و گرایشات جامعه ما دارد. امروزه به دلیل آرمان طلبی فرهنگی دائما مدهای جدیدی پا به عرصه ظهور می گذارند. اگر قادر به تغییر شکل لباس خود و بدن خود نباشیم نمی توانیم خود را با معیارهای فشن و مد تطبیق دهیم.

زندگی کسانی که خود را با معیارهای فشن و مد تطبیق داده اند و در این تغییر موفق بوده اند همواره درگیر سیکل های رژیم غذایی، جراحی پلاستیک، ورزش و ..است.

بشتر ببینید
چگونه از لحاظ ظاهری جذاب تر باشیم (3 روش ویژه آقایان)

جذاب


معنی لغوی مد 

مد یک کلمه فرانسوی است. سبکی از پوشش است که نشان دهنده خاصیت های ظاهری لباس و موقعیت اجتماعی افراد است. مد یک روش موقتی است که متناسب با ذوق و سلیقه افراد یک جامعه و سبک زندگی آنها است. مد در جامعه نقش اساسی و تعیین کننده دارد در هرجا و مکانی از هر جامعه ای قرار بگیرید اثرات مد را خواهید داد. تصویر روی جلد مجلات، لباس بازیگران چه روی صحنه چه در تلوزیون بر اساس نظر طراحان مد است. تبلیغ های تلوزیونی و بیلبوردهای شهری اگر در رابطه مستقیم با مد نباشد حتما از طراحی های مد استفاده شده است.

از تولد تا مرگ، مد نقش اساسی در زندگی مردم از کفش پوشیدن تا نوع طلا و جواهرات دارد. یکی از پول سازترین بخش های صنعت مد، مراسم عروسی است زیرا مردم بیشترین سرمایه خود را خرج این کار می کنند.

مد جابجایی پول است و به این روش به اقتصاد کمک می کند. همچنین طبقات اجتماعی را از هم جدا می کند. مد نقش اساسی در رویداد های اجتماعی، تالارها و رستوران ها دارد. تقریبا هر کشوری مد مربوط به خود را دارد.


تاریخچه مد و اولین طراح مد در ایران 

با سفر کردن ایرانیان به غرب در زمان قاجار صنعت و فرهنگ مد گرایی وارد ایران شد. اولین کسانی که با این صنعت روبه رو شدند درباریان و دانشجویانی بودند که برای تحصیل به غرب سفر می کردند.

زینت جهانشاه دختر یکی از سرهنگ های جنگ آن دوره که در یکی از آموزشگاه های بین المللی آلمان تحصیل کرده بود اقدام به افتتاح یک لباس فروشی و خیاط خانه در تهران کرد و از همین رو اولین طراح زن ایرانی بشار می رود.

بشتر ببینید
اهمیت دوران آشنایی قبل از ازدواج برای 2 طرف رابطه

طراحی مد و مدگرایی چیست؟

طراحی مد برگرفته از نگرشهای اجتماعی، جوامع و فرهنگ‌ها مختلف است. همین تفاوت ها و نگراش ها دلیل اصلی تنوع بالای این صنعت است. طراحی مد که در زبان انگلیسی به آن Fashion Design میگویند برگرفته از طراحی های زیبایی طبیعی برای خلق پوشاک و زیورآلات و .. است.

یکی طراح مد نیازمند مواد ، طیف گسترده‌ای از رنگها، الگوها، سبک‌ها و … است. هدف این طراحان جلب رضایت مصرف کنندگان است. برخی از این طراحان به صورت فردی و برخی به صورت گروهی به این کار مشغول هستند. این طراحان تلاش می کنند که پوشش های متنوع برای هر نوع سلیقه و مخاطبی طراحی کنند.

فرد مد گرا کسی است که تمام تلاشش را می کند تا از دیگران متمایز باشد یا به شکل دیگران لباس بپوشد مانند بازیگران و چهره های سرشناس.


علل و عوامل پیدایش مد

همانند سازی
تنوع طلبی و نوگرای
رقابت و چشم و همچشمی با دیگران
جلب توجه دیگران

خوش عکس و لباس


ترند چیست؟

زیرمجموعه ای از مد است که ابتدا از مد پیروی کرده و بعد از چند وقت از ترند دیگری پیروی میکند. مثلا شلوار دمپا گشاد یک دوره ای بسیار پر طرفدار بود و بعد دمپا باریک جایگزین شد و امروزه باز ترند پاچه گشاد مورد استفاده قرار میگیرد.


مزایای صنعت مد و فشن در یک جامعه 

طرح های جدید و نو: فشن همیه در حال شکل گیری یک روند جدید و غیر قابل پیش بینی است و به طراحان این امکان را می دهد که برای افرادی که عاشق مد و فشن هستند ایده های جدید پیاده کنند.
ارتباط: فشن یک زبان است که در عین بزرگی و تنوع فرهنگی جهان همه آن ها را متوجه شده و به صورت بین المللی افراد دنیا را با هم مرتبط می سازد.

بشتر ببینید
قرنطینه چه تاثیری بر روی سلامت روان دارد؟

شهرت: فشن نقش پررنگی در همه جوانب جامعه از سیاست گرفته تا انسان های مشهور دارد.

جذابیت: یکی از عناصر جذابیت قطعا مد و فشن است. اگر خوب به دانش مد مسلط باشیم میتوانیم با استفاده از روانشناسی رنگ ها و طرح ها سبک های جذاب و جدیدی خلق کنیم.

کشف استعداد های تازه: مد به دلیل اینکه یک صنعت رقابتی است و طرح ها و روش های تکراری در آن وجود ندارد همیشه از شوق و انگیزه برای طرح های جدید و خلاقانه استقبال می کند. به همین دلیل آینده خوبی در انتظار طراحان جدیدی که پا به عرصه مد و فشن می گذارند هست.

آزادی بیان: همیشه اولین برداشت مردم از شما از روی ظاهرتان است به همین علت مد میتواند زبان گویای شما باشد و نظرات و طرز فکر شما را بیان کند. با استفاده میتوانیدذوق و سلیقه خود، خلق و خو، نگرش ها و استایل خود را بسازید.

روند مد: مد حد و مرزی ندارد. بی پایان است. هر بار در این عرصه ایده های جدید و موضوعات داغ مطرح می شود.

خوش عکس فشن


در انتها امیدواریم که از مطلب «چگونه میزان استروژن در مردان را کاهش دهیم؟ ۳ روش اصولی» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۲۱ , مرداد ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید