ریمل و ۱ دنیا کاربرد!-هوران

ریمل و ۱ دنیا کاربرد!

ریمل یک محصول آرایشی است که جهت پرپشت شدن مژه‌ها به کار می‌رود. استفاده از ریمل باعث ضخیم‌تر شدن و بلندتر شدن مژه‌های کم پشت و کوتاه می‌شود. یک ریمل از انواع روغن‌ها و موم‌ها، رنگدانه‌ها و مواد نگهدارنده ساخته شده است. در ادامه این مقاله از بخش زیبایی بانوان هوران همراه ما باشید.

این محصول انواع مختلفی دارد که پرکاربرد ترین آن‌ها نوع مایع است. امروزه برندهای مختلفی از ریمل وجود دارد که هر یک خواص منحصر به فردی دارند و برای یک کاربرد خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از ساده‌ترین راهکارهای خرید، مراجعه به فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی است. شما با استفاده از سایت فروش آنلاین می‌توانید در بین برندهای مختلفِ ریمل با کارایی‌های متفاوت به جستجو بپردازید و مناسب‌ترین محصول را با توجه به نیاز خود خریداری نمایید. اگر قصد خرید آنلاین ریمل را دارید، ما به شما خرید ریمل میس و مستر را پیشنهاد می‌دهیم.


درباره تاریخچه ریمل بیشتر بدانید:

استفاده از این محصول برای نخستین بار به دوران مصر باستان بازمی‌گردد. محققان طی مشاهدات خود به این نتیجه رسیدند که سابقه استفاده از این ابزار به حدود چهار هزار سال پیش برمی‌گردد. در گذشته از مواد طبیعی مانند دوده حاصل از زغال، مدفوع تمساح، عسل و آب برای ساختنش استفاده می‌کردند.

پس از مصریان، یونانی‌ها و رومی‌ها از دیگر مردمانی بودند که از این ابزار برای آراستن خود استفاده می‌کردند. در دوران ویکتوریایی، استفاده از این محصول همه ‌گیرتر شد و اکثر خانم‌ها روزانه وقت زیادی را برای آرایش کردن سپری می‌کردند.

بشتر ببینید
تغذیه زنان و 5 سوال مهم

زنان دوره ویکتوریا از خاکستر گرم شده به عنوان ریمل استفاده می‌کردند. محصولی که امروزه مردم آن را به عنوان ریمل می‌شناسند، تا قرن نوزده میلادی توسعه نیافته بود. یک شیمیدان به نام اوژن، این محصول را با استفاده از ژل‌های نفتی آرایشی ابداع کرد.


انواع ریمل های امروزی از چه چیزی ساخته شده اند؟

امروزه با گسترش تکنولوژی، ریمل‌های متنوعی روانه بازار شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حجم دهنده
  • بلند کننده
  • سه بعدی
  • ضد آب

تمام فرمولاسیون‌های این محصول از رنگدانه، روغن و موم تشکیل می‌شود. ریمل علاوه بر رنگ سیاه، در سایر رنگ‌ها هم موجود است. پس از ریمل سیاه، قهوه‌ای و آبی از جمله پرکاربردترین‌ها محسوب می‌شوند. امروزه انواع انواع دیگری از ریمل‌ها در رنگ‌های متنوع‌تر و نئونی به بازار عرضه شده‌اند که در آرایش سبک فشن کاربردهای فراوانی دارند.

در ساخت برخی ریمل‌ها از انواع روغن گیاهی و طبیعی استفاده می‌شود که کاربرد آن‌ها علاوه بر زیبایی، در تقویت مژه‌ها هم می‌باشد. از جمله روغن‌های طبیعی موجود در ریمل‌ها می‌توان به روغن بذر کتان، روغن کرچک، روغن اکالیپتوس، لانولین و روغن ترپتین اشاره کرد. موم‌های مورد استفاده در ریمل‌ها هم از انواع موم‌های پارافین، کارنائوبا و موم زنبور عسل هستند.

تاریخ مصرف ریمل چشم به نسبت سایر لوازم آرایشی، کمتر است و شما پس از باز کردن درب محصول تا ۳ الی ۴ ماه مهلت دارید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت ریمل فاسد شده و مصرف آن باعث قرمزی، خارش و التهاب پلک خواهد شد. ریمل چشم یکی از پرفروش‌ترین لوازم آرایشی و زیبایی در جهان است. این محصول در سال ۲۰۱۶، حدود ۳۳۵ میلیون دلار از فروش لوازم آرایشی در آمریکا را به خود اختصاص داده بود.

بشتر ببینید
6 نکته درباره مراقبت از پوست برای خانم های مسن

ریمل


سایه چشم یار همیشگی برای داشتن چشمانی گیرا!

یکی دیگر از لوازم آرایشی پر کاربرد برای آرایش چشم، سایه چشم است که در انواع تکی و پالت قابل دسترس می‌باشد. از سایه چشم معمولا در پشت یا پایین پلک‌ها استفاده می‌شود. از این محصول هم می‌توان به صورت روزانه و هم در مجالس خاص استفاده کرد. به طور کلی، اگر قصد استفاده از سایه چشم به طور روزانه را دارید، بهتر است با رنگ‌های ملایم و خنثی شروع کنید.

استفاده از سایه‌های شاین و تیره بیشتر مختص آرایش شب و ویژه مجالس و مهمانی‌ها است. یک قانون دیگر که در مورد استفاده از سایه چشم وجود دارد، رعایت هماهنگی میان سایه و رژلب است. در صورتی که از سایه چشم ملایم استفاده می‌کنید، بهتر است رژ لب تیره‌تر یا قرمز به کار ببرید. برعکس، اگر سایه چشم تیره به کار می برید، استفاده از رژ لب روشن یا برق لب بیشتر توصیه می‌شود.

امروزه خرید سایه چشم به یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی در بین خانم‌ها تبدیل شده است. استفاده از سایه چشم به عمق و زیبایی چشم‌ها اضافه می‌کند. همچنین، منجر به جلوه پرفروغ‌تر و بزرگ‌تر جلوه دادن چشم‌ها می‌شود. سایه چشم معمولا در رنگ‌ها و بافت‌های مختلفی موجود است.

ریمل و 1 دنیا کاربرد!


انواع سایه چشم

انواع مختلفی از سایه چشم موجود است که از جمله آن‌ها می‌توان به سایه چشم پودری، سایه چشم مدادی، سایه چشم کرمی، سایه چشم روغنی، سایه چشم استیکی و … اشاره کرد. سایه چشم شاین هم از دیگر انواع سایه بوده که امروزه بسیار ترند شده است. بسته به نوع سایه چشم و تناسب آن با رنگ پوست و رنگ چشم، معمولا تاثیر پر زرق و برقی را در چهره ایجاد می‌کند و باعث جلب توجه بیشتر می‌شود.

بشتر ببینید
3 عیب چشم و ابرو های‌تان را خودتان بگیرید

سایه چشم متناسب با رنگ پوست

هنگام استفاده از سایه چشم باید به نکات مختلفی از جمله رنگ پوست و رنگ چشم‌ها توجه کرد. به طور مثال، افراد دارای رنگ پوست گرم با چشم‌های قهوه‌ای روشن می‌توانند از انواع سایه چشم با رنگ‌های قهوه‌ای، کرم و مسی استفاده کنند. استفاده از خط چشم و سایه چشم اسموکی هم به افزایش جذابیت رنگ چشم‌ها و روشن‌تر جلوه دادن آن کمک بسیاری می‌کند. افراد با رنگ پوست روشن و تناژ سرد هم می‌توانند از انواع سایه چشم‌های صورتی، سبز و آبی استفاده کنند. خط چشم معمولا با کمک براش مخصوص روی پلک زده می‌شود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد


۱۳ , مرداد ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید