از ۱ سشوار ایده‌آل چه انتظاری دارید؟-هوران

از ۱ سشوار ایده‌آل چه انتظاری دارید؟

اگر شما هم در فکر سلامتی و زیبایی موهایتان هستید، مطالعه این مطلب می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

موها را به جرات می‌توان از زیباترین نشانه‌های خلقت نامید. هر یک تار مو،  به‌منزله رشته‌ای از سلامتی و نشاط بوده و خبر از عملکرد طبیعی بدن می‌دهد. به طوری که در هنگام بیماری شاهد ریزش و ضعف موها هستیم.

طی سالها و دهه‌ها، روش‌های مختلف و متنوعی برای آرایش و پیرایش موها ابداع و به کار گرفته شده است. عوامل متنوع فرهنگی بر پیدایش این مدل‌های آرایشی تاثیر داشته‌اند.

سشوار


پدیده مد و پیروی از آن هم، در حد خود بر مدل موها و نوع آرایش آنها، بی‌تاثیر نبوده است.

در گوشه و کنار جهان، هنجارهای فرهنگی متفاوتی در جریان است. از فر و صاف کردن متوالی و بافت‌های حرفه‌ای و متنوع تا آرایش‌های عجیب و غریب و جالب موها، از این هنجارها ریشه می‌گیرند. هر یک از این موارد در حوزه مشخصی از جغرافیا، جای می‌گیرد.


استفاده از سشوار  یا سشووار اما، در چند دهه اخیر، به هنجاری جهانی تبدیل شده است. کمتر خانه‌ای را می توان یافت که در کنار سایر ملزومات آرایشی، از شسوار اثری نباشد. تا جایی که می‌توان گفت: هر جا مو هست، شسوار هم هست!!

در مطلب پیش رو، به بررسی تاریخچه و انواع مختلف این کالای آرایشی می‌پردازیم.

از کم و بیش کیفیت و مشکلات معمول در کاربرد آن سخن می‌گوئیم.

به نحوه صحیح بکارگیری آن اشاره‌ای خواهیم داشت؛ و نهایتا انتظارات عمومی از یک سشووار ایده‌آل را بررسی می کنیم.

با همراهی ما تا انتهای این مطلب، اطلاعات خود را در زمینه سلامت مو، مشخصات سشوار و موارد حاشیه‌ای آن، افزایش دهید.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : سرعت رشد موهای شما با این ۷ روغن دوبرابر خواهد شد


از سشوار ایده‌آل چه انتظاری داریم؟

سشووار ایده‌آل در یک تعریف مختصر و مفید اینگونه تشریح می‌شود:

نمونه‌ای که بتواند نیازهای آرایشی ما در مورد خشک کردن و حالت دادن به موها را در منزل یا سالن آرایشگاه، به خوبی برطرف کند.

بیش از این را می‌توان مزیت‌ها و قابلیت‌هایی دانست که طی زمان و با پیشرفت تکنولوژی مصرفی در سشووار، به آن افزوده شده است.


تاریخچه سشوار

نزدیک به ۱۳۰ سال پیش از این، یک آرایشگر فرانسوی نخستین سشووار ثابت را ساخت. گرمایی که این وسیله با گاز فراهم می‌کرد، از طریق لوله‌ای به محفظه بالای سر فرد هدایت و موها را خشک می‌کرد. این نمونه به‌دلیل حجم و وزن زیاد، قابل حمل نبود. نخستین سشووارهای قابل حمل از حدود ۱۰۰ سال پیش ساخته و به بازار عرضه شدند.

سشوار


نخستین تولید کنندگان

اما اگر بخواهیم از نخستین کمپانی‌های تولید کننده این کالای آرایشی نام ببریم، white cross و Racine Universal Motor را به‌عنوان پیشگامان، در تاریخچه این صنعت داریم.

بشتر ببینید
با انجام ندادن 4 کار ساده از سفیدی مو جلوگیری کنید

پس از آن نیز، کمپانی‌های دیگری به تولید نمونه‌های قابل حمل و سبک‌تری از این محصول همت کردند. اما این موارد نیز، هیچکدام یک سشووار ایده‌آل به‌حساب نمی‌آمدند!

هر یک از این نمونه‌ها، کمتر از ۱ کیلو گرم وزن نداشتند و عملا کار با آنها دشوار بود. علاوه بر سنگینی، گرم شدن بیش از حد و اتصالی برق هم از دیگر مشکلات معمول در نمونه‌های قدیمی بود.

به‌علاوه، جریان برق قابل استفاده در سشووار در آن زمان بسیار ضعیف و در حد ۱۰۰ وات بود. به‌همین خاطر هم، کار با آنها و خشک کردن موها زمان بسیار زیادی می گرقت.

از این به‌بعد، صنعت تولید این کالای آرایشی تغییرات زیادی کرد. میزان برق مصرفی و طبعا گرمای تولید شده در آنها افزایش یافت و ظاهر زیباتری هم پیدا کردند. بدنه فلزی آنها، پلاستیکی شد و ولتاژ برق مصرفی هم، به‌شدت افزایش یافت. مهمتر اینکه وزن سشوارهای جدید، روز به روز کمتر شد.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : ۵ راه از بین بردن موهای زائد بدن


و اما سشوارهای امروزی!

تولید انواع نمونه‌های آرایشگاهی و خانگی، مرز بین انواع این محصول را طی کرد. پیشرفت تکنولوژی، به تولید مدل‌های پیشرفته و مدرنی از این محصولات انجامید. مدل‌هایی که با داشتن قابلیت‌هایی بیش از خشک کردن موها، در حالت دادن به آنها هم تاثیر دارند.

در عصر حاضر این محصول تجملاتی قدیم، تا جایی تغییر کرده که حمل و کاربرد آن، به موردی عادی و روزمره برای همگان تبدیل شده است.


سشوار چیست و چگونه کار می کند؟

سشوار (به فرانسوی Sechoir) وسیله‌ای الکتریکی است که جهت خشک و صاف کردن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ۲ بخش اصلی این وسیله شامل موتور دمنده و المنت تولید حرارت می‌باشد.

در مدل‌های چند منظوره، درصورتی که المنت خاموش باشد این وسیله خنک بوده و تنها با تولید باد خنک، موها را خشک می‌کند. اما درصورت استفاده از المنت حرارتی، سشوار با گرم کردن موها، جعد آنها را تحت تاثیر قرار داده و صاف می‌کند. به‌هر شکل، برای حالت دادن موها هم، این وسیله به‌همراه مواد کمکی بکار گرفته می‌شود.


آیا سشوار مقصر اصلی ریزش موهاست؟

ریزش موها، از مشکلات عمومی است که به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد. علل وراثتی، خوراک و نوشیدنی‌های مختلف، فشارهای عصبی و موارد گوناگون دیگر، در ریزش موها موثرند.

امروزه این پرسش که آیا این وسیله هم در ریزش مو تاثیر دارد، توسط متخصصین پاسخ گفته می‌شود.


پزشکان از تاثیرات سشوار می‌گویند…

امروزه پزشکان متخصص مو، گرچه ارتباط مستقیم بین کاربرد سشوار و ریزش موها  قائل نمی‌شوند، اما آن را در ریزش مو کاملا بی‌تقصیر هم نمی‌دانند.

قرار گرفتن دائمی و تکراری موها زیر گرمای اتوی مو و سشوار، به بدنه آنها آسیب می‌رساند. فولیکول مو، در اثر این درجه از گرما، دستخوش تغییر می‌شود. رطوبت و چربی مو هم، پس از بارها سشوار زدن، بدون شک کم شده و موها خشک، شاخی و موخوره می‌شوند.

بشتر ببینید
3 روش برای جوان تر شدن آقایان!

این مجموعه عوامل، دست به دست هم داده و موها را ضعیف می‌کند. در چنین شرایطی ریشه مو، طاقت کافی برای نگهداری آن نداشته و سراجام… ریزش اتفاق می‌افتد.

سشوار

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : ۳ ترفند زیبایی و آرایشی چهره آقایان


این نکات را فراموش نکنید:

  • هرگز موهایتان را در حالت خیس، سشوار نکنید!
  • از درجه بالای استفاده نکنید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید.
  • از سشوار بطور دائمی و طولانی مدت استفاده نکنید. کاربرد زیاد آن بدون شک موها را تخریب می‌کند. در مواقع غیرضروری، با قطع این کار به موهای خود استراحت بدهید.
  • در صورت کاربرد زیاد سشوار، از کاربرد آبرسان‌های حرفه‌ای روی موهایتان غافل نشوید.

دیسپانسر چیست و چه کاربردی دارد؟

سر دیسپانسر یا دیفیوزر از قطعات جانبی و کمکی برای همراهی سشوار است که کار با آن را راحت‌تر می‌کند. این قطعه بر روی سشوار وصل شده و فشار هوا را روی بخش بیشتری از موها پخش می کند. با این کار تمرکز گرما را از نقطه‌ای خاص از موها برداشته و از سوختن و کز کردن موها یا وز شدن آنها جلوگیری می‌کند.

این محصول در دو مدل گرد و پلاستیکی و جورابی تهیه می شود. مدل جورابی، کوچک بوده و می‌توان آن را در سفر نیز به همراه برد. مقاومت بالای آن در برابر گرما باعث شده بتوان از آن در همه حرارت‌های متنوع بکار برد.

توجه: قبل از خرید دیسپانسر از تطبیق آن با مدل سشوار خود مطمئن شوید.


چه تعریفی برای سشوار خوب دارید؟

با تمام آنچه گفته شد و مشکلاتی که در استفاده از این وسیله آرایشی وجود دارد، آیا می‌توان یک تعریف واحد از سشوار خوب، ارائه کرد؟

برای این کار، پیش از هر چیز باید پرسید آیا استفاده همه افراد از این وسیله یکسان است؟ مسلما اینطور نیست! موهای افراد با هم تفاوت‌های زیادی دارند.

پرپشتی و تراکم موها، ضعیف یا قوی بودن آنها و کوتاهی و بلندی موها، کاربرد سشوار را در آنها متفاوت می‌کند. برای مثال فردی با موهای کوتاه و کم پشت، برای خشک کردن موهای خود نیازی به وسیله ای با قدرت بالا یا حرارت زیاد ندارد.

این در حالی است که برای خشک کردن یا حالت دادن موهای بلند و پرپشت، سشواری با حرارت پایین و قدرت ضعیف چندان خوشایند نیست. کار با این وسیله وقت زیادی گرفته و نتیجه جالبی هم به دست نخواهد داد.


اندازه سشوار و نوع کاربرد آن

مورد دیگر اندازه این وسیله است. در مورد مدل‌های ایستاده و آرایشگاهی سشوار، اندازه چندان مطرح نیست و بیشتر به قدرت آنها توجه می‌شود.

بشتر ببینید
بررسی لباس رزِ در فیلم تایتانیک؛ دلبری با حریر و منجوق‌دوزی

اما در موترد خانگی، علاوه قدرت گرمادهی و میزان پرتاب هوا، شکل ظاهری و اندازه هم مورد توجه است.

وزن سبک و حجم کم این وسیله، امتیازی است که کاربرد آن را راحت‌تر می‌کند. هم‌چنین، یک دستگاه قوی و جمع و جور را می‌توان در شرایط مختلف از جمله سفر، به همراه داشت.


۷ مزیت یک سشوار ایده‌آل!!

  • قابلیت تنظیم سرعت و حرارت: یک سشوار ایده‌آل باید بتواند سرعت و حرارت قابل تنظیم داشته باشد. این مورد کاربرد آن را در شرایط متفاوت و برای افراد مختلف با موهای گوناگون، ممکن می‌کند.
  • وزن پایین و حجم کم: سبکی و حجم کم، فرصت کاربرد این وسیله را برای همگان و در شرایط گوناگون فراهم می‌کند.
  • المنت قوی و قدرت بالای موتور: برای افرادی که سشوار کشیدن را بطور مداوم و به شکل عادت دنبال می کنند، قوی بودن موتور سشوار از نکاتی است که نباید از آن غفلت شود.
  • بدنه عایق و سبک: بدنه پلاستیکی و ضد ضربه از مشخصات یک سشوار ایده‌آل است. چنین بدنه‌ای گرم نمی‌شود و احتمال برق‌ گرفتگی در آن وجود ندارد.
  • نوع موتور: موتور سشوار آرایشگاهی از نوع AC و انواع خانگی دارای نوع DC هستند. این نکته را باید در هنگام خرید سشوار ایده‌آل و مناسب در نظر داشته باشید.
  • امکانات جانبی: استفاده ساده از سشوار بدون لوازم جانبی هم امکان پذیر است. اما اگر به ایده‌آل بودن آن فکر می‌کنید، از لوازم جانبی و امکانات آن به‌راحتی صرف نظر نکنید.
  • قابلیت باد سرد: این مورد به‌ویژه برای موهای بلند و پرپشت بسیار کاربردی است. بعد از کاربرد باد گرم، وجود هوای خنک برای تثبیت حالت مو مفید است. هم‌چنین در مورد افرادی که به حرارت بالا حساسیت داشته یا موهای ضعیف، که طاقت گرما را ندارد باد سرد سشوار بسیار کاربردی است.

جمع‌بندی

در کل می‌توان در مورد یک سشوار ایده‌آل چنین اظهار نظر کرد:

وسیله‌ای مفید و کاربردی، که امکان استفاده از آن برای افراد مختلف به‌راحتی فراهم است.

یک مورد مناسب از این کالای آرایشی، باید غیر از خشک کردن ساده مو، قابلیت‌هایی هم برای آرایش موها و فرم دادن به آنها داشته یا این توانایی را تقویت کند.

مدل‌های جدید این محصول الکتریکی، با بدنه‌های سبک و کم‌حجم، ظاهر زیبایی هم دارند.

در خرید و کاربرد سشوار، توجه به نکات ایمنی و ملاحظات آرایشی را فراموش نکنید.

این مطالب را هم از دست ندهید  : 

۱.  ۳ راهنمایی برای اصلاح صورت مردان

۲. ۷ تاثیر خارق العاده بافتن موها در از بین بردن استرس

۳. ۴ گام اصلی آرایش موی مردانه در خانه


۲۱ , آبان ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید