ارتباط بین فردی در محیط کار چیست و ۴ راه بهبود-هوران

ارتباط بین فردی در محیط کار چیست و ۴ راه بهبود

به ارتباط بین افراد شاغل در یک مجموعه ارتباط بین فردی گفته می شود. برای یک فرد که حدود هفت تا هشت ساعت را در محل کار خود می گذراند، عملا امکان کار انفرادی وجود ندارد. مسلما او نیاز دارد که در محل کار با افراد مختلف صحبت و گفتگو کند. تحقیقات نشان می دهد که کار گروهی در مقایسه با انجام کار به صورت انفرادی، تا حد زیادی به افزایش بازدهی کمک می کند. کار باید به طور مساوی بین اعضای تیم تقسیم شود تا بهترین نتیجه به دست آید. وظایف هیچ کارمندی نباید سنگین شود. افرادی که در یک تیم با هم کار می کنند روابط دوستانه تر و سازگاری بیشتری با یکدیگر دارند. در ادامه این مقاله از مجموعه هوران همراه ما باشید.

کارمندان برای ایجاد یک فضای سالم در محیط کار، باید بتوانند به خوبی با هم کنار بیایند. اکنون می خواهیم راه های متفاوتی که برای بهبود ارتباط بین فردی در محیط کار وجود دارد را با هم بررسی کنیم:


با همکاران خود بیشتر در تعامل و ارتباط باشید

بحث و گفتگو باید در یک بستر باز باشد که در آن هر شخصی آزادی بیان و عقاید خود را داشته باشد. شیوه ی نوشتاری، یکی از راه های برقراری ارتباط موثر در محل کار است. اطمینان حاصل کنید که نامه های الکترونیکی شما کاملا واضح و صریح هستند. نادیده گرفتن هر یک از همکاران شما ممکن است به او آسیب برساند و رابطه شما با فرد مورد نظر را خراب کند. از مخفی کردن مسایل از سایر کارکنان پرهیز کنید. افراد باید برای کار در تیم ها انگیزه کافی داشته باشند.

بشتر ببینید
مدیریت 1 کلینیک پوست و مو

روابط

لازم است فرد در محیط کار کمی تعامل و سازش داشته باشد. انتظار نداشته باشید همه چیز درست به روشی که دوست دارید انجام شود. انواع مختلفی از افراد را به لحاظ شخصیتی در کنار خود خواهید داشت. از دعوا بر سر چیزهای کوچک خودداری کنید. همیشه نیمه ی خالی لیوان را نبینید. افراد را آنگونه که هستند بپذیرید. بررسی جنبه مثبت یک فرد ضروری است. انعطاف پذیری در محل کار همیشه به شما کمک می کند. حتی کارمندان یک تیم متفاوت کاری می توانند دوستان شما باشند. با آنها صحبت کنید هر بار که با آنها دیدار کردید به آنها لبخند بزنید و سلام کنید. فرد نباید در محیط کار همه ی احساسات را در درون خود نگاه دارد.


رهبران و سرپرستان تیم ها باید با اعضای تیم خود جلسات صبحگاهی برگزار کنند

جلسه را خیلی رسمی نکنید. به کارمندان اجازه دهید لیوان چای یا قهوه خود را بیاورند. بگذارید آنها با یکدیگر تعامل داشته باشند. جلسات صبحگاهی برای شکستن یخ بین کارمندان و بهبود روابط بین فردی در محل کار بسیار موثر است. تنها به صرف آشنایی قبلی یا رابطه فامیلی از هیچ کارمندی طرفداری نکنید. جانبداری در محیط کار به روابط بین کارمندان ارشد و زیر دستان آسیب می زند.

ارتباط کاری


تیم خود را برای یک وعده ناهار، پیک نیک و یا حتی شده یک بار در کنار هم جمع کنید. اجازه دهید کارمندان خانواده های خود را نیز بیاورند. از اعضای تیم خود بخواهید تا شماره تماس خود را با یکدیگر مبادله کنند، تا بتوانند حتی پس از ساعت کار نیز با هم ارتباط برقرار کنند.

بشتر ببینید
جلال و سیمین؛ آبروی عاشقان در سرزمین بی‌وفایی

تولد یا سالگرد ازدواج را به همکارانتان تبریک بگویید

برای آنها کارت تبریک الکترونیکی زیبا ارسال کنید و از این طریق توجه خودرا به آنان نشان دهید. این ابتکارات کوچک برای تقویت پیوند بین مدیران و کارکنان بسیار موثر است. برای نزدیک شدن کارمندان به یکدیگر، باید مراسم مهم در محل کار جشن گرفته شود.


از حسادت دوری کنید

نفس خود را در لحظه ورود به محل کار، پشت در بگذارید. اگر کسی فوق العاده خوب عمل کرده است از او قدردانی کنید. به خاطر داشته باشید که تنها سخت کوشی است که می تواند در دراز مدت ماندگار شود و نه چیز دیگری. در صورت لزوم در کنار همکاران خود بایستید. فقط شما هستید که می توانید در محل کار فضایی سالم ایجاد کنید.

ارتباط بین فردی در محیط کار چیست و 4 راه بهبود

منبع: بامداد


۲۷ , مرداد ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید