آتلیه عروس و ۷ حقیقت که باید قبل از انتخاب آن بدانید!-هوران

آتلیه عروس و ۷ حقیقت که باید قبل از انتخاب آن بدانید!

معمولا بسیاری از زوج های جوان آتلیه ازدواج خود را بر اساس معرفی دوستان و آشنایان خود انتخاب می نمایند. اما آیا این نحوه انتخاب روش صحیحی است؟! در ادامه این مقاله از سایت هوران همراه ما باشید.

پاسخ: گرچه معرفی آشنایان یکی از اصلی ترین روشهای اعتماد به آتلیه های عروس می باشد، اما این نوع انتخاب کامل ترین آن نیست چرا که قطعاً دیدگاه ما با دیگران و حتی نزدیکانمان متفاوت است.

 

 

آتلیه عروس

بطور مثال بسیار محتمل است آتلیه ای که خواهر یا برادرمان از آن تعریف می کنند، نمونه کارهای جذاب یا مورد پسندی از نظرتان نداشته باشد؛ چرا که سلایق شما یا همسرتان برای انتخاب آتلیه عروس متفاوت است.

فارغ از بحث سلایق در انتخاب بهترین آتلیه عروس میبایست معیارهای مهم دیگری را نیز در نظر داشت:


نمونه کار آتلیه عروس

مهمترین معیار ارزیابی آتلیه عروس قطعاً نمونه کارهای فیلم و عکس ارائه شده توسط آتلیه می باشد. اما در این میان حقایقی وجود دارد که شاید از آن اطلاعی نداشته باشید!

بسیاری از آتلیه های عروس پروژه های خود را به صورت “سری کاری” انجام می دهند! اما “سری کاری” چیست؟! معمولا آتلیه های عروس برای صرفه جویی در هزینه ها و وقت، پروژه عکاسی و فیلمبرداری از مراسم هایشان را برون سپاری می نمایند. به همین علت است که از نظر بسیاری از عروس و دامادها، نمونه کار اکثر آتلیه های عروس شبیه به هم هستند!

در واقع شما به آتلیه های مختلفی از لحاظ بعد مکانی مراجعه می کنید اما نمونه کارهای تمام این آتلیه ها توسط یک تیم انجام شده و البته با قیمتهای متفاوت! یعنی به جای آنکه پول خود را بابت کیفیت عکاسی و فیلمبرداری مراسم بپردازید، در واقع پول بابت موقعیت جغرافیایی یا بهتر بگوییم “پرستیژ” آتلیه عروس می پردازید اما با نمونه کار یکسان!

بشتر ببینید
آرایش داماد/ 6 نکته از اصلاح مو تا گریم صورت

استفاده از مدل ها در نمونه کار عروسی

بسیاری از آتلیه ها برای آنکه بتوانند زرق و برق فریبنده ای به نمونه کارهای خود ببخشند از مدل های خانم و آقا در عکس و فیلم عروسی استفاده می کنند. قطعاً زیبایی مدل ها و نحوه پوز حرفه ای آنها جلوه بصری خاصی را به نمونه کارهای عکس و فیلم عروسی خواهد بخشید؛ اما آیا شما هم میتوانید ژست های یک مدل حرفه ای را اجرا کنید؟!

استفاده از مدل های حرفه ای در نمونه کارها معایب دیگری هم دارد و آن اینست که پرداختن به چهره و ژستهای این دسته از مدلها، ضعفهای فیلمبرداری، نورپرزادی، تدوین و ادیت عکس آتلیه عروس را تا حد زیادی از منظر مخاطب عام که حرفه اش عکاسی نیست پنهان می کند!

در واقع مخاطب عام احساس می کند نمونه کارهای زیبایی را می بیند فارغ از آن که نمونه کار از منظر تخصصی ضعفهای بسیاری را در خود جای داده است. بنابراین از آتلیه مورد نظر خود بخواهید به هیچ عنوان نمونه کارهایی که مدل در آن استفاده شده است را به شما نشان ندهد و نمونه کارهای مراسم های واقعی خود را ارائه کند.

آتلیه عروس و 7 حقیقت که باید قبل از انتخاب آن بدانید!


متأسفانه شاهد هستیم برخی از آتلیه ها کلیپ های عروسی خود را که در آن از مدل (زن یا مرد) استفاده کرده اند را نیز تحت عنوان نمونه کار عروس و داماد واقعی به مشتریان نمایش می دهند که البته تشخیص آن کار چندان سختی نیست! فقط کافی است از آتلیه بخواهید بخشی از مراسم عقد واقعی یا تالار عروسی به همراه مهمانان آن مدل را هم به شما نشان دهد!

بشتر ببینید
5 نکته درباره سفره عقد

تجهیزات آتلیه عروس

عکاسی و فیلمبرداری عروس قبل از هر چیز یک هنر است و با فرض اینکه آتلیه عروس مدنظرتان هنر کافی را در خلق عکسهای زیبا و فیلمهای رؤیایی داشته باشد، مهمترین عامل پس از هنر در بازار امروز صنعت عکاسی، مجهزبودن به آخرین تکنولوژی تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری روز دنیا می باشد.

این حق شما است که بدانید که آتلیه تان از چه تجهیزاتی در مراسم عروسی استفاده خواهد کرد. دوربین مورد استفاده عکاس چیست؟! نوع دوربین فیلمبرداری چیست؟ کرین مراسم شما چه ارتفاعی دارد؟! پروژکتورهای نورپردازی در آتلیه چه قابلیتهایی دارد؟! مانیتوری که برای تدوین عکسهایتان از آن استفاده می شود چه برندی است و چه کیفیتی دارد؟!

و بسیاری از موارد مهم دیگر که اکثریت عروس و دامادها در انتخاب آتلیه عروس به آن توجهی نداردند؛ چرا که اطلاعات آنها تخصصی نیست و عدم اشراف به این موضوعات معمولاً منجر به انتخاب نادرست آنها خواهد شد.

آتلیه عروس و 7 حقیقت که باید قبل از انتخاب آن بدانید!


تک تک موارد ذکر شده فوق در خصوص تجهیزات آتلیه عروس در کیفیت خروجی کار شما ثأثیر مستقیم و مهم دارند. بنابراین آتلیه ای را انتخاب نمایید که مجهز است، تجهیزات خود را اجاره نمی کند! و در لحظه پرزنت نمونه کارهایش می تواند تجهیزات آتلیه خود را نیز حضوراً به شما معرفی نماید!

معیارهای انتخاب آتلیه عروس به این موارد بسنده نمی شود اما در این مقاله سعی کردیم مهمترین آنها را بیان نماییم و در مقالات بعدی به موارد بیشتری خواهیم پرداخت.


۱۵ , مرداد ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید