۵ فاکتور مهم در خرید ریش تراش-هوران

۵ فاکتور مهم در خرید ریش تراش

ریش تراش به عنوان یکی از مهم ترین لوازم شخصی آقایان به حساب می آید و خرید آن نیاز به توجه بالایی دارد. هنگام خرید یک ریش تراش آن‌قدر مدل‌های مختلف پیش رویتان قرار میدهند که قطعا تصمیم‌گیری و انتخاب درست از میان آن‌ها نیازمند به اطلاعاتی است که شما باید درباره‌ی یک ریش تراش خوب و مناسب با نیازتان بدانید.


برتری ماشین ریش تراش نسبت به تیغ

تا مدت ها تیغ تنها ابزار برای اصلاح صورت به شمار می رفت؛ اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، ریش تراش های برقی جای تیغ را در بازار از آن خود کردند. تیغ هر چقدر هم که با کیفیت باشد و حتی هنگام استفاده از آن از خمیر ریش استفاده شود، باز ههم به بخشی از سلول های زنده ی پوست آسیب می‌رساند.

این ضعف ذاتی تیغ باعث شد تا مهندسین به فکر راهی برای حذف تماس مستقیم پوست با تیغ بی افتند و به این ترتیب ماشین‌های ریش تراش با پوشش محافظ توری یا فویلی و چرخشی ابداع شدند. عده بسیاری هستند که صورتشان به تیغ حساسیت دارد و بعد از هر بار اصلاح، بزرگ ترین مشکلشان جوش های ناخوشایند صورتشان است. اما ریش تراش ها به دلیل عدم تماس مستقیم تیغه ها با صورت، چنین مشکلی را ایجاد نمی کنند.

از نظر اقتصادی هم استفاده از ریش تراش، مقرون به صرفه‌تر است. برخلاف قیمت نسبتا پایین تیغ های اصلاح، به دلیل یک بار مصرف بودن آن‌ها شما در فواصل زمانی کوتاه مجبور به خرید تیغ هستید و این هزینه به ظاهر کم، در بلند مدت کوه هزینه می‌شود. در صورتی که با تهیه ماشین ریش تراش، هزینه‌ی بیشتری باید بپردازید، اما تا سال‌ها می‌توانید علاوه بر حفظ سلامت پوست خود از آن استفاده کنید.

بشتر ببینید
4 گام اصلی آرایش موی مردانه در خانه

5 فاکتور مهم در خرید ریش تراش


انتخاب ماشین اصلاح صورت بر اساس نوع تیغه

تنوع مدل های ماشین ریش تراش موجود در بازار بسیار زیاد است. ریش تراش ها را می توان بر حسب نوع تیغه به دسته های مختلف تقسیم کرد:

ریش تراش‌های دوار: تیغه‌های دایره‌ای شکل روی این ماشین‌ها امکان یک اصلاح تمیز و بدون خطر را فراهم می‌آورد. این تیغه‌ها به راحتی روی پوست حرکت داده می‌شوند و می‌توانید در تمامی جهت ها صورت خود را اصلاح کنید. از مهم‌ترین مزایای مدل‌های دوار می‌توان به امکان اصلاح در تمامی جهات، سری‌های منعطف و امکان اصلاح موهای ضخیم اشاره کرد. اما به دلیل امکان تماس تیغه با پوست، می تواند در پوست های حساس کمی التهاب ایجاد کند.

ریش تراش‌های نوسانی: مدل‌های نوسانی دارای تیغه‌های متعدد برای اصلاح موهای کوتاه می‌باشند. وزن این دستگاه‌ها عموما سبک‌تر بوده ولی صدای موتور آنها بیشتر است. از مزایای مدل‌های نوسانی می‌توان به وجود تیغه‌های متعدد و وزن نسبتا کم آن‌ها اشاره کرد. در حالی که صدای نسبتا زیاد و محدود بودن به اصلاح موهای کوتاه از معایب آن‌ها است.


ملاک‌های مهم برای انتخاب ماشین ریش تراش

۱- طراحی بدنه

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های یک ریش تراش خوب، قابلیت ارگونومیک و طراحی مناسب آن است. طراحی بدنه ماشین اصلاح علاوه بر زیبایی، برای استفاده راحت‌تر حائز اهمیت است. گاهی ممکن است اصلاح صورتتان تا یک ساعت طول بکشد. طراحی بدنه یک ریش تراش خوب باید به گونه‌ای باشد که درست در فرم دست جا گرفته و دست را خسته نکند.


۲- وزن ماشین ریش تراش

ریش تراش

ماشین اصلاح یکی از وسایل جدانشدنی برای بسیاری از آقایان است و ماشین ریش تراش خود را همیشه در وسایل شخصی‌شان می‌خواهند همراه خود داشته باشند. پس وزن ماشین ریش تراش نباید زیاد باشد، تا هم جابه‌جایی آن و هم استفاده از آن راحت‌تر باشد.

بشتر ببینید
5 نکته مهم زیباسازی با نخ بینی

۳- قابلیت شارژ و استفاده با سیم

اکثر ریش تراش های جدید قابل شارژ هستند. قابلیت شارژ قیمت دستگاه را بالاتر می برد اما در عمل استفاده از آن را راحت تر می کند. اما داشتن امکان استفاده با سیم نیز فاتور مهمی در انتخاب ماشین ریش تراش است. اهمیت این امکان وقتی مشخص می‌شود که در هنگام اصلاح صورت، متوجه اتمام شارژ دستگاه می‌شوید.

 

اگر ریش تراش شما امکان استفاده با سیم را داشته باشد، به راحتی می‌توانید به ادامه اصلاح بپردازید، در غیر این صورت خود را جایی مخفی کنید تا دستگاهتان شارژ شود. در صورتی که دستگاهی که فاقد امکان شارژ با سیم است را خریداری می کنید، به وجود هشدار کمبود شارژ توجه کنید.


۴- قابلیت اصلاح خط ریش با خط زن یا تریمر

بهتر است ماشین ریش تراشی که تهیه می‌کنید قابلیت اصلاح خط ریش را هم داشته باشد تا مجبور به تهیه یک ماشین جداگانه به این منظور نشوید. بیشتر ریش تراش ها امکان اصلاح خط ریش را فراهم می آورند و با آن می تواند موهای جلو گوشها و یا دیگر موهای بلند را اصلاح نمود. بهتر است که طول تیغه اصلاح خط ریش متوسط باشد، اگر کوتاه باشد شما نمیتوانید به راحتی خط ریش خود را اصلاح کنید و اگر بلند باشد در دقت و ظرافت کار تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 


۵- ضد آب بودن دستگاه

در برخی از ماشین‌های، در کنار اصلاح خشک صورت، این امکان نیز وجود دارد که شما از ژل یا فوم برای اصلاح صورت خود استفاده کنید یا اینکه دستگاه را داخل حمام برده و در حالت خیس از آن استفاده نمایید.

بشتر ببینید
3 روش ویژه برای خوش عکس شدن آقایان

استاندارد های ضد آب IPXY را بشناسید

استاندارد “آی پی” یک استاندارد برای میزان مقاومت یک محصول در برابر آب و گرد و غبار است. دو قسمت بعدی که با حروف X و Y مشخص شده اند شامل یک عدد تک رقمی بین ۱ تا ۷ است.  هرچه این عدد بالاتر باشد یعنی مقاومت آن در برابر گرد و غبار و آب بالاتر خواهد رفت. عدد X به معنی میزان مقاومت در برابر گرد و غبار است و عدد Y به معنی میزان مقاومت در برابر آب میباشد. و اگر یک محصول ضد گرد و غبار نباشد عدد X سر جای خود باقی خواهد ماند.

استاندارد IPX0 به معنی عدم مقاومت رطوبتی

استاندارد IPX2 و IPX1 به معنی مقاوت محصول در مقابل باران سبک و قطرات کم است. مدت زمان تحمل نیز حدود ۱۰ دقیقه است.

استاندارد IPX3 به معنی مقاوت محصول به مدت ۵ دقیقه با زاویه ۶۰ درجه در مقابل قطرات باران و اسپری آب می باشد.

استاندارد IPX4 به معنی مقاوت به مدت ۵ دقیقه در مقابل پاشش آب و باران در تمامی جهات است.

استاندارد IPX5 مقاومت به مدت ۳ دقیقه در مقابل پاشش مستقیم شیر آب در مکان هایی مانند آشپزخانه و یا حمام است.

استاندارد IPX6 با این شماره آی پی محصول به مدت سه دقیقه توان غوطه ور شدن در آب را دارد.

استاندارد IPX7 اما این عدد بیشترین میزان مقاوت در برابر رطوبت را تا عمق یک متری غوطه ور شدن در آب را دارد.

• یک ریش تراش خوب باید دارای حداقل استاندارد IPX4 باشد و ریش تراشی که بخواهد مداوم زیر دوش آب در حمام مورد استفاده قرار بگیرد باید دارای استاندارد IPX5 و IPX6 باشد.

منبع : عصر ایران


۱۳ , مرداد ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید