چرا هر خانه باید ۱ ترازوی دیجیتال داشته باشد؟-هوران

چرا هر خانه باید ۱ ترازوی دیجیتال داشته باشد؟

اگر به کنترل وزن و سلامتی جسم و روح خود اهمیت می‌دهید، مطالعه این مطلب برای شما مفید است.

افزایش وزن و عدم وجود تعادل در تقسیم بافت‌های چربی در بدن از معضلات قرن حاضر محسوب می‌شود. شکل کم تحرک و ماشینی زندگی شهرنشینی که به چاقی و افزایش چربی در بدن افراد منجر شده، اصلی‌ترین دلیل پیدایش این مشکلات است.


لزوم وجود ترازوی دیجیتال

ماشینی شدن امور روزمره و عدم بکارگیری ماهیچه‌ها و عضلات، و استراحت آنها به‌مدت طولانی، به افزایش بافت چربی و نهایتا برهم خوردن تعادل در وزن افراد می‌انجامد.

موردی که عوارض سنگین جسمی مانند بیماری های قلبی و سکته و مشکلات روحی نظیر افسردگی را در پی دارد.

از طرفی بروز بیماری‌های مختلف نیز، علاوه بر چاقی در مواردی به کاهش شدید وزن منجر شده و از جهتی دیگر، به بدن آسیب می‌رساند.

وزن


اما تغییرات تدریجی ظاهر اندام‌ها در طول زمان، ممکن است از دید افراد پنهان بماند. برای کنترل این تغییرات وجود وسیله‌ای دقیق مانند ترازوی دیجیتال، برای سنجش وزن بدن لازم است.

در این مقاله به بررسی نیاز افراد خانواده به این وسیله مدرن می‌پردازیم.

تاثیر وجود آن در مراقبت از رژیم غذایی را مرور می‌کنیم.

شما را در نگاهی گذرا با انواع دیجیتال این محصول آشنا می‌کنیم.

در نهایت نیز، روش آسان و در دسترسی برای خرید ترازوی دجیتال به شما معرفی نموده و مطلب را با یک جمع‌بندی کلی به‌ پایان می‌بریم.

تا انتهای نوشتار با ما همراه باشید.


پیش از بروز بیماری، کنترل وزن را جدی بگیریم!

برای حفظ تناسب اندام و جلوگیری از بروز چاقی، لازم است به تفاوت میزان سوخت و ساز در سنین مختلف پرداخته و برنامه روزانه زندگی افراد را بر اساس آن تنظیم نمائیم. به این ترتیب، کنترل وزن دقیق افراد با استفاده از ترازوی دیجیتال، به‌عنوان موردی جدی و موثر در حفظ بهداشت و سلامتی تک تک افراد خانواده مطرح می‌شود.

به‌کار بستن اصول تغذیه سالم و استفاده از همه گروه‌های غذایی یکی از روش‌های موثر در پیگیری و رفع این مشکل است.

انجام حرکات ورزشی و داشتن تحرک کافی در طول شبانه‌روز نیز، از انباشت توده چربی و مشکلات ناشی از آن پیشگیری می‌کند.

نتایج انجام این مراقبت‌ها، بی‌شک در مدت معین قابل مشاهده است. اما در طول این مدت، بازبینی و کنترل نوسان وزن و نمودار تغییرات آن، بسیار مهم است.

برای انجام این مهم، وزن کشی مداوم و مستمر، یادداشت‌برداری و مقایسه اعداد به‌دست آمده، لازم است. کاهش تدریجی وزن و رعایت تعادل در رژیم غذایی و ورزش، دو اصل مهم برای حفظ سلامتی در حین کنترل وزن هستند. به این منظور، اندازه‌گیری دقیق وزن، آن هم در دوره‌های زمانی مشخص ضروری است.

بشتر ببینید
6 نوع از مواد غذایی برای کاهش اضطراب

ترازو


وزن استاندارد من کدام است؟

وجود تناسب اندام در افراد، یکی از نشانه‌های سلامتی در عصر جدید به‌شمار می‌آید. در دوره‌های زمانی مختلف، نگاه مردم به موضوع وزن و کمی یا زیادی آن، بسیار متفاوت بوده است. گرچه این موضوع باور کردنی به‌نظر نمی‌رسد،  اما چاقی و اضافه وزن در بعضی دوره‌های تاریخی به‌عنوان نشانه‌ای از زیبایی و سلامتی محسوب می‌شده است!

این در حالی است که امروزه مردم آگاه شده و با تحمل سختی فراوان و صرف هزینه‌های سنگین، برای حفظ تعادل وزن و تناسب اندام خود تلاش می‌کنند.

اما معیار صحیح برای سنجش سلامتی و تناسب اندام کدام است؟

خوشبختانه استانداردهای علمی معتبری برای تعیین وزن مناسب و استاندارد در دسترس همگان قرار دارد.

محاسبه نسبت چربی و توده بدنی افراد نسبت به وزن کلی بدن آنها، یکی از این راه‌هاست. برای این کار، اندازه گیری و ثبت مداوم وزن بدن برای مدت طولانی لازم است.


با خرید ترازوی دیجیتال سلامتی را به خانه بیاورید!

برای آنکه بتوانیم وزن خود را مرتبا اندازه‌گیری کنیم باید وسیله مناسب جهت این کار را در دسترس داشته باشیم. انواع قدیمی ترازوی وزن کشی، دقت لازم برای این کار را ندارند. روی استفاده از نمونه‌های موجود در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی هم، به‌دلیل عدم دسترسی ومداوم، حساب چندانی نمی‌توان باز کرد.

به‌علاوه، وسایل کاربردی در چنین مراکزی، به‌خاطر استفاده زیاد و عمومی، در معرض استهلاک زودرس بوده و عملکرد چندان دقیقی ندارند.


آیا کاربرد ترازوی دیجیتال می‌تواند مانع از پرخوری شود؟

شاید شما هم مانند برخی افراد، تجربه غفلت از وزن خود در یک دوره زمانی را داشته باشید. مثلا هنگامی که به‌دلیل مشغله زیاد، فرصت چندانی برای ورزش منظم نداشته‌اید. یا زمانی مجبور به استفاده از غذاهای ناسالم و فست فودهای چاق کننده برای مدتی طولانی شده‌اید.

یا مثلا هنگامی که به‌خاطر هیجانات روحی، در دوره‌ای مشخص به پرخوری روی آورده‌اید! و تنها پس از گذشت مدتی به خود آمده و از افزایش بی‌رویه وزن خود، دچار شوک شده‌اید!

بی‌شک وجود یک دوست دقیق و منظم در کنار شما، که وزن‌تان را بطور دقیق و مداوم یادآوری کند، تاثیر شایانی در پیشگیری از چنین مشکلاتی خواهد داشت! دوست آرام و بی‌صدا اما فعال و دقیقی بنام ترازوی دیجیتال!

مسلما، دیدن عقربه ترازو، که هر بار کمی جلوتر رفته و خط قرمز افزایش وزن را یادآوری می‌کند، انگیزه شما برای کنترل خورد و خوراک‌تان را بیشتر می‌کند.


آیا کنترل وزن، فقط برای افراد چاق لازم است؟

این که چاقی را بیماری بدانیم اما در مورد لاغری مفرط و مشکلات آن حرفی نزنیم، یک سوء‌تفاهم بزرگ است. وقتی از وزن مناسب و تناسب اندام صحبت می‌کنیم، هر دو مورد کمبود و اضافه وزن را به‌عنوان مشکل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بشتر ببینید
مراقبت از دستان با 2 روش ویژه

اصولا کنترل وزن، نه تنها برای اوزان مختلف لازم است، بلکه شامل حال افراد در سنین مختلف نیز می‌گردد. از کودکان و نوجوانان در حال رشد، تا میانسالان و حتی سالمندانی که به دوران کم‌تحرکی و کهولت نزدیک می‌شوند نیازمند کنترل وزن هستند. دلیل اصلی آن را هم می‌توان در مقایسه تغییرات وزن و تاثیر آن در حفظ سلامتی جستجو کرد.


ترازوی دیجیتال، چگونه به پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند؟

بروز و پیدایش برخی بیماری‌ها در بدن، با تغییراتی در ظاهر اندام‌ها یا چاقی و لاغری همراه است.

برای مثال کاهش یا افزایش ناگهانی وزن می‌تواند نشانه‌ای از مراحل ابتدایی پیدایش بیماری‌هایی نظیر دیابت یا مشکلات تیروئید باشد. با اندازه‌گیری دقیق و دوره‌ای وزن، می‌توان از بروز و تشدید اینگونه بیماری‌ها آگاهی یافته و از پیشروی آنها در بدن، جلوگیری نماییم.

برای انجام دقیق این کار، نمی‌توان به اعداد ثبت شده بر روی ترازوهای مکانیکی و قدیمی چندان اعتماد کرد. وجود نمونه‌ای از دستگاه‌های مدرن اندازه‌گیری و سنجش وزن در خانه، برای این کار ضروری است.


انواع ترازوی دیجیتال را بهتر بشناسیم!

اندازه‌گیری وزن و مقایسه آن با استانداردهای سلامتی جسمانی، از مقتضیات عصر ما محسوب می‌شود. بی‌شک همه شما، به وجود ترازوی وزن کشی در مطب پزشکان دقت کرده‌اید. این موضوع را می‌توان با ارتباط مستقیم تعادل در وزن و سلامتی، پیوند داد.

این کار را نمی‌توان سرسری گرفت و برای انجام صحیح آن، وجود دستگاهی مجهز به فن آوری سنجش دقیق وزن لازم است.

ترازو

آپشن‌های نصب شده در انواع این ترازوها، متفاوت بوده و به آنها قابلیت‌های گوناگونی می‌بخشد. به‌طوری که می‌توان با انتخاب تخصصی، از مزیت‌های متنوع آنها، بهره برد.

برای مثال، برخی مدل‌های ترازوی دیجیتال با دارا بودن گزینه‌هایی نظیر شاخص توده بدنی، مقیاس اندازه‌گیری قد و وزن دقت بالایی دارند.

تخمین وزن با دقت ۱۰۰ و حتی در مواردی ۵۰ گرم، نیز تنها در این نوع ترازوها وجود داشته و در مدل‌های قدیمی و عقربه‌ای، موجود نیست. البته این مورد به تخمین این اعداد در وزن کلی پرداخته و به‌معنای اندازه‌گیری اشیائی با این اوزان نیست.


هنگام خرید ترازو، به چه نکاتی باید توجه داشت؟

پیش از خرید ترازوی دیجیتال، بهتر است نسبت به نوع استفاده و انتظاراتی که از آن دارید، توجه نمایید. مهم‌ترین نکات مورد توجه شامل موارد زیر هستند:

  • این نوع ترازو، برای اندازه‌گیری وزن افراد بزرگسال تهیه و تدارک دیده شده است. و نباید از آن انتظار اندازه‌گیری وزن نوزادان یا اشیاء سبک دیگر مانند مواد غذایی و سایر موارد را داشت.
  • جنس مواد مصرفی در ساخت این نوع ترازو بسیار متنوع است. انتخاب صحیح شما، می‌تواند بر اساس معیارتان برای دوام و طول عمر، زیبایی، قیمت یا دیگر ملاک ها در این زمینه صورت گیرد.
  • سیستم خاموشی خودکار از جمله مواردی است که تنها در برخی نمونه‌های ترازوی دیجیتال موجود است. اگر مایل به استفاده از این سیستم هوشمند هستید، هنگام خرید به این نکته دقت کنید.
  • برخی نمونه‌های این دستگاه دارای قابلیت اندازه‌گیری شاخص‌های سلامت مانند توده بدنی یا درصد چربی بدن، فشار خون، دمای بدن و مواردی از این قبیل هستند. چنانچه خواهان داشتن دستگاهی با این مشخصات هستید هنگام خرید این موارد را یادآوری نمایید.
بشتر ببینید
5 مراقبت لازم پس از جراحی پلاستیک

 


خرید اینترنتی ترازوی دیجیتال

این روزها و با وجود مشکلات آلودگی هوا و موانع رفت و آمد به دلیل بروز بیماری‌های ویروسی، رفت و آمد و خرید ملزومات از بازارهای سنتی با مشکلات زیادی همراه است. از طرفی افزایش هزینه‌های تردد بین شهری و حمل و جابجایی کالا نیز، تمایل مردم به خرید کالا به روش کلاسیک را کمتر نموده است.

در مقابل، روش خرید اینترنتی اجناس، با مزیت‌های مختلفی همراه است. از جمله سهولت در پرداخت وجه کالا، ارسال رایگان تا محل دلخواه و تامین انواع گارانتی برای محصولات که بر طرفداران این روش افزوده است.

شما نیز اگر مایل به خرید اینترنتی ترازوی دیجیتال هستید می‌توانید آن را در سایت‌های فروش یا فروشگاه‌های اینترنتی معتبر جستجو کنید.

اطلاع از قیمت و مشخصات کالا نیز از دیگر مزیت‌های این نوع خرید محسوب می‌شود.


نتیجه گیری

در پایان بار دیگر توجه شما را به لزوم حفظ تعادل در وزن جهت دستیابی به سلامتی و نیاز به وجود ترازوی دیجیتال در هر خانه جلب می‌کنیم.

مواردی مانند پیشگیری از بروز بیماری‌ها، حفظ تناسب اندام و پیشگیری از عادات نامناسب غذایی از قبیل پرخوری همگان را به داشتن این فناوری در منزل خود تشویق می‌کند.

لاغری مفرط نیز مانند چاقی، یک ناهنجاری است که با کنترل مداوم وزن قابل تشخیص و پیشگیری به‌موقع است.

تفاوت در مدل‌های مختلف این نوع ترازو، بررسی جنس و آپشن های موجود و نهایتا یادآوری الزامات و انتظارات از دستگاه مورد نظر در هنگام خرید نیز از دیگر موارد مهم و قابل توجه هستند.

در انتها نیز روش خرید اینترنتی می‌تواند به‌عنوان پیشنهادی مثبت برای تهیه و بکارگیری این تکنولوژی مدرن، ارائه گردد.


۲۸ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید