پنجه شیطان؛ گیاهی شفابخش با ۷ خاصیت شگفت انگیز | هورآن

پنجه شیطان؛ گیاهی شفابخش!

امروز می‌خواهیم نحوه مصرف یک گیاه را به شما معرفی کنیم که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید. گیاه پنجه شیطان دارای قلاب‌هایی در سرتاسر خود است که این ویژگی باعث شده این گیاه را پنجه شیطان بخوانند. پنجه شیطان گیاهی چهارفصل در جنوب آفریقا می‌باشد. در ادامه این مقاله از بخش سلامت و زیبایی همراه ما باشید.

پنجه شیطان؛ گیاهی شفابخش!


اشکال موجود پنجه شیطان

پنجه شیطان به شکل دکمه‌های ریشه‌ای به زمین چسبیده یا به صورت کلی قابل دسترسی است. می‌توانید انواع چای این گیاه (دم کرده) را از ریشه خشک آن تهیه کنید.


نحوه مصرف به‌صورت کپسول

روزانه سه بار به میزان ۰/۱ تا ۰/۲۵ گرم از این داروی گیاهی را که به شکل کپسول یا جوشانده موجود است (مایع تهیه شده در اثر جوشاندن گیاه مورد نظر درآب)، مصرف کنید.


پنجه شیطان و مکمل ضد التهابی

این گیاه دارای ریشه‌ها و جوانه‌های انشعابی است. ریشه‌های ثانویه که از ریشه‌های اولیه می‌رویند تکمه نامیده می‌شوند. این ریشه‌ها و تکمه‌ها دارای خواص آرام بخش و ضد التهابی می‌باشند. همچنین اسید اوریک را در مبتلایان به نقرس کاهش می‌دهند و به هضم غذا کمک می‌کنند. این مکمل به صورت کپسول، رنگ، پودر و مایع وجود دارد. میزان مجاز مصرف این مکمل ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم در روز است.

پنجه شیطان؛ گیاهی شفابخش!


پنجه شیطان و درمان آرتریت و درد قسمت تحتانی کمر

این گیاه در کنترل آرتریت و درد قسمت تحتانی کمر موثر است. در صورت مصرف کم آن و برای مدت کوتاه عوارضی نخواهد داشت. گیاه آفریقایی پنجه شیطان و ریشه آن، یکی از گیاهان توصیه شده در روش فیزیوتراپی است که خواص آن برای تسکین درد مفاصل و عضلات شناخته شده است.

بشتر ببینید
کاهش وزن، 5 حقیقت جالب و متفاوت

دوز یا مقدار تعیین شده برای مصرف این گیاه حداکثر یک یا دو قرص ۲۵۰ میلی گرمی به مدت سه بار در روز یا یک و نیم گرم در هر روز است.

دوز‌های تعیین شده ممکن است بسته به نوع عصاره این گیاه متفاوت باشد. توصیه می‌شود این درمان به مدت حداقل دو یا سه ماه به منظور بهره بردن کامل از اثرات این گیاه ادامه یابد.


پنجه شیطان و تسکین درد

دم کرده برگ گیاه قاصدک و گل پامچال نیز خواص ضد التهاب از خود نشان داده اند. گزنه، پنجه شیطان و آواکادو نیز می‌توانند تاثیر گذار باشند. برخی شواهد بالینی نشان داده عصاره سنجد، پوست درخت بید و زنجبیل می‌توانند مانند ایبوپروفن خواص ضد درد و التهابی موثری دارا باشند.


تولید یک قرص دارویی با پنجه شیطان

®Doloteffin یک داروی گیاهی از عصاره آبی گیاه پنجه شیطان با خواص ضد التهاب، ضد درد و محافظ غضروف می‌باشد. این دارو برخلاف دارو‌های گروه NSAIDs دارای عوارض گوارشی کمتر است و تاثیری در افزایش میزان فشار خون ندارد.

این دارو در بیماری‌های زیر کاربرد دارد:

  • استئو آرتریت (آرتروز زانو، لگن، مهره کمر، …)
  • کمر درد‌های مزمن
  • آرتریت روماتوئید

نحوه مصرف در درمان درد‌های ناشی از نقرس، سردرد‌های مزمن، نورالژی و درد قاعدگی

مقدار مصرف آن ۲ بار در روز و هر بار یک قرص بعد از غذا می‌باشد. طول مدت مصرف این فرآورده محدودیت زمانی نداشته و بستگی به نوع و شدت بیماری دارد.


فواید دیگر

  • درمان کم اشتهایی
  • ادرارآور
  • ضد التهابی غیراستروئیدی
  • درمان روماتیسم
  • درمان آتریت
  • رفع تب
  • درمان درد ماهیچه‌ای
  • رفع التهاب تاندون‌ها
  • رفع مشکلات معده ای – روده‌ای
  • درمان بیماری‌های کبدی و صفرا

پنجه شیطان گیاه


ممنوعیت مصرف

۱. پنجه شیطان ماهیت قلبی دارد بدین معنا که اثرات پزشکی جدی روی قلب برجای می‌گذارد و از این‌رو اگر مشکلات قلبی دارید نباید از آن استفاده کنید.

بشتر ببینید
5 راه از بین بردن موهای زائد بدن

۲. افرادی که از زخم معده رنج می‌برند، نباید از این گیاه استفاده کنند.

۳. زنان باردار و شیرده حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کرده و تا حد امکان آن را مصرف نکنند.


منبع: دکترسلام

در انتها امیدواریم که از مطلب «پنجه شیطان؛ گیاهی شفابخش!» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۱۴ , شهریور ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید