۱۰ مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان

۱۰ مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان

امروز می خواهیم ۱۰ مورد از اساسی ترین ابزار پیرایش آقایان، که باعث راحت تر شدن زندگیتان می شوند را بررسی کنیم. حتما این ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید “برای هر کاری ابزار درستش را پیدا کن” را شنیده اید. این ضرب المثل در تمام طول زندگی تان کاربرد دارد. اگر می خواهید ظاهر آراسته ای داشته باشید، باید ابزار مناسبش را هم در اختیار داشته باشید!

با همه گیر شدن کرونا، موج جدیدی برای خرید وسایل آرایشی پیرایشی به راه افتاده است. اکثر مردم ترجیح می دهند به جای اینکه به سالن آرایشی بروند و در خطر ابتلا به کرونا قرار بگیرند، بخشی از کارهای مربوط اصلاح مو و صورت را در خانه انجام دهند.


تنبل نباشید و خودتان را گول نزنید. بهداشت شخصی یک کار ضروری و مادام العمر است و همیشه باید بهداشت و آراستگی تان را رعایت کنید. بنابراین، برای آشنا شدن با ۱۰ مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان، با سامانه‌ی سلامت و زیبایی هوران همراه باشید…

ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان


پاک کننده زبان (اسکراب) 

زبان شما محل تجمع باکتری ها و میکروب هایی است که از طریق غذا خوردن و تنفس، وارد دهان می شوند. به همین دلیل است که پس از غذا خوردن یا خوابیدن، دهانتان بوی بدی می گیرد. استفاده از پاک کننده زبان، به اندازه مسواک و نخ دندان مهم است. بنابراین، اگر به بهداشت دهان و دندان هایتان اهمیت می دهید، یک پاک کننده زبان برای خودتان بخرید.

پاک کننده های زبان موجود در بازار، انواع و شکل های مختلفی دارند، اما دو نوع عمده آن، پلاستیکی و مسی است. نوع پلاستیکی آن خوش دست است و بسته به سلیقه تان، می توانید هر شکل و رنگی که می پسندید را خریداری کنید. نوع مسی علاوه بر اینکه جرم های روی زبان را پاک می کند، خاصیت ضد میکروبی هم دارد، اما تنوع چندانی ندارد. اگر شکل و ظاهر این محصول فرقی برایتان ندارد، توصیه می کنیم که نوع مسی آن را خریداری کنید، زیرا خواص مس، خیلی بیشتر از پلاستیک است.

استفاده از پاک کننده زبان کاملا بی خطر است. برای اثر بخشی بیشتر، می توانید ۲ بار در روز از پاک کننده زبان استفاده کنید. همان طور که ملاحظه کردید وسیله‌ی اول از لیست ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان در واقع وسیله ای است که شاید شما کمتر به آن توجه می‌کردید!


موچین

دومین مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان مربوط به ابروهای شماست. اگر ابروهای خیلی پرپشتی دارید و بلند شدن آن ها اذیتتان می کند، هیچ اشکالی ندارد که تعدادی از ابروهایتان را اصلاح کنید تا ظاهر بهتری داشته باشید. توصیه می کنیم که موچین شیب دار را تهیه کنید، زیرا این موچین تقریبا همه کاره است و موهای ابرو را به راحتی می کند.

در صورتی که موهای زیرپوستی دارید، برای خارج کردن آن ها از زیر پوستتان، به موچین نوک تیز نیار دارید. خارج کردن موهای زیرپوستی مهم است، زیرا در صورت عفونت کردن یا درد و تورم، ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید.

10 مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان


شانه دو طرفه

حالت مو و ریشتان به یک وزش باد بند است! اگر می خواهید موهایتان همیشه مرتب باشند، پیشنهاد ما این است که یک شانه جیبی دو طرفه همراهتان داشته باشید تا در صورت لزوم، مو و ریشتان را مرتب کنید. با طرفی که دندانه های ریز با فاصله کمتر دارد، می توانید مواد حالت دهنده مو را روی سرتان پخش کنید، و یا شوره های ریز را از روی سرتان جمع کنید. دندانه های پهن تر، برای حالت دادن مو و ریش مناسب اند و به شما کمک می کنند موهای خوش دستی داشته باشید. اگر موهای بلندی دارید، با کمک دندانه های پهن تر می توانید گره های انتهای مو را باز کنید.

بشتر ببینید
4 راه خوش استایل شدن مردان

علاوه بر موارد بالا، با انتهای دندانه ها می توانید فرق سرتان را مشخص کنید. با داشتن چنین ابزار پیرایشی، در وقت و پولتان صرفه جویی می کنید و همیشه ظاهر آراسته ای خواهید داشت.

اگر قصد خرید شانه جیبی را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که نوع چوبی آن را انتخاب کنید، چون علاوه بر این که با دوام است، بهتر از نوع پلاستیکی یا فلزی، موهایتان را حالت می دهد و گره موها را باز می کند. با ما در ادامه‌ی مقاله‌ی ۱۰ مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان همراه باشید.


مسواک الکتریکی

مسواک های الکتریکی که سر قابل تعویض دارند، یکی از بهترین ابزار در لیست ۱۰ مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان محسوب می شوند و راه حل خوبی برای داشتن دندان های سالم اند. این مسواک ها تمام زوایای دندان را تمیز می کنند و از جمع شدن جرم و پلاک اطراف در دهان جلوگیری می کنند. دندانپزشکان معتقدند هر ۳ ماه یکبار باید سر مسواکتان را تعویض کنید.

قبل از خرید مسواک الکتریکی، می توانید با جستجو در اینترنت، لیست بلندی از انواع و اقسام آن را پیدا کنید. هر کدام مشخصات و خصوصیات مختلفی دارند و قیمتشان نیز مشخص است. اگر در زمینه خرید مسواک نیاز به یک کارشناس دارید، می توانید با دندانپزشکتان مشورت کنید تا مسواکی که مناسب نوع دندانهایتان است را به شما معرفی کند.

10 مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان


برس پاک کننده پینه

تمام فشار بدن شما روی پاهایتان است. بنابراین، کاملا طبیعی است که پوست این قسمت خشک و ترک خورده باشد؛ مخصوصا اگر به دلیل کارتان، مجبورید دائما کفش بپوشید یا کارهای سنگین انجام دهید. در گذشته، از سنگ پا برای از بین بردن پینه استفاده می کردند؛ اما در حال حاضر ابزار های بهتری برای اینکار وجود دارد که آسیب کمتری به پوست می زنند.

یکی دیگر از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان، برس پاک کننده پینه پا است. برای اینکه این پینه ها را به راحتی از بین ببرید، می توانید پاهایتان را برای نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه در یک تشت آب گرم نگه دارید و یا پس از یک حمام طولانی، اقدام به حذف پینه ها کنید. سپس برس پینه پا را به آرامی و خیلی آهسته روی کف پا و نقاطی که پینه بسته بکشید تا پوست اضافی از پایتان جدا شود. در انجام این کار اصلا عجله نکنید. اگر نتوانستید تمام پینه ها را جدا کنید، چند روز بعد دوباره امتحان کنید.

ابزار پاک کننده پینه پا، در شکل ها و اندازه های مختلفی به فروش می رسد اما به طور کلی، دو نوع پاک کننده پینه وجود دارد. یکی از انواع آن، بر روی سر خود تیغ های بسیار ریزی دارد و مانند رنده ای کوچک، پوست های اضافی را می تراشد؛ و نوع دیگر بر روی سرش یک سطح بسیار زبر دارد که پوست های اضافی را به آرامی جدا می کند. اگر پوست حساسی دارید، نوع دوم را انتخاب کنید. در غیر این صورت، نوع تیغ دار آن برایتان مناسب است.

بشتر ببینید
9 حقیقت در مورد سلامت و زیبایی مردان

همچنین، اگر می خواهید این کار را سریع تر انجام دهید، می توانید پاک کننده پینه پا الکتریکی را خریداری کنید. در هنگام استفاده از آن دقت کنید که به پوستتان آسیب نزنید.

اگر وسایل و ابزارهای بهتری را می‌شناسید که می‌توانند به ۱۰ مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان اضافه شوند، بسیار خوشحال می‌شویم که آنها را با ما در اشتراگ بگذارید!


ابزار اصلاح بینی

موهایی که از بینی یا گوش شما بیرون زده اند، ظاهر خوشایندی ندارند. شاید دلتان می خواهد با یک موچین آن ها بکنید تا دیر تر رشد کنند، اما باید بدانید موهای بینی بسیار مهم هستند. این موها، از ورود گرد و خاک و آلودگی ها به سیستم تنفسی ما جلوگیری می کنند. علاوه بر این، در درون بینی، عصب های زیادی وجود دارد و کندن این موها، می تواند به این عصب ها آسیب بزند. بنابراین، بهتر است موهایی که از بینی تان بیرون می زنند را نکنید و در عوض، آن ها را اصلاح کنید.

برای این کار دو گزینه پیش رو دارید: استفاده از قیچی باریک یا ابزار الکتریکی مخصوص این کار. کار با قیچی اندکی زمان بر است و نیاز به دقت دارد. در هنگام تراشیدن موهای بینی و گوش هایتان، باید حواستان باشد که خودتان را زخمی نکنید.

یکی از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان که برای این کار طراحی شده، اصلاح کننده بینی الکتریکی است. با استفاده از این ابزار پیرایش، می توانید موهای گوش و بینی تان را در اندازه ای که می خواهید کوتاه کنید و ظاهر آراسته تری داشته باشید.

قیمت این دستگاه نسبتا کم است و کارایی زیادی دارد. قبل از خرید این دستگاه، می توانید از یک پیرایشگر ماهر مشورت بخواهید تا بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه را به شما معرفی کند. با ما در این وسیله یکی از کاربردی ترین موارد در لیست ۱۰ مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان است.


ریش تراش

یکی دیگر از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان که هر مردی باید داشته باشد، ریش تراش است. همیشه در خانه تان یک ژیلت تمیز که مناسب پوستتان است داشته باشید تا در هر زمانی که لازم شد، صورتتان را اصلاح کنید.

اگر وقت کمی برای اصلاح صورتتان دارید و می خواهید این کار را به صورت حرفه ای انجام دهید، پیشنهاد می کنیم که یک ریش تراش برقی بخرید. با این ریش تراش می توانید در کمتر از چند دقیقه تمام موهای بدنتان را بتراشید و ظاهر آراسته تری داشته باشید.

در هنگام خرید ریش تراش برقی، از کیفیت و جنس آن مطمئن شوید و دقت کنید سر آن طوری طراحی شده باشد که بتوانید تمام زوایای صورتتان را اصلاح کنید. بدون شک این وسیله را می‌توان کاربردی‌ترین وسیله در فهرست ۱۰ مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان به حساب آورد.


سشوار

سشوار راز اصلی حالت دهی و ماندگاری بیشتر مدل موی شما و یکی از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان است. با گرما دادن به موهایتان، می توانید هر مدلی که خواستید به آن ها بدهید. البته اگر موهایتان خیلی کوتاه است، داشتن یا نداشتن سشوار فرقی برایتان نمی کند، اما اگر موهای متوسط تا بلندی دارید، بهتر است یک سشوار داشته باشید.

بشتر ببینید
4 گام اصلی آرایش موی مردانه در خانه

علاوه بر فرم دهی موها، می توانید از آن برای خشک کردن فوری بدنتان پس از حمام هم استفاده کنید. پس از حمام در یک روز سرد زمستانی، سشوار بدن یکی از راه های عالی برای سرما نخوردن است.

سشوار های موجود در بازار، انواع و مدل های زیادی دارند. می توانید با مراجعه به یک فروشگاه، با توجه به موجودی حساب و سلیقه تان، سشوار دلخواهتان را انتخاب و خریداری کنید.


ناخن گیر سوهان دار

داشتن ناخن های کوتاه، تمیز و صاف، یکی از اصول اولیه بهداشت است. دست ما یکی از اعضای مهم بدن ماست و نقش مهمی در سلامتی مان دارد. اگر ناخن های کج و کوله یا بلندی داشته باشید و زیر ناخن هایتان جرم و مواد زیادی جمع شده باشد، احتمال بیمار شدنتان همیشه وجود دارد.

علاوه بر این، ناخن هایی که سر صاف ندارند، همیشه به لباس یا پارچه گیر می کنند و بافت لباس و پارچه تان را خراب می کنند. بنابراین حتما باید ناخن گیر را جزو ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان محسوب کنیم.

خرید ناخن گیر فولادی ضد زنگ که جنس مقاومی دارد، شما را برای سال ها از خرید چنین محصولی دور می کند. ناخن هایتان را با حوصله کوتاه کنید و سر نا صاف آن ها را سوهان بکشید. برخی از ناخن گیر ها یک سر چنگک مانند دارند که می توانید از آن برای خارج کردن جرم های زیر ناخن استفاده کنید. ناخون گیر یکی از حیاتی‌ترین موارد در لیست ۱۰ مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان است.

یادتان باشد که پس از تمیز کردن ناخن هایتان، دستانتان را به خوبی بشویید. شاید شما ویسله ای را بشناسید که در لیست ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان موجود نباشد، با به اشتراک گذاشتن نظرات و تجربیات خودتان با ما می‌توانید نقش مهمی در بهبود و به روزرسانی این مقاله داشته باشید.


گوشه گیر ناخن

اگر شما هم با مشکل پوست کنار ناخن آشنا هستید، می دانید که چه قدر ممکن است دردناک و ناراحت کننده باشد. زمانی که پوست کنار را ناخن را می کشید، گاهی تا ۱ سانتی متر هم ادامه پیدا می کند و در نهایت با درد و خونریزی کنده می شود!

یکی از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان که باید در کیف ناخون گیرشان باشد، گوشه گیر ناخن است. با این ابزار، پوست کنار ناخن را بدون درد و خونریزی از ته قیچی می کنید و دیگر نیازی به کندن پوست مرده ندارید. علاوه بر این اگر ناخونتان در کناره ها شاخه شاخه می شود و یا به داخل پیچ می خورد و بزرگ شدن آن اذیتتان می کند، می توانید با گوشه گیر ناخن، قسمتی که رشد کرده را قیچی کنید تا در پوستتان فرو نرود.

با ابزار موجود در لیست ۱۰ مورد از ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان، می توانید هر روز و همیشه ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید و نظافت شخصی تان را به راحتی انجام دهید.

در انتها امیدواریم که از مطلب ضروری ترین ابزار پیرایش آقایان خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش نکات آرایشی و زیبایی مراجعه فرمایید.


۶ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید