شاد بودن، ۷ عادت که به شما کمک می‌کند تا بعد از سن ۸۰ تا ۹۰ سالگی زندگی خوبی داشته باشید-هوران

شاد بودن، ۷ عادت که به شما کمک می‌کند تا بعد از سن ۸۰ تا ۹۰ سالگی زندگی خوبی داشته باشید

آیا دلتان می‌خواهد حداقل برای ۹۰ سال به خوبی و خوشی زندگی کنید؟

شاد

برخی از آزمون های آنلاین، با پرسیدن سوال درباره فشار خون، قد، وزن، جنسیت، وضعیت تأهل، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن، ورزش کردن و…. طول عمر شما را حدس می‌زنند. هدف بیشتر این آزمون‌ها این است که نشان دهند هر کدام از این عوامل، تاثیر خاصی بر روی کم یا زیاد کردن طول عمر و شاد شدن شما خواهند گذاشت.


البته نتیجه این آزمون‌ها خیلی هم دقیق نیست، اما به هر حال می‌توان اینطور نتیجه گرفت که عوامل مختلفی بر روی کم یا زیاد کردن طول عمرمان تاثیر می‌گذارند.

در صورتی که در طول زندگی تان به سلامتی خود توجه کرده‌اید، از چاق شدنتان جلوگیری کرده‌اید، مصرف الکل را محدود کرده‌اید، ورزش کرده‌اید و سیگار نکشیده‌اید، به احتمال زیاد می‌توانید به راحتی تا ۹۰ سال و حتی بیشتر! بدون هیچ مشکلی زندگی کنید. جالب است بدانید روتین زندگی ژاپنی‌ها همین است و معمولا تا بیشتر از ۱۰۰ هم به خوبی و بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند.


عادت های مفید برای شاد شدن زندگی

عوامل دیگری که در زیاد کردن طول عمر تاثیر دارند عبارتند از جنسیت (طول عمر زنان بیشتر از مردان است)، نژاد (امید به زندگی افراد آسیایی-آمریکایی بیشتر از آمریکایی های آفریقایی تبار است)، ژنتیک، وضعیت سلامتی، فعالیت های روزانه و …

اگر می‌خواهید بیشتر از انتظارتان زندگی کنید و کیفیت زندگی سالم و شادی داشته باشید، وقت آن رسیده که برنامه زندگی تان را بهتر کنید.

در این صفحه، می‌خواهیم شما را با ۷ عادتی که به زیاد کردن طول عمر شما کمک می‌کنند آشنا کنیم. با ما همراه باشید…

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : ۲۵ عادت برای داشتن زندگی شادتر


مراقب سلامتی تان باشید تا شاد باشید

امید به زندگی و طول عمر شما، رابطه مستقیمی‌با سلامتی تان دارد. سلامتی شما به فاکتور های مهمی‌مانند وزن، فشار خون، ورزش کردن، نوشیدن الکل، استعمال دخانیات و… مرتبط است. در صورتی که مشکلات ژنتیکی داشته باشید، نمی‌توانید ژن های خودتان را تغییر دهید؛ اما می‌توانید تا حد ممکن خطر ابتلا به بیماری‌ها را کمتر کنید.

بشتر ببینید
اگر احساس طرد شدن دارید این 2 مورد را بخوانید

حتماً به طور مرتب برای انجام معاینات پزشکی به دکترتان مراجعه کنید و به توصیه های او گوش دهید و عمل کنید. علاوه بر این، ورزش کردن و داشتن یک رژیم غذایی سالم و متناسب با شرایط جسمی‌تان، به شما کمک می‌کند تا حد زیادی مشکلاتتان را حل کنید.

همچنین بهتر است قبل از بازنشستگی به فکر بیمه سلامتی تان باشید تا با خیال راحت‌تر درمان های لازم را انجام دهید.

یادتان باشد که هیچ چیزی به اندازه پیاده روی روزانه نمی‌تواند شما را از ابتلا به بیماری‌ها و مشکلتان در آینده محافظت کرده و طول عمرتان را افزایش دهد.

شاد بودن، 7 عادت که به شما کمک می‌کند تا بعد از سن 80 تا 90 سالگی زندگی خوبی داشته باشید


به فکر روز مبادایتان باشید

زندگی بالا و پایین های زیادی دارد اما چیزی که مسلم است این است که بالاخره روزی می‌رسد که باید بازنشسته شویم و دست از کار کردن بکشیم زیرا بدن ما همیشه انرژی جوانی را نخواهد داشت. بنابراین، باید به فکر پس انداز باشید و ترجیحا در یک بانک معتبر پول هایتان را ذخیره کنید.

علاوه بر این، می‌توانید حتی پس از بازنشستگی هم به سراغ کارهای پاره وقت بروید تا با انجام این کارها، هم تعاملات اجتماعی تان را حفظ کنید و هم پس اندازی برای آینده تان داشته باشید. بسیاری از افراد موفق دنیا پس از بازنشستگی به سراغ ایده های جدید رفتند و پس از مدتی به موفقیت های زیادی دست پیدا کردند.

سرمایه گذاری هم خوب است اما یادتان باشد که نباید روی چیزهایی که نمی‌شناسید سرمایه گذاری کنید. مهم این است که تمام دارایی هایتان را در وارد سرمایه گذاری نکنید زیرا ممکن است با تغییر وضعیت بازار، دارایی تان از بین برود و دیگر پس اندازی نداشته باشید. بنابراین بهتر است محتاطانه و عاقلانه عمل کنید.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : تغذیه و سلامت روان


روابط شخصی را حفظ و تقویت کنید

انسان موجودی اجتماعی است و زمانی که از دیگران فاصله می‌گیرد، ممکن است دچار افسردگی شود و از شاد بودن فاصله بگیرد. بنابراین اگر می‌خواهید طول عمر زیادی داشته باشید، به دوستی‌ها و روابط خانوادگی خود اهمیت بدهید. در هر خانواده یا رابطه دوستی ای اختلاف نظر و عقیده وجود دارد و ممکن است بعضی اوقات شرایط ناراحت کننده باشد، اما مهم این است که بتوانید با مدیریت اوضاع، شرایط را درست کنید.

بشتر ببینید
برای خرید 1 عینک به چه نکاتی توجه کنیم؟

دوستان خوب را در کنار خودتان نگه داشته باشید و از دوستان بد فاصله بگیرید. با توجه به شیوع ویروس کرونا، بهتر است از قرار های مجازی و تماس های تصویری برای ملاقات با دوستان یا خانواده تان استفاده کنید.

روابط اجتماعی خوب باعث بهتر شدن روحیه شما می‌شود و در زیاد کردن طول عمرتان تاثیر زیادی دارد.


از اوقات فراغت خود لذت ببرید تا بیشتر شاد شوید

اینکه در اوقات فراغت به شما خوش بگذرد یا لحظات بدی را بگذرانید کاملا بستگی به خودتان دارد. اگر سلامتی و ثروت داشته باشید، گزینه های شما بیشتر خواهند بود. بدون این دو، باید باهوش باشید و از خلاقیتتان استفاده کنید.

هر چند داشتن پول زیاد هم مهم نیست اما اگر بیمار باشید، نمی‌توانید آن طور که باید از اوقات فراغتتان لذت ببرید. سفر به اماکن نزدیک و یا شرکت داوطلبانه در فعالیت های بشر دوستانه، علاوه بر اینکه کاملا رایگان هستند، روحیه شما را تقویت کرده و به پیدا کردن دوستان بیشتر کمک می‌کنند.

هر چه اوقات فراغت شاد و پر نشاطی داشته باشید، طول عمرتان بیشتر خواهد بود و از زندگی تان لذت خواهید برد.


برای شاد بودن دل به جاده‌ها بسپارید!

اگر شرایطش را دارید، برای یک سفر طولانی مدت برنامه ریزی کنید. سفر با دوستان و شریک زندگی، طول عمر شما را بیشتر کرده و روحیه تان را برای مدت زمان طولانی قوی نگه می‌دارد.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : رمزگشایی از ۲۵ ساله به‌نظر رسیدن مرد ۵۳ ساله!


محل زندگی تان را کوچک، آرام و با صفا نگه دارد

زندگی کردن در خانه های خیلی بزرگ احتمالا مخارج زیادی هم برایتان به همراه دارد. خانه شما باید به اندازه نیاز هایتان بزرگ باشد. اگر فرزندان یا مهمان های زیاد داری اشکالی ندارد که خانه تان بسیار بزرگ باشد؛ اما اگر چنین نیست، یک خانه با اندازه متوسط و فضای کوچکی برای گل کاری برایتان عالی است.

بشتر ببینید
تازه عروس و دامادها بخوانند 1

اگر آدم بسیار پر مشغله‌ای هستید و اصلا وقت نمی‌کنید که به حیاطتان سر بزنید و حتی در شب‌ها در حیاطتان یک لیوان چای بنوشید، می‌توانید خانه های بدون حیاط را برای زندگی کردن انتخاب کنید.

شاد


عملگرا باشید

حال که با ۷ عادتی که برای زیاد کردن طول عمر باید انجام دهید آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده که به آن‌ها عمل کنید. سلامتی، پس انداز، تقویت روابط شخصی و اجتماعی و … را باید از همین امروز و همین الان شروع کنید. با عمل کردن به این راهکار‌ها، می‌توانید حتی در ۱۲۰ سالگی هم کاملا سالم و شاداب و سرزنده باشید و از زندگی تان لذت ببرید.

این مطالب را هم از دست ندهید  : 

 ۱.   ۳ روش برای جوان تر شدن آقایان!

 ۲.  ۲۰ راه برای لذت بردن از تنهایی

 ۳.  با انجام این ۶ کار مغز شما پیر نمی شود


نتیجه گیری

شاید تصورتان این است که رسیدن به سن ۸۰ یا ۹۰ سالگی تقریبا غیر ممکن و نشدنی است اما باید بدانید که اصلا هم اینطور نیست.

با داشتن یک سبک زندگی سالم و هدفمند، می‌توانید حتی تا ۱۲۰ سالگی هم در کمال سلامت و شادابی زندگی کنید و از زندگی تان لذت ببرید. در این صفحه، ۷ عادتی که به بیشتر شدن طول عمر شما کمک می‌کنند را معرفی کرده‌ایم.

امیدوارریم با مطالعه و عمل کردن به آن‌ها، زندگی طولانی و مملو از نشاط و شادی و موفقیت داشته باشید و از تک تک لحظات زندگی تان لذت ببرید….


منبع:

https://sixtyandme.com/7-habits-to-help-you-live-long-and-prosper-into-your-80s-and-90s/


۲۳ , آبان ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید