۵ رژیم برای چاقی-هوران

۵ رژیم برای چاقی

همان گونه که چاقی یکی از مشکلات گسترده در جوامع امروز محسوب می شود لاغری نیز یکی دیگر از مشکلات در جوامع امروز است که در صورت رفع نشدن می تواند موجب بسیاری از بیماری‌ها شود. حتی لاغر برای دست یافتن به وزن مطلوب و ایده‌آل خود باید به متخصص تغذیه مراجعه کرده و با برخورداری از یک برنامه غذایی متناسب بتوانند وزن خود را در حد ایده‌آل نگه دارند.

چاقی


دلایل لاغری

لازم به ذکر است ورزش‌هایی نیست برای این افراد در نظر گرفته شده‌است که می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در پرورش ماهیچه‌های آن‌ها داشته باشد و فرد برای بالا بردن وزن خود و رسیدن به وزن ایده‌آل خود به هیچ عنوان نباید از این ورزش‌ها غافل شود.لاغر بودن دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد که ما در این مقاله سعی داریم شما را با انواع دلایل لاغر بودن آشنا کنیم.


دلایل ارثی و ژنتیکی

یکی از مهم‌ترین دلایل لاغری و یا چاقی افراد ژنتیک می باشد ژنتیک نقش و تاثیر بسیار زیادی در بروز ویژگی‌های خرد دارد بنابراین از ژنتیک به‌عنوان یکی از عوامل و فاکتورهای اصلی چاقی و یا لاغری یاد می شود.


تغذیه

عدم برخورداری از تغذیه مطلوب می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در چاقی یا لاغری فرد داشته باشد بنابراین می‌توانیم بگوییم که یکی دیگر از دلایل لاغر بودن افراد عدم برخورداری آن‌ها از تغذیه مناسب و مورد نیاز بدنشان می باشد.

چاقی


بیماری

بیماری‌ها نقش و تاثیر بسیار زیادی در حالت و فرم بدن فرد دارد و می‌تواند عوارضی مانند چاقی شدید و لاغری شدید را به دنبال داشته باشد بنابراین برای دستیابی به وزن مطلوب در مرحله اول باید برای بهبود این بیماری‌ها تلاش کرد.

بشتر ببینید
8 پاک کننده طبیعی برای شفاف سازی پوست صورت و بدن

برخورداری از یک برنامه غذایی مطلوب و سالم می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در تناسب اندام فرد داشته باشند بنابراین لازم است که تمامی افراد با مراجعه به متخصصان تغذیه و یا کارشناس رژیم درمانی وزن خود را در حد مطلوب نگه داشته همچنین توصیه می‌شود که تمامی افراد ورزش کردن را جدی گرفته و از آن غافل نشوند زیرا ورزش نقش و تاثیر بسیار زیادی در تناسب اندام ایفا می‌کنند و به‌عنوان یکی از فاکتورهای اساسی در کنار تغذیه برای حفظ تندرستی و سلامت روحی و جسمی بدن در نظر گرفته می شود.


کم خونی و لاغری

کم‌خونی یکی از بیماری‌هایی می‌باشند که موجب لاغری شدید فرد میشود به همین دلیل است که افراد مبتلا به کم‌خونی یا آنمی دچار لاغری شدید می‌شوند و برای دستیابی به وزن مطلوب خود نیازمند مراجعه به متخصص تغذیه می باشند و باید با مراجعه به این متخصصین به دریافت یک برنامه غذایی متناسب خود بتوانند وزن خود را در حد ایده‌آل نگه دارند. همچنین توصیه می‌شود که این افراد ورزش کردن را جدی گرفته و از آن حاصل نشود همچنین از غذاهایی که می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در تامین آب بدن داشته باشند و خون‌سازی کنند نیز غافل نشوند.


سرطان و کاهش وزن

سرطان یکی دیگر از بیماری‌هایی می‌باشد که نقش و تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن و چاقی فرد دارند بنابراین فرد مبتلا به سرطان در کنار انجام شیمی‌درمانی باید با مراجعه به یک متخصص تغذیه حرفه‌ای و دریافت برنامه غذایی متناسب با خود بتواند وزن خود را در حد ایده‌آل نگه داشته و از عوارض جدی بیماری خود بکاهد . همچنین توصیه می‌شود که افراد مبتلا به سرطان ورزش کردن را جدی گرفته و برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس و دستیابی به تندرستی است ورزش کردن غافل نشوند.

بشتر ببینید
افزایش وزن با روشهای سریع و سالم

بیماری‌ها نقش و تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن فرد دارند و با به‌کارگیری یک برنامه غذایی متناسب با فرد بیمار می شود عوارض ناشی از بیماری را در حد زیادی کاهش داد از لاغری شدید بر اثر بیماری جلوگیری کرد.


همچنین به این نکته نیز توجه فرمایید که فردی که از برنامه غذایی چاقی نامتناسب برخوردار است و به همین دلیل نیز دچار لاغری شده است می‌تواند با دریافت یک برنامه غذایی متناسب با خود به وزن مطلوب خود دست یابد و لاغری خود را در کمترین زمان ممکن رفع نماید. بنابراین لازم است که افراد لاغر با مراجعه به متخصصان تغذیه و یا مشاوران تغذیه و کارشناسان رژیم نعمانی در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع لاغری خود اقدام کرده و با دریافت برنامه غذایی متناسب با خود در مدت زمانی اندک به وزن ایده آل خود رسیده و لاغری خود را رفع نمایند.


دسته دیگری از افراد به دلیل عوامل و فاکتورهای ژنتیکی دچار لاغری می باشند این دسته از افراد نیز می‌توانند با مراجعه به متخصصان تغذیه و مشاوران تغذیه در رفع لاغری خود مؤثر باشند و با دریافت یک برنامه غذایی متناسب با خود بتوانند در مدت زمان اندکی به وزن ایده‌آل خود رسیده و لاغری خود را رفع نمایند.


ورزش کردن نقش و تاثیر بسیار زیادی در دستیابی فرد به وزن ایده‌آل و مطلوب خود دارد بنابراین متخصصان تغذیه و کارشناسان رژیم درمانی توصیه می‌کنند که افراد از ورزش کردن غافل نشده و در کنار برخورداری از یک برنامه غذایی متناسب با خود ورزش کردن را نیز جدی بگیرند تا بتوانند با استفاده از ورزش و برنامه غذایی در مدت زمان اندکی به وزن ایده‌آل خود رسیده و از سلامت جسمی و روحی برخوردار شوند. بنابراین تمامی افراد لاغر یا چاق توصیه می‌شود که در اولین فرصت با مراجعه به متخصصین تغذیه و دریافت برنامه غذایی متناسب خود بتوانند وزن خود را کنترل کرده و در کمترین زمان ممکن به وزن ایده‌آل خود برسند.

بشتر ببینید
مانیکور، پدیکور و لاک زدن ناخن ها در دوران بارداری

چاقی


بنابراین اگر شما نیز از لاغری و یا چاقی شدید رنج می‌برید و می‌خواهید در مدت زمانی کم به وزن ایده‌آل خود برسید به شما توصیه می‌شود که در اولین زمان ممکن به متخصصان تغذیه و یا کارشناسان رژیم درمانی مراجعه کرده و با دریافت برنامه غذایی متناسب با خود و ورزش کردن بتوانید در کمترین زمان ممکن به وزن ایده‌آل خود رسیده و از چاقی زیاد و یا لاغری زیاد نجات یابید و سلامت جسمی و روحی را به خود هدیه دهید.


برخورداری از یک برنامه غذایی متناسب می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی و روحی‌اش امت داشته باشد و شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها حفظ کند بنابراین لازم است که تمامی افراد نسبت به برنامه غذایی خود توجه زیادی داشته باشد و از آن غافل نشوند.


در انتها امیدواریم که از مطلب «۵ رژیم برای چاقی» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۱۴ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید