راهنمای نگهداری از لباس ها: ۴ راه برای ۴  لباس پرطرفدار-هوران

راهنمای نگهداری از لباس ها: ۴ راه برای ۴  لباس پرطرفدار

خداحافظی با لباس های محبوب همیشه سخت است مخصوصا اگر آن‌ها را به تازگی خریده باشید! شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مدتی پس از خرید یک لباس، آن را خراب می‌کنید و نمی‌دانید چه کنید تا لباس هیتان عمر بیشتری داشته باشد. اگر از تمام روش های نگهداری از لباس نا امید شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این صفحه را تا آخر مطالعه کنید!

نگهداری لباس های خاص شما

در اینجا، می‌خواهیم شما را با روش های نگهداری از لباس های کمدتان آشنا کنیم تا با انجام آن‌ها، بتوانید لباس های محبوبتان را برای مدت زمان بیشتری سالم نگه دارید. با ما همراه باشید…

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : لباس شما شیوه زندگی و شخصیت‌تان را نشان می دهد


ژاکت کشمیر

راهنمای نگهداری از لباس ها: 4 راه برای 4  لباس پرطرفدار

کارهایی که نباید بکنید:

آویزان کردن: اگر آن‌ها را آویزان کنید، پس از مدتی کشیده می‌شوند و شکل و فرم خود را از دست می‌دهند. به جای آویزان کردن، برای نگهداری از لباس هایتان، آن‌ها را تا کنید و در ته کمدتان قرار دهید.


کارهایی که باید بکنید:

در هر فصل، می‌توانید چند بار ژاکتتان را به آرامی‌با دست بشویید، اما دقت کنید که بعد از هر بار پوشیدن، نباید آن را بشویید زیرا ممکن است بافتش از بین برود. برای شستشوی ژاکت کشمیر، از یک صابون نرم استفاده کنید و پس از آب کشی، آن را درون یک حوله قرار دهید و آبش را با فشار خارج کنید. سپس آن را روی یک سطح صاف پهن کنید تا خشک شود.

گرما و کش آوردن، دشمن ژاکتتان است!

بشتر ببینید
اگر احساس طرد شدن دارید این 2 مورد را بخوانید

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : ۶ نکته درباره مد و فشن و ترند


کفشهای چرمی

نگهداری

کارهایی که نباید بکنید:

نگه داشتن کفش های چرمی‌در کیسه پلاستیکی: اگر کفش هایتان را در فصل هایی که نمی‌پوشید، در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، امکان اینکه رطوبت در داخل کیسه به دام بیفتد و به مرور زمان چرم را ضعیف و خراب کند وجود دارد. به جای کیسه های پلاستیکی، می‌توانید کفشتان را در جعبه های کاغذی یا چوبی که تهویه هوای کوچکی دارند قرار دهید.


کارهایی که باید بکنید:

به صورت مرتب کفش چرمی‌تان را صیقل دهید. برای اینکار، ابتدا آن را تمیز کرده و با یک پارچه تمیز روی آن را صیقل دهید. می‌توانید برای این کار از واکس های مخصوص کفش چرمی‌استفاده کنید. با رعایت این اصول، عمر کفش شما چند برابر می‌شود.


نگهداری کفش ورزشی

راهنمای نگهداری از لباس ها: 4 راه برای 4  لباس پرطرفدار

کارهایی که نباید بکنید:

قرار دادن بندهای سفید کفش در محلول سفید کننده خالص: قرار دادن بند کفش در محلول سفید کننده خالص، باعث ضعیف شدن بافت بند می‌شود. به جای این کار، می‌توانید درون یک کاسه آب گرم، مقداری محلول سفید کننده همه منظوره بریزید و بند کفشتان را در آن بشویید.


کارهایی که باید بکنید:

برای از بین بردن بوی کفی‌ها، می‌توانید از بوگیر های مخصوص کفش استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن قارچ‌ها و باکتری های کفش، می‌توانید درون آن را با بخار شور بشویید. در صورتی که کفشتان دارای قسمت توری یا شبکه‌ای است، می‌توانید آن را با یک مسواک با موی نرم که در یک فنجان آب گرم و صابون آغشته شده است، تمیز کنید.

بشتر ببینید
سبک زندگی، شناخت 4 نوع اصلی

نگهداری تی شرت سفید

کارهایی که نباید بکنید:

قرار دادن تیشرت سفید در ماشین لباس شویی: پنبه و پارچه الیاف فوق العاده بادوامی‌هستند و بهترین راه تمیز کردن آن‌ها، این است که لکه‌ها را با قدرت بیشتری بشویید. برای این کار، باید تیشرت سفید را از بقیه لباس های کثیفتان جدا کرده و آن را با دستتان بشویید.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید :  ۳ لباس و ۱۱ رنگ مخصوص تابستان


کارهایی که باید برای نگهداری بکنید:

قبل از هر کاری، لکه های عرق را با یک صابون مخصوص و یا با خمیر ترکیبی جوش شیرین و آب بشویید و بگذارید این مواد ۳۰ دقیقه روی لکه‌ها بماند. سپس تیشرتتان را به آرامی‌با آب بشویید و پهن کنید.


لباس زیر زنانه

کارهایی که نباید بکنید:

قرار دادن درون کشو بدون هیچ نظم خاصی. اگر می‌خواهید شکل و فرم سوتین هایتان همیشه مانند روز اولشان باشند، باید آن‌ها را همانطور که در فروشگاه‌ها می‌بینید، در یک ردیف و در کنار هم قرار دهید و یا از روی یک میله آویزان کنید.


کارهایی که باید برای نگهداری بکنید:

پس از هر سه یا چهار بار استفاده از سوتین، آن را با دست بشویید یا در کیسه توری قرار داده و در ماشین لباس شویی بیندازید. بهتر است از پودر هایی که حاوی مواد نرم کننده لباس هستند برای شستشوی لباس زیرتان استفاده کنید. همچنین به جای اینکه لباس زیرتان را در خشک کن بیندازید، بهتر است اجازه دهید روی رخت آویز به آرامی‌خشک شود. ممکن است چرخش زیاد خشک کن ماشین لباس شویی، کش سوتین را ضعیف کند.

بشتر ببینید
با ورزش کبد چرب را نجات دهید

زیرشلواری

کارهایی که نباید بکنید:

خرید شرت و زیرشلواری های ارزان. قبل از هر چیزی، باید کیفیت لباس زیرتان را لحاظ کنید. هرچه لباس زیرتان تنگ‌تر باشد باشد، دیر‌تر کش می‌آید. البته راحتی شما هم باید در اولویت باشد. بنابراین لباس زیری را خریداری کنید که متناسب با بدن شماست و موجب ناراحتی تان نمی‌شود.


کارهایی که باید برای نگهداری بکنید:

همان طور که از سوتینتان مراقبت می‌کنید، از زیر شلواری هایتان هم باید مراقبت کنید. بهتر است شرت هایتان را با دست بشویید و یا آن را در یک پارچه توری گذاشته و درون ماشین لباس شویی بیندازید. از شونده هایی که حاوی مواد نرم کننده هستند استفاده کنید و در پایان شستشو، لباس زیرهایتان را روی بند پهن کنید تا به آرامی‌خشک شوند.


نتیجه گیری

دانستن درباره روش های مراقبت و نگهداری از لباسها، به شما کمک می‌کند تا برای مدت زمان طولانی‌ترین کیفیت لباس هایتان را ثابت نگه دارید و از آن‌ها استفاده کنید. مطمئنا هیچ کسی نمی‌خواهد پس از دو یا سه ماه استفاده، لباسی که خیلی دوست دارد را دور بیندازد.

امیدواریم با مطالعه راهکار های بالا، به خوبی با روش های نگهداری از لباس آشنا شده باشید و از آن‌ها استفاده کنید…

این مطالب را هم از دست ندهید  : 

۱.   برای خرید ۱ عینک به چه نکاتی توجه کنیم؟

۲.   ۸ راهکار برای اینکه همیشه خوش استایل باشید

۳.   چگونه از لحاظ ظاهری جذاب تر باشیم (۳ روش ویژه آقایان)


منبع:

https://www.realsimple.com/beauty-fashion/clothing-care/clothes-looking-new


۲۰ , آبان ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید