رابطه قبل از ازدواج داشته باشیم یا نه؟ ۶ نکته-هوران

رابطه قبل از ازدواج داشته باشیم یا نه؟ ۶ نکته

آیا داشتن رابطه قبل از ازدواج درست است؟ آیا ارتباط جنسی به پیشرفت ارتباط کمک خواهد کرد و یا برای آن مضر است؟

این‌ها پرسش‌هایی هستند که افراد برای شروع زندگی مشترک و یا در زمان دوستی با آن مواجه می‌شوند و باید پاسخ درستی به آن‌ها داده شود. از آن جایی که ازدواج یکی از بزرگترین دغدغه‌های جوانان است، آگاهی از جوانب مختلف آن به خصوص برقراری ارتباط جنسی قبل از ازدواج و پیامدهای احتمالی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت نادیده گرفتن این مسائل، ممکن است در آینده با مشکلات زیادی مواجه شوید. با آگاهی از تاثیرات ارتباط جنسی قبل از ازدواج بر نگرش دو طرف نسبت به یکدیگر راحت‌تر می‌توانید در مورد آن تصمیم بگیرید. در ادامه این مقاله از بخش مسایل ازدواج هوران همراه ما باشید.


تغییر در سطح روابط زوجین همزمان با تحولات اجتماعی

تغییرات اجتماعی که هم اکنون در سطح جامعه شاهد آن هستیم، سیر روابط امروزی را دستخوش تحولاتی کرده است. به طوری که هم جوانان و هم خانواده‌ها دوستی‌های قبل از ازدواج را راحت‌تر می‌پذیرند و جوانان زمان‌های بیشتری را می‌توانند به تنهایی در کنار یکدیگر بگذارند. در این شرایط برقراری ارتباط قبل از ازدواج نسبت به گذشته عادی‌تر و راحت‌تر شده است.

رابطه قبل از ازدواج داشته باشیم یا نه؟ 6 نکته


رابطه قبل از ازدواج مفید است یا مضر؟

تصمیم گیری برای برقراری رابطه قبل از ازدواج به کیفیت آشنایی، سنت‌های فرهنگی، باورهای مذهبی، تربیت خانوادگی، ساختار جنسیتی خانواده و میزان تحصیلات وابسته است. در ادامه به بررسی جوانب مختلف رابطه جنسی می‌پردازیم:


۱. تجربه جنسی بیشتر، موفقیت در زندگی زناشویی!

به گمان برخی افراد داشتن رابطه قبل از ازدواج به صورت متعدد، باعث کسب تجربه و بالا رفتن کیفیت رابطه جنسی می‌شود. اما در واقعیت تعداد روابط زیاد لزوما به معنای کیفیت بهتر زندگی زناشویی نیست. تحقیقات نشان داده که بسیاری از افرادی که پیش از ازدواج روابط جنسی متعدد داشتند، رضایت کمتری نسبت به ازدواج و رابطه جنسی با همسرشان نشان می‌دهند.

بشتر ببینید
راهنمای نگهداری از لباس ها: 4 راه برای 4  لباس پرطرفدار

همچنین زمانی که تجارب روابط جنسی زیاد باشد، مقایسه نیز بیشتر می‌شود. ویژگی‌های همسر مانند زیبایی ظاهری، جذابیت فیزیکی، نحوه ارتباط و مهارت‌های جنسی با شریکان جنسی پیشین مقایسه می‌شود.

اگرچه در کشورهای غربی با وجود روابط متعدد در دوران مجردی، ازدواج‌های موفقی دارند اما با این حال نقش عوامل فرهنگی در این زمینه را نمی‌توان نادیده گرفت. برقراری رابطه جنسی در ایران به خصوص برای دختران به راحتی مورد پذیرش واقع نمی‌شود.

رابطه


۲. رابطه جنسی، جرقه عشق در زنان و قاتل عشق در مردان

با برقرای رابطه جنسی، هورمونی به نام اکسی توسین در بدنتان ترشح می‌شود. به واسطه این هورمون ممکن است وابستگی شدیدی نسبت به آن مرد ایجاد شود؛ در نتیجه در کنار او بودن و ازدواج با او هدف زندگی‌تان خواهد شد. در واقع چشم‌هایتان بر روی حقایق بسته می‌شود و تصمیم گیری منطقی برایتان دشوار می‌گردد. در این شرایط ممکن است عیب‌های او را نبینید. در مقابل برقراری رابطه جنسی برای مردان معمولا نتیجه معکوس به بار می‌آورد و بعد از رابطه جنسی تمایل کمتری به ازدواج نشان می‌دهند.


۳. قدم گذاشتن در وادی دو راهی‌ها و بلاتکلیفی‌ها

علاوه بر موارد ذکر شده باید در نظر داشت که اگر امور مطابق میل تان پیش نرود و این رابطه به ازدواج ختم نشود، چه شرایطی را تجربه خواهید کرد. پس در صورتی که تمایل به برقرای رابطه جنسی پیش از ازدواج دارید باید ریسک منتفی شدن ازدواج را نیز بپذیرید.

در این شرایط با بلاتکلیفی‌های زیادی رو به رو می‌شوید چون در آشنایی با مردی دیگر، چه صحبتی از رابطه جنسی پیشین خود به میان آورید یا این موضوع را پنهان کنید، در هر صورت مشکلاتی برای‌تان به وجود خواهد. برای مثال واقعیت را نگویید و همسرتان بعد از ازدواج متوجه موضوع شود یا واقعیت را بگویید، اما بعد از مدتی که از زندگی مشترک‌تان گذشت بدبینی‌های همسرتان شروع شود؛ در هر صورت شرایط چالش برانگیز می‌شود.

بشتر ببینید
چگونه احتمال گرفتن سرطان را کمتر کنیم (ویژه آقایان)

۴. خطر بارداری در رابطه جنسی قبل از ازدواج

به هرحال در صورت برقراری ارتباط جنسی و نزدیکی، احتمال حاملگی وجود دارد. عاملی که باعث هراس هر دو طرف می‌شود. مسلما هیچ زوجی نمی‌خواهند قبل از ازدواج پدر یا مادر شوند. ارتباط جنسی در دوران نامزدی نیز این چالش‌ها را به همراه دارد.


۵. کیش و مات شدن دختران در بازی رابطه مردان

زمانی که با مردی آشنا می‌شوید، برقرای ارتباط جنسی در کنترل شماست؛ بدین معنا که مرد در ازای تعهد و حفاظت از زن تقاضای رابطه جنسی می‌کند. حال اگر دختری بدون اینکه مردی به او متعهد شده باشد به این ارتباط تن دهد، بدون اینکه تعهدی را رسمی کرده باشد اعمال قدرت خود را از دست می‌دهد.

در حالی که باکرگی زنان در برخی فرهنگ‌ها تا حد زیادی ازدواج و آینده آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.


۶. رابطه قبل از ازدواج | جذابیت فیزیکی به مرور از بین می‌رود

اگر جذاب‌ترین دختر هم باشید بعد از مدتی آن جاذبه فیزیکی برای مردی که با او ارتباط جنسی داشتید، از بین می‌رود. در این شرایط شخصیت مرد و میزان تعهد و وفاداری او تعیین کننده ثابت قدمی اوست.

رابطه قبل از ازدواج داشته باشیم یا نه؟ 6 نکته


نتیجه گیری درباره رابطه قبل از ازدواج

طبق تحقیقات افرادی که برای به تاخیر انداختن نیاز جنسی خود توانایی بیشتری دارند، ازدواج‌های موفق‌تری را تجربه می‌کنند. در واقع بسیاری از افراد، از نیاز جنسی خود به عنوان مرهمی برای زخم‌های روحی خود استفاده می‌کنند. عجولانه عمل کردن در این مورد می‌تواند با نداشتن احساس ایمنی روانی در ارتباط باشد. البته موقعیت و شرایط افراد بسته به زندگی آن‌ها متفاوت است پس فرمول واحدی برای همه وجود ندارد.

بشتر ببینید
جلال و سیمین؛ آبروی عاشقان در سرزمین بی‌وفایی

سخن آخر
در آخر اینکه ازدواج موفق تحت تاثیر عوامل بسیار متعددی است و تنها تجربه ارتباط جنسی دلیلی بر موفقیت یا عدم موفقیت آن ازدواج نیست. اگر در برقراری رابطه قبل از ازدواج تردید دارید یا اگر ارتباط برقرار کرده‌اید و در ازدواج‌تان با چالشی مواجه شده‌اید، توصیه می‌شود که از کمک یک روانشناس استفاده کنید تا از بلاتکلیفی‌ها رها شوید.

منبع: هنر زندگی


۲۲ , مرداد ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید