درمان شوره سر، پاسخ به ۳ سوال متداول-هوران

درمان شوره سر، پاسخ به ۳ سوال متداول

آیا شما نیز احساس کمبود اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کم در اثر پوسته های ریزی که مدام روی لباس سیاه شما دیده میشود، دارید؟ خوب، شوره سر چیزی است که می تواند به رفتار شما در جمع آسیب برساند.

شوره سر از نظر پزشکی به عنوان سبوره نیز شناخته می شود و این بیماری در درجه اول به دلیل شست و شوی ضعیف، استرس و خشکی پوست، پوست سر شما را ضعیف می کند. بنابراین اکنون سوال این است که چگونه می توانید جلوی آن را بگیرید؟ بنابراین اگر به دنبال درمان شوره سر هستید این مقاله را دنبال کنید.

شوره


اکنون که علت اصلی ایجاد شوره سر را فهمیدید، به ما بگویید که چگونه می توانید به این شرایط پایان دهید. درمان های خانگی می توانند به خوبی موهای سر را درمان کنند، البته به شرطی که شرایط شدید نباشد. اگر شوره سر شدید است، توصیه می شود که از درمان پزشکی استفاده کنید که می تواند به حل این مشکل کمک کند.

بعضی اوقات، شامپوهایی که استفاده می کنید هیچ فایده ای ندارند و این زمانی است که برای درمان این بیماری به درمان پزشکی نیاز خواهید داشت.

بنابراین در صورتی که پس از استفاده از درمان های خانگی و شامپو های ضد شوره درمان حاصل نشد به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن درمان شوید.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید :  ۱۵ ماسک مو جلوگیری از ریزش مو


علل شوره سر

شوره سر وقتی ایجاد می شود که نوعی قارچ به نام Malassezia روی پوست سر شما رشد کند. با این حال، این منجر به آسیب پوست سر می شود و باعث خشکی شدید می گردد. نوع دیگری از شوره وجود دارد که در آن پوست سر شما شروع به تولید روغن بیشتر می کند و در نتیجه ، به نظر می رسد شوره سر روی موهای شما چسبناک و چرب است. در اینجا برخی از دلایل عمده ایجاد شوره سر ذکر شده است.

حمام نرفتن و شستن مو به صورت  نامنظم، عدم استفاده مداوم از شامپو، استرس و هر نوع بیماری روانی، بیماری پارکینسون از جمله دلایل ایجاد شوره سر هستند.

اکنون که از علل اصلی ایجاد شوره سر آگاه شدید، به ما بگوید که چگونه بدون هیچ گونه درمان پزشکی و با پیروی از چند روش درمانی خانگی، می توان از شر آن خلاص شد. اگر پاسخ این سوال را نمی دانید و از درمان شوره سر در خانه اطلاع ندارید ما را دنبال کنید.

شوره


درمان های خانگی برای درمان شوره سر

درمان های خانگی زیادی وجود دارد که می توانید روزانه از آنها استفاده کنید و این درمان ها به شما کمک می کند تا برای همیشه از شوره سر خلاص شوید. با این حال ، برای اینکه همه این کارها انجام شود ، باید مواد خاصی را آماده کرده و همه آنها را به روشی مناسب مخلوط کنید.

هنگامی که این کار انجام شد ، یک روش تجویز شده وجود دارد که شما باید آن را اعمال کنید و این به شما کمک می کند از شر آن پوسته های نفرت انگیز که سطح اعتماد به نفس شما را کاهش می دهد خلاص شوید. در اینجا لیستی از درمان های خانگی آورده شده است که به شما کمک می کند تا از شوره سر به طور کامل خلاص شوید.


برای درمان شوره سر در خانه به روشی نیاز دارد که در آن مواد باید مخلوط شوند. هنگامی که همه مواد را به روش صحیح مخلوط کردید ، می توانید به استفاده از آن بپردازید. گفته می شود ACV یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درمان شوره سر شدید است. با این حال، یک روش تجویز شده وجود دارد که در آن شما باید رب را تهیه کنید. در اینجا چند مرحله آسان برای تهیه سرکه سیب آورده شده است.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : ۴ روش نگهداری از پوست و مو


تهیه سرکه سیب

مقداری سرکه سیب به آب اضافه کنید (قسمتهای مساوی) و آن را کنار بگذارید. پس از شستن مو ، مخلوط را روی موهای مرطوب خود بمالید. موهای خود را به آرامی با مخلوط ماساژ دهید بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه خشک شود و سپس آن را بشویید.

توجه: این کار را می توانید هر بار که دوش سرتان می آید انجام دهید. همچنین به خاطر داشته باشید که نمی توانید بیش از حد از سرکه سیب روی موهای خود استفاده کنید و این بدان معنی است که آن را هر روز استفاده نمی کنید. هر دو روز یک بار بهترین راه استفاده از این داروی خانگی برای مبارزه با شوره سر است.


درخواست مهندی

با استفاده از مهندی می توانید شوره سر را درمان کنید. مهندی روی موهای شما خوب کار می کند و آنها را نرم می کند. در اینجا نحوه تهیه مخلوط مهندی برای موهای شما آورده شده است.

تهیه مهندی:

مهندی باید به روش صحیح آماده شود و این ترکیب به روشی خاص برای تهیه نیاز دارد.

اول اینکه، مهندی را با کشک و کمی آب لیمو مخلوط کنید ، هنگامی که به صورت خمیر در آمد ، مخلوط را به مدت ۸ ساعت کنار بگذارید. بعد از ۸ ساعت می توانید آن را روی موهای خود بمالید بگذارید دو ساعت روی موهایتان خشک شود و سپس می توانید آن را بشویید

توجه: نشانگرهای ذکر شده در بالا را به خوبی دنبال کنید و تفاوت را مشاهده خواهید کرد. مهندی طبیعی است و این یکی از راه های ساده است که می توانید به راحتی از شوره سر خلاص شوید.


روغن نارگیل با لیمو

گفته می شود روغن نارگیل باعث تغذیه مو می شود و هنگامی که این ماده با آبلیمو کمی مخلوط شود ، می تواند شوره سر را درمان کند. این نیز یک درمان خانگی آسان برای خلاص شدن از شر آن پوسته های ریزی است که اعتماد به نفس شما را پایین می آورد. این نکات ساده را دنبال کنید و برای همیشه از شوره سر خلاص شوید.

تهیه روغن نارگیل با لیمو:

این مراحل ساده را دنبال کنید و به سرعت از شوره سر خلاص شوید:

ابتدا باید ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کرده و به همان اندازه با مقداری مخلوط آب لیمو مخلوط کنید. پس از انجام این کار، می توانید این را روی پوست سر خود بمالید و موهای خود را به آرامی با آن ماساژ دهید. بعد از انجام این کار ، آن را به مدت ۲۰ بگذارید دقیقه و سپس آن را با مقداری شامپو بشویید.

بشتر ببینید
7 نکته که باید در مورد عمل بینی بدانید

توجه: این یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن شوره سر موهای شماست. شما باید به خاطر داشته باشید که تمام مراحل ذکر شده در بالا باید به روشی تجویز شده دنبال شوند.


دانه شنبلیله

از دانه شنبلیله به عنوان درمان پیشگیری از شوره سر استفاده می شود. این روش که به عنوان دانه های متی نیز شناخته می شود، باید به روش ممکن دنبال شود.

تهیه بذر شنبلیله:

گفته می شود که شنبلیله به نفع افرادی است که از قند خون پایین رنج می برند و باعث افزایش تستوسترون و همچنین تولید شیر برای مادران می شود. شنبلیله فواید متعددی مانند تنظیم سطح کلسترول دارد و اشتهای شما را کنترل می کند. در اینجا چند نکته ساده آورده شده است که باید هنگام تهیه دانه شنبلیله برای از بین بردن شوره سر آنها را بخاطر بسپارید.

در مرحله اول، باید مقداری دانه شنبلیله را در یک کاسه کوچک آب قرار داده و بگذارید تا یک شب خیس بخورد. صبح که بیدار شدید ، مطمئن شوید که دانه ها را به صورت ماده خمیر مانند درآورید.

سپس کمی آب لیمو به رب اضافه کنید و آن را خوب مخلوط کنید. هنگامی که به شکل خمیر در آمد ، آن را روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه خشک شود. بعد از انجام این کار می توانید موهای خود را با شامپو بشویید و اجازه دهید موهایتان خشک شود

شوره


کشک

انجام یک درمان خانگی در خانه برای درمان شوره سر ممکن است یک کار سخت باشد ، به خصوص کشک آن را بسیار کثیف می کند. دلمه ای که روی موهای شما زده می شود ، در درمان شوره سر بسیار موثر است.

تهیه کشک برای درمان شوره سر:

در اینجا چند نکته آسان برای درمان شوره سر با استفاده از کشک آورده شده است. در اینجا نحوه انجام آن وجود دارد.

در ابتدا باید کشک کمی روی موهای خود از جمله پوست سر خود بمالید. بگذارید یک ساعت یا همین حدود خشک شود. مطمئن شوید که ظرف چند ساعت با مقداری شامپو آن را بشویید.


شیره چریش

چریش یک درمان بسیار خوب برای شوره سر است و این در بیشتر شامپوها به عنوان یکی از مواد اصلی یافت شده است. روش استفاده از آب چریش بر روی موهای شما باعث می شود مانند کشک روی موهای شما کثیف نباشد.

آماده سازی برای آب Neem:

در اینجا نحوه تهیه مخلوط آب چریش قبل از استفاده از آن بر روی موهای خود و این به بهبود شوره سر کمک می کند.

ابتدا باید برخی از برگ های چریش را خرد کنید تا به صورت خمیر غلیظی در آید. بعد ، باید این خمیر را روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه خشک شود. پس از انجام این کار ، می توانید آن را بشویید کمی آب.


پوست پرتقال

گفته می شود که پوست پرتقال به عنوان یک درمان بسیار خوب برای درمان شوره سر در خانه خوب عمل می کند. اما شما باید در مورد چگونگی تهیه این ترکیب به خاطر داشته باشید.

تهیه پوست پرتقال:

گفته می شود که پوست پرتقال حاوی کلسیم ، منیزیم ، ویتامین A و فیبرهای غذایی است که برای بدن شما مفید است. با این حال ، وقتی صحبت از موهای شما می شود و شوره سر را درمان می کنید ، باید پوست پرتقال را به روش زیر درست کنید و روی پوست سر و موهایتان بزنید تا از شر شوره سر خلاص شوید. در اینجا نکاتی آورده شده است که برای از بین بردن شوره سر باید آنها را رعایت کنید.

پوست پرتقال را گرفته و مقداری آب لیمو را روی آن فشار دهید. همه اینها را به دستگاه آسیاب اضافه کرده و آسیاب کنید تا تبدیل به خمیر شود. سپس خمیر را به پوست سر خود بمالید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه خشک شود. بعد از انجام این کار ، می توانید آن را با مقداری شامپو ضد شوره بشویید.

توجه: شما می توانید حداقل سه بار در هفته تمام مراحل ذکر شده را دنبال کنید و این به شما کمک می کند تا از شوره سر در خانه خلاص شوید.


سرکه

سرکه دارای خواص دارویی است که می تواند قارچ بد را از بین ببرد و این می تواند به عنوان یک درمان آسان برای از بین بردن شوره سر به روش آسان شناخته شود. این همچنین به درمان مشکلات مختلف پوستی مانند آکنه و خارش در پوست سر کمک می کند.

تهیه سرکه:

در اینجا چند مرحله آسان آورده شده است که باید هنگام تهیه مخلوط سرکه برای از بین بردن شوره سر آنها را بخاطر بسپارید.

ابتدا به ۲ فنجان سرکه و ۱ فنجان آب به عنوان ماده اصلی نیاز خواهید داشت. بعد ، باید هر دو فنجان سرکه را بجوشانید و آن را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس یک هشتم فنجان آب را به سرکه مخلوط کنید. این کار تمام شد ، می توانید از این روش برای تمیز کردن پوست سر خود استفاده کنید و می توانید آن را با شامپو بشویید.

توجه: شما باید این کار را معمولاً صبح قبل از استفاده از شامپو در موهای خود انجام دهید. سرکه باعث کاهش خشکی و رفع خارش شما می شود.


زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی بیوتین است که ویتامین اصلی درمان شوره سر است. زرده تخم مرغ می تواند به عنوان نرم کننده موهای شما عمل کند که می تواند باعث سلامت آن شود.

تهیه زرده تخم مرغ:

برای تهیه زرده تخم مرغ ، شما باید لایه سفید اطراف زرده را از بین ببرید. همیشه به یاد داشته باشید که زرده مفیدتر از لایه سفید اطراف آن است. در اینجا چند مرحله ساده آورده شده است که شما باید هنگام تهیه زرده تخم مرغ آنها را دنبال کنید.

در ابتدا باید موها و پوست سر خود را خشک نگه دارید و سپس زرده را روی موهای خود قرار دهید. هنگامی که استفاده از زرده را انجام دادید ، باید یک ساعت موهای خود را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. با استفاده از شامپو به آرامی موهای خود را بشویید. گاهی باید دو مرتبه موهای خود را بشویید تا بوی بد آن از بین برود.

بشتر ببینید
با ورزش کبد چرب را نجات دهید

توجه: می توانید این روش درمان شوره سر را هنگام صبح هنگام استحمام یا هر زمان که غسل ​​می کنید دنبال کنید. همیشه به یاد داشته باشید که باید هر هفته فقط ۳ بار پیگیری شود.


چای سبز

چای سبز حاوی بسیاری از خواص ضد قارچی است و یک آنتی اکسیدان است که می تواند سلامتی پوست سر شما را بازگرداند. تمام آنچه برای درمان شوره سر نیاز دارید این است که مقداری چای سبز خنک شده روی پوست سر خود بمالید و تفاوت آن را مشاهده کنید.

آماده سازی برای چای سبز:

به منظور خلاص شدن از شر شوره سر ، می توان از چای سبز با رعایت این مراحل ساده استفاده کرد.

ابتدا به ۲ کیسه چای سبز و مقداری آب گرم به عنوان قسمت اصلی مواد مورد نیاز خود احتیاج دارید. سپس باید کیسه چای سبز را به مدت ۲۰ دقیقه درون آب داغ قرار دهید تا جوشانده در آن حل شود و سپس اجازه دهید تا خنک شود. پس از خنک شدن ، می توانید چای سبز را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه خشک شود. پس از ۳۰ دقیقه موهای خود را به آرامی با آب بشویید.

توجه: این را می توان صبح ها هنگام استحمام دنبال کرد. این یکی از ساده ترین راه هایی است که می توانید شوره سر را به طور طبیعی در خانه درمان کنید.


برگ های ریحان

برگ ریحان یکی از روش های طبیعی است که می توانید شوره سر را درمان کنید. زیرا این برگها دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند که می توانند شما را از شوره سر سنگین درمان کنند. این برگ ها همچنین می توانند به تقویت پوست سر شما و سالم ماندن کمک کنند.

تهیه برگ ریحان:

در اینجا نحوه تهیه برگ ریحان برای بهبود شوره سر و سایر مشکلات مربوط به مو وجود دارد.

ابتدا به مقداری برگ ریحان ، ۲ قاشق چای خوری پودر آملا و فقط ۲ قاشق چای خوری آب نیاز دارید. همه این مواد را با هم مخلوط کنید و به این ترتیب یک خمیر تمیز ایجاد می شود. پس از تشکیل خمیر ، آن را به آرامی روی پوست سر خود بمالید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه خشک شوید. پس از ۳۰ دقیقه موهای خود را با مقداری آب بشویید.

توجه: شما باید این را به صورت روزانه دنبال کنید و تفاوت را مشاهده خواهید کرد. با این کار، قدرت موهای شما افزایش می یابد و این به ریزش مو نیز کمک می کند.


روغن زیتون

روغن زیتون می تواند کمک زیادی به موهای شما کند. تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که روغن زیتون را به موهای خود بمالید و این باعث تقویت پوست سر شما می شود.

تهیه روغن زیتون:

تهیه زیتون نیاز به یک فرم تجویز شده دارد که برای از بین بردن شوره سر باید انجام شود. در اینجا چند روش آسان برای خلاص شدن از شر شوره وجود دارد.

ابتدا مقداری روغن زیتون روی موهای خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه می توانید موهای خود را به آرامی با شامپو بشویید.

توجه: در بعضی موارد ، می توانید مقداری روغن زیتون قبل از خواب بمالید. سر خود را با حوله بپیچید و اجازه دهید روغن باقیمانده را جذب کند.


دهانشویه لیسترین

دهانشویه لیسترین دارای خواص ضد قارچی است که می تواند با مخمر مسئول جلوگیری از رشد این مخمر مبارزه کند.

تهیه دهانشویه لیسترین:

در اینجا نحوه نیاز به استفاده از دهان شویه لیسترین آورده شده است. این روش های ساده را دنبال کنید و می توانید از شوره سر خلاص شوید.

در ابتدا به ۱ قاشق غذاخوری دهانشویه لیسترین و ۹ قاشق غذاخوری آب نیاز دارید. لازم است دهانشویه را با آب در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. پس از اتمام این کار ، مطمئن شوید که آن را با استفاده از شامپوی ضد شوره شسته اید. کمک می کند تا باکتری های بد شسته شوند.

توجه: این کار را می توانید صبح ها هنگام غسل انجام دهید. این روش ساده را دنبال کنید و می توانید تفاوت را در چند هفته مشاهده کنید.


موز با سرکه سیب

موز و سرکه سیب انتخاب خوبی برای بهبود شوره سر است. به این دلیل که موز سرشار از ویتامین B است و این به بهبود گردش خون کمک می کند و پوست شما را سالم نگه می دارد. از طرف دیگر ، سرکه سیب به عنوان یک قارچ کش و کشنده میکروب شناخته می شود و این به بهبود شوره سر کمک می کند.

تهیه موز با سرکه سیب:

این مراحل ساده را دنبال کنید و از شر آن شوره های زننده خلاص می شوید.

شما به عنوان یک قسمت عمده از مواد تشکیل دهنده خود ، به ۱ موز کامل با ۲ فنجان سرکه سیب نیاز خواهید داشت. هنگامی که مواد خود را آماده کردید ، باید موز را پوست بگیرید و در یک کاسه کوچک قرار دهید. همراه با این ، می توانید مقداری سرکه سیب اضافه کنید. هنگامی که مخلوط انجام شد ، مطمئن شوید که آن را خوب مخلوط کرده تا خمیر کامل شود.

سپس ، خمیر را به موهای خود بمالید و مخلوط را به آرامی در پوست سر خود ماساژ دهید و اطمینان حاصل کنید که خمیر موهای شما را کاملاً می پوشاند. اجازه دهید ۲۰ دقیقه خشک شود و سپس موهای خود را با آب معمولی و مقداری شامپو بشویید.

توجه: در صورت داشتن وقت یا شب قبل از دوش گرفتن می توانید از این روش استفاده کنید.


سیر

سیر منبع خوبی از خواص ضد قارچی دارد که تمایل به از بین بردن برخی از میکروب های خطرناک دارند که عامل ایجاد شوره هستند.

آماده سازی سیر:

در اینجا چند نکته ساده آورده شده است که باید هنگام استفاده از خمیر سیر روی موهای خود به خاطر بسپارید.

در ابتدا ، به چند حبه سیر همراه با ۱ قاشق غذاخوری عسل نیاز خواهید داشت. هنگامی که همه مواد را آماده کردید ، مطمئن شوید که آن را مخلوط کرده تا به یک خمیر صاف تبدیل شود. سپس خمیر را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید آن را به مدت ۱۵ دقیقه خشک کنید. پس از انجام این کار مطمئن شوید که موهای خود را با مقداری شامپو بشویید.

بشتر ببینید
25 عادت برای داشتن زندگی شادتر

توجه: شما می توانید صبح یا شب قبل از دوش گرفتن از شر شوره سر خلاص شوید. سیر به اندازه کافی قوی است که می تواند شوره سر شما را از بین ببرد.


چگونه شوره سر را به طور دائم درمان کنیم؟

خلاص شدن از شر شوره سر می تواند یک بار سنگین باشد ، با این حال ، اگر این مراحل ساده را روزانه دنبال کنید ، می توانید از تأثیر آن بر شما جلوگیری کنید. همچنین ، این مراحل ساده برای مبتلایان به این بیماری قابل اجرا است.

از شامپوی مناسب موهای خود استفاده کنید. علاوه بر این ، بیش از حد از این استفاده نکنید. همیشه پوست سر خود را تمیز نگه دارید. این بدان معنی است که شما باید هر ۳ روز یک بار دوش سر بگیرید.

شامپوهای ضد شوره بسیاری در بازار وجود دارد که به شما کمک می کنند ، اما مطمئن شوید که چیزی را امتحان می کنید که برای شما ملایم تر باشد و این امکان پذیر است فقط اگر همه چیز را امتحان کنید و ببینید کدام یک از شما بیشتر مناسب است.

برای شستن موهای خود از شانه خود استفاده کنید. مطمئن شوید که قبل از شروع کار به اندازه کافی استراحت کنید کمبود خواب باعث ایجاد استرس می شود و این در عوض باعث ایجاد شوره می شود. اطمینان حاصل کنید که همیشه موهای خود را هنگام مسافرت می پوشانید.

همچنین مطمئن شوید که از محصولات گیاهی برای درمان شوره سر استفاده می کنید. به این دلیل که مواد شیمیایی مضر موجود در شامپوها نیز گاهی اوقات می توانند باعث ایجاد شوره سر شوند.

توجه: موهای خود را با استفاده از برس دیگر شانه نکنید. همچنین ، مطمئن شوید که موهای خود را دو روز یک بار تمیز می کنید. تمیز کردن منظم موهای شما به جلوگیری از شوره سر کمک می کند.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : ۶ نکته مفید برای رفع عارضه خشکی پوست


سوالات متداول

اکنون که علت اصلی و روش های مختلف درمان شوره سر را فهمیدید ، در اینجا چند سوال متداول آورده شده است که نور بیشتری را در این موضوع روشن می کند.

۱. چرا شوره سر بد تلقی می شود؟

معمولاً روغن موجود در پوست سر شما باعث مسدود شدن سلول های پوستی می شود و بنابراین ، در نتیجه ، پوسته هایی ظاهر می شوند که به نظر می رسد شوره سر هستند. این وضعیت بد در نظر گرفته می شود زیرا می تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد و باعث شود در جمع کم احساس شوید.

این ممکن است منجر به افسردگی شود و در نتیجه، ممکن است بر نحوه تفکر، عمل و احساس شما در جامعه تاثیر بگذارد.

۲. چگونه شوره سر بد را درمان می کنید؟

این مراحل ساده را دنبال کنید و این به شما کمک می کند تا شوره سر بد را طی چند هفته پاک کنید.

حتما پوست سر خود را با یک شامپوی ضد شوره خوب بشویید. این کار هر روز قابل انجام است. در صورت نیاز از نرم کننده مو استفاده کنید. شما باید با یک پزشک مشورت کنید و این مورد را تأیید کنید. اطمینان حاصل کنید که در مواقعی که شوره سر بد است بیشتر دوش گرفته اید.

توجه: قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از شامپوی خاص در صورت ابتلا به شوره سر ، باید با پزشک مشورت کنید. پزشک بسته به شرایط شما شما را راهنمایی کرده و داروهای مناسب را برای شما تجویز می کند.

۳. آیا می دانید شوره سر خطرناک نیست؟

گفته می شود شوره سر بی ضرر است زیرا این اتفاق معمولاً هنگامی رخ می دهد که پوست سر شما خشک شده و شروع به تولید پوسته پوستی مرده بر روی موهای شما می کند. اگرچه این شرایط بی ضرر است ، اما می تواند برای شخصیت شما مضر باشد. این شرایط بر نحوه عملکرد و احساس شما در جامعه تأثیر می گذارد.

شوره سر معمولاً در بین کودکان و جوانان بین ۱۰ تا ۲۰ سال معمول است. با این حال گفته می شود که این بیماری ۴۰٪ افراد در سن ۳۰ سالگی را تحت تأثیر قرار می دهد.

شوره سر می تواند اعتماد به نفس فرد را در انظار عمومی کاهش دهد و این نحوه واکنش شما در برابر بسیاری از اطرافیان را تغییر می دهد. به منظور جلوگیری از این امر ، اطمینان حاصل کنید که همه درمان های خانگی ذکر شده در بالا را دنبال کرده و اگر از شوره سر بد رنج می برید ، اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از شامپوی ضد شوره ، با پزشک مشورت کنید.

این به این دلیل است که در برخی موارد شدید ممکن است شوره سر افزایش یابد. بنابراین مهم این است که هر دو روز یک بار دوش بگیرید و این باعث می شود که شوره سر ایجاد نشود یا آن را درمان نکنید. موهای خود را مرتباً شامپو بزنید و به هیچ چیز استرس نداشته باشید.

شما نباید از استفاده بیش از حد از ژل مو ، اسپری های مو و سایر محصولات مو که باعث افزایش شوره سر در بین نوجوانان و کودکان می شود ، دست بکشید. مهمتر از همه ، مطمئن شوید که از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنید و بدن را سالم و سالم نگه می دارید.


نتیجه گیری

حال که روش های درمان شوره سر در خانه را آموختید میتوانید در خانه و در کمترین زمان ممکن نسبت به درمان اقدام نمایید.

به این نکته توجه فرمایید که اگر پس از استفاده از راهکارها و درمان های بالا هیچ گونه بهبودی مشاهده کردید با مراجعه به متخصص پوست و مو نسبت به درمان خود اقدام نمایید و در کمترین زمان ممکن زیبایی را برای خود به ارمغان آورید.

استفاده از شامپو های ضد شوره و حمام منظم و  شست و شوی منظم سر میتواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در درمان شوره سر داشته باشد.

این مطالب را هم از دست ندهید  :

۱.  درباره ویتامین B10 بیشتر بدانید

۲.  معرفی ۶ روغن برای رشد مو

۳.  با انجام ندادن ۴ کار ساده از سفیدی مو جلوگیری کنید


منبع:

https://www.medlife.com/blog/15-home-remedies-cure-dandruff-naturally/amp/


۲۲ , آبان ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید