تغذیه و کرونا « کووید-۱۹» | سامانه جامع سلامت و زیبایی

تغذیه و کرونا

همانگونه که در مقاله‌ای قبلی نیز اشاره شد تغذیه نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی و روحی فرد و ابتلای آن به بسیاری از بیماری‌ها دارند همچنین تغذیه می‌تواند در بهبود روند درمان موثر واقع شود بنابراین ما می‌توانیم با برخورداری از یک تغذیه مناسب سلامت جسمی و روحی خود را تامین نماییم. همچنین به این نکته توجه فرمایید که یک تغذیه مناسب می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در کاهش استرس و تنش‌ها داشته باشند و در سلامت روحی شما بسیار موثر واقع شود.


کرونا

یکی از بیماری‌هایی که امروز ذهن و جسم و بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است بیماری کرونا می‌باشد. متاسفانه این بیماری تاکنون هیچ‌گونه درمانی نداشته است و تنها راه آن پیشگیری می باشد بنابراین لازم است که نسبت به پیشگیری از این بیماری اقدام کرده و با پیشگیری از آن از عوارض ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم.

حال این سوال مطرح می‌شود که چه تغذیه‌هایی در دوران ابتلاء و یا قبل از کرونا می‌تواند مؤثر باشد و در روند بهبود این بیماری بسیار موثر واقع شود؟

کرونا


مایعات

مایعات نقش و تاثیر بسیار زیادی در بهبود روند بیماری کرونا دارند و دانشمندان توصیه می‌کنند که در هنگام ابتلا و یا قبل از مبتلا شدن به این بیماری مصرف مایعات را جدی گرفته و از آن  غافل نشوید زیرا این ویروس به گونه‌ای است که با تاثیر بر روی سیستم ریوی فرد او را به بیماری دچار می کند بنابراین با مصرف زیاد مایعات ویروس وارد معده شده و توسط اسید معده در کمترین زمان ممکن از بین می‌رود بنابراین به همگان توصیه می‌شود که از مصرف مایعات در این دوران غافل نشوند و با مصرف مایعات در بهبود بیماری خود موثر باشند.

بشتر ببینید
رهایی از بیماریها با مصرف زردچوبه

سیر

دانشمندان توصیه می‌کنند که مصرف سیر بسیار در بیماری کرونا مؤثر می‌باشد و می‌تواند عوارض بیماری کرونا را کاهش دهد بنابراین عاصم است که تمامی افراد مصرف سیر را به‌عنوان ماده‌ای با خاصیت جدی گرفته و از آن در این دوره غافل نشوند زیرا بیماری کرونا می تواند تأثیرات جبران‌ناپذیری را بر سیستم ریوی فرد داشته باشم و موجب ابتلای فرد به بسیاری از بیماری‌ها شود.

سیر دارای خواص بی نظیری می‌باشد و می‌تواند از ابتلای فرد به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرده و نقش و تاثیر بسیار زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد بنابراین بر همگان لازم است که مصرف سیر را در برنامه غذایی خود قرار داده و از آن غافل نشوند.


مصرف میوه ها

همچنین دانشمندان و متخصصان تغذیه تاکید بسیار زیادی بر مصرف میوه‌ها در دوران کرنا دارند زیرا مصرف میوه‌ها می‌توانند با بالا بردن سیستم ایمنی بدن ابتلاء فرد را به بیماری کرونا کاهش دهند بنابراین لازم است که تمامی افراد مصرف میوه‌ها را جدی گرفته و از مصرف میوه در دوران کرونا غافل نشوند. مصرف میوه ها نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلاء فرد به بسیاری از بیماری‌ها دارد بنابراین لازم است که در تمامی طول زندگی فرد مصرف میوه ها جدی گرفته شود و در برنامه غذایی همگان قرار گیرد.


مصرف دمنوش ها

دمنوش‌های بسیاری به‌عنوان دمنوش‌های مؤثر در دوران کرونا معرفی شده‌اند که این دمنوش‌ها می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت فرد و بالا رفتن سیستم ایمنی او و همچنین پایین آوردن عوارض ابتلا به کرونا داشته باشد بنابراین لازم است که شناخت و اطلاعات لازم و کافی درباره این دمنوش‌ها داشته باشید و مصرف آن را جدی گرفته و از آن غافل نشوید.

بشتر ببینید
5 راه از بین بردن موهای زائد بدن

چای سبز


چای

به گفته برخی از دانشمندان چای تاثیر بسیار زیادی در کاهش عوارض کرونا دارد بنابراین لازم است که در دوران کرونا مصرف چای را جدی گرفته و از مصرف آن غافل نشوید. مصرف روزانه دو تا سه استکان چای می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلای شما به کرونا و همچنین بهبود روند بیماری شما داشته باشد.

کاهش وزن


مصرف دمنوش های اعصاب

ازآنجایی‌که بیماری کرونا یک بیماری استرس‌زا می‌باشد و می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در اعصاب و روان فرد داشته باشد بنابراین توصیه می‌شود که مصرف دمنوش‌های اعصاب را جدی گرفته و از مصرف این دمنوش‌ها غافل نشوید زیرا آرامش در هر بیماری نقش و تاثیر بسیار زیادی در روند بهبود بیماری ایفا می کند.

تغذیه بانوان


دمنوشی مانند گل گاوزبان می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در آرامش روان شما داشته باشد بنابراین لازم است که در هنگام بیماری کرونا از مصرف این نوع دمنوش غافل نشوید و با مصرف آن آرامش روان را برای خود و اطرافیان خود به ارمغان آورید.


ویتامین سی

ویتامین سی یکی از ویتامین‌های موردنیاز معدن محسوب می‌شود که نقل شد تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن ایمنی بدن شما دارد و می‌تواند با بالا بردن ایمنی بدن شما در جلوگیری از ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها  موثر باشد بنابراین لازم است که از مصرف این ویتامین در دوران کرونا غافل نشوید و با مصرف غذاهای دارای این ویتامین و همچنین میوه هایی که این ویتامین را دارند و یا مکمل‌های این ویتامین نقش و تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن سیستم ایمنی بدن خود و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها داشته باشید.

بشتر ببینید
طریقه‌ی رعایت بهداشت دست «ویژه دوران کرونا»

پرتقال


سبزیجات

توجه فرمایید که سبزیجات نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و همچنین ارتقاء سلامتی فرد دارد بنابراین لازم است که فرد مصرف سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار داده و از آن غافل نشود.مصرف سبزیجات می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در تناسب اندام من جلوگیری از بسیاری از بیماری ها داشته باشد. گفته می‌شود که احتمال ابتلاء بیماری کرونا در افراد چاق بسیار بیشتر از سایر افراد می باشد بنابراین شما باید با مراجعه به یک متخصص تغذیه و دریافت برنامه غذایی مختص خود و حفظ تناسب اندام از ابتلاء خود به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرده و سلامت را به خود هدیه دهید.


نتیجه گیری

بنابراین اگر شما نیز دچار چاقی و یا لاغری شدید می‌باشید و یا احساس ضعف می‌کنید به شما توصیه می‌شود که با مراجعه به مشاور تغذیه و یا متخصص تغذیه و کارشناس رژیم درمانی و دریافت برنامه غذایی مختص خود چاقی و یا لاغر خود را درمان کرده و نقش و تاثیر بسیار زیادی در بالابردن سیستم ایمنی بدن خود داشته باشید.


در انتها امیدواریم که از مطلب «تغذیه و کرونا» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۷ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید