تغذیه و تناسب اندام،۷ توصیه طلایی در مورد رژیم ورزشی | هورآن

تغذیه و تناسب اندام

برخورداری از یک برنامه غذایی مناسب می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در تناسب اندام فرد داشته باشد به همین دلیل است که معمولاً افراد برای دستیابی و اندام مناسب خود با مراجعه به متخصصان تغذیه و یا کارشناسان رژیم درمانی سعی در دستیابی به وزن ایده‌آل خود و تناسب اندام دارند.


ورزش و تغذیه مناسب

افرادی که به دنبال تناسب اندام می باشند معمولاً در کنار ورزش کند تغذیه مناسب را نیز جدی می‌گیرند و با برخورداری از یک برنامه غذایی مناسب در کمترین زمان ممکن به وزن ایده‌آل خود دست می‌یابند و زیبایی را به اندام خود هدیه می‌دهند.

خوش عکس


چاقی

چاقی علاوه بر این‌که نقد شد تاثیر بسیار زیادی در ابتلا فرد به بسیاری از بیماری‌ها دارد می‌تواند تناسب اندام فرد را نیز به هم بزند بنابراین توصیه می‌شود که افراد برای لاغر شدن در کنار ورزش کردن تغذیه مناسب را نیز جدی گرفته و با مراجعه به یک متخصص تغذیه و یا کارشناس رژیم درمانی و دریافت برنامه غذایی مخصوص با خود سعی در زیباتر کردن اندام و دستیابی به تناسب اندام داشته باشند.

تغذیه


لاغری

همان گونه که چاقی و اضافه‌وزن مضر می باشد لاغری شدید نیز می‌تواند مضر باشد و موجب ابتلاء فرد به بسیاری از بیماری‌ها گردد بنابراین توصیه می‌شود که افرادی که کاهش وزن دارند با مراجعه به متخصصان تغذیه و یا کارشناسان رژیم درمانی و دریافت برنامه غذایی مخصوص خود سعی در رفع لاغری و دستیابی به سلامتی و تندرستی داشته باشند.


ورزشکاران

ورزشکاران و افرادی که برای مسابقات بین‌المللی آماده می‌شوند در کنار انجام تمرینات ورزشی خود تقدیم مناسب را نیز جدی می‌گیرند و با برخورداری از برنامه غذایی مناسب سعی در بالا بردن توان بدنی خود و همچنین دستیابی به زیبایی و ورزیدگی اندام دارند.

بشتر ببینید
10 راه خانگی از بین بردن غبغب

بحث تغذیه

ورزش کردن و در کنار آن برخورداری از یک برنامه غذایی مناسب می‌توانند در دستیابی به اندام خوب بسیار موثر واقع شود بنابراین افرادی که می‌خواهند در مدت زمانی اندک به زیبایی اندام دست یابند باید به متخصصین تغذیه مراجعه کرده و با دریافت یک برنامه غذایی مناسب و همچنین ورزش کردن زیبایی را به اندام خود هدیه دهند.

استروژن و سرطان


غذاهای مناسب برای تناسب اندام

افراد برای دستیابی به تناسب اندام باید از مصرف برخی از مواد خوراکی خودداری کرده و مصرف برخی دیگر از مواد خوراکی را در برنامه غذایی خود قرار دهند.


مصرف پروتئین ها

افراد ورزشکار برای دستیابی به تناسب اندام و هیئت در کنار ورزش کردن مصرف پروتئین‌ها را نیز جدی گرفته وزن مصرف این دسته از مواد غذایی غافل نشوند زیرا پروتئین‌ها نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامتی و همچنین تناسب اندام دارند و می‌توانند در کمترین زمان ممکن فرد را به اندام ایده‌آل خود برساند.


مصرف سبزیجات و میوه

افراد برای دستیابی به تناسب اندام باید مصرف سبزیجات را جدی گرفته و از آن غافل نشوند زیرا غافل شدن است مصرف سبزیجات می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در چاقی و ابتلاء فرد به بسیاری از بیماری‌ها داشته باشد.

بارداری و تغذیه


نمک

افراد ورزشکار و افرادی که به دنبال تناسب اندام می باشند باید برای دستیابی به تناسب اندام مصرف نمک را از زندگی خود حذف کرده و از مصرف این دسته از مواد غذایی جداً خودداری نمایند. مصرف نمک می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در بهم ریختن تناسب اندام فرد داشته باشد و موجب چاقی فرد شود

بشتر ببینید
5 نکته برای تغذیه سالم در ایام کرونا

بنابراین تمامی افراد ورزشکار مصرف نمک را از زندگی خود حذف می‌کنند و با حذف این سم سفید شادی و تناسب اندام را به زندگی خود هدیه می‌دهند.


شیرینی

شیرینی نقش و تاثیر بسیار زیادی در چاقی فرد دارند بنابراین افراد برای دستیابی به تناسب اندام و همچنین سلامتی در کنار ورزش کردن مصرف شیرینی‌ها را نیز از برنامه غذایی خود حذف کرده و با حذف این دسته از مواد غذایی تناسب اندام را برای خود به ارمغان می آوردند. بنابراین لازم است که شما نیز برای دستیابی به تناسب اندام در کنار ورزش کردن مصرف شیرینی را نیز از زندگی خود حذف کرده و با عدم مصرف شیرینی بتوانید

در کمترین زمان ممکن تناسب اندام و زیبایی اندام مد نظرتان دست یابید.


مکمل ها

افراد ورزشکار و افرادی که به دنبال تناسب اندام می باشند در کنار ورزش کردن مصرف مکمل‌ها را نیز جدی می‌گیرند و با مصرف مکمل‌ها در کمترین زمان ممکن به اندام مدنظر خود دست می‌یابند و زیبایی را تا خود هدیه می‌دهند.

افرادی که به دنبال تناسب اندام می باشند باید در کنار ورزش کردن مصرف فست فودها را نیز کنار بگذارد زیرا مصرف فست فودها می کند نقش و تاثیر بسیار زیادی در چاقی فرد داشته باشد و فرد برای دستیابی به تناسب اندام باید مصرف فست فودها را کنار گذاشته و علاوه بر ورزش کردن توجه و دقت کافی و لازم بر روی تغذیه خود داشته باشد تا در کمترین زمان ممکن بتوانند به وزن ایده‌آل خود دست یابند.


استرس و چاقی

بفرست و شد تاثیر بسیار زیادی در چاقی و اضافه‌وزن دارد بنابراین توصیه می‌شود که افراد برای کاهش وزن در مرحله اول کنترل کافی و لازم بر روی استرس و اضطراب خود داشته باشند و با آرامش بتوانند در مسیر تناسب اندام قدم بردارند و در کمترین زمان ممکن با بکارگیری روش‌های مؤثر و بهره‌برداری است یک برنامه غذایی متناسب بتوانند به وزن ایده‌آل خود دست یابند.

بشتر ببینید
تغذیه و افزایش عمر

متخصصان تغذیه

با توجه به این مقاله توصیه می‌شود که افرادی که خواهان دستیابی به تناسب اندام می باشند در مرحله اول به متخصصان تغذیه مراجعه کرده و با دریافت یک برنامه غذایی مناسب بتوانند به تناسب اندام دست یابند به این افراد توصیه می‌شود که ورزش کردن را نیز جدی گرفته و در کنار ورزش کردن از یک برنامه غذایی مناسب نیز استفاده کنند و در کمترین زمان ممکن به وزن ایده‌آل خود دست یابند.

تناسب اندام


نتیجه گیری

ورزش کردن و برخورداری از یک تغذیه مناسب نقش و تاثیر بسیار زیادی در تناسب اندام فرد دارد و می‌تواند در کمترین زمان ممکن فرد را به وزن ایده‌آل خود رساند اما چه به زیبایی هرچه بیشتر اندام او شود بنابراین به همگان توصیه می‌شود که با به‌کارگیری یک برنامه غذایی مناسب و همچنین ورزش کردن از چاقی و لاغری رهایی یافته و به اندام مورد علاقه تان دست یابید. دست به کار شوید و برای دستیابی به اندام مورد نظرتان تلاش کنید.


در انتها امیدواریم که از مطلب «تغذیه و ورزش» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.

 


۸ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید