تغذیه و افزایش عمر تا ۱۰ سال | سامانه جامع سلامت و زیبایی

تغذیه و افزایش عمر

تغذیه مناسب نقش و تاثیر بسیار گسترده‌ای در افزایش عمر دارد و می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند بنابراین دانشمندان توصیه می‌کنند که برای افزایش عمر و همچنین جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و سلامت و تندرستی خود از یک برنامه غذایی مناسب استفاده کنید و با حذف غذاهای نامناسب زندگی خود سلامت جسمی یا روحی خود را تامین نمایید. غذاهای ناسالم می‌تواند با بالا بردن خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها خطر ابتلا به مرگ را نیز افزایش دهد بنابراین لازم است که در برنامه غذایی خود صرف‌نظر کرده و مصرف بسیاری از غذاها را از زندگی روزانه خود کنار گذاریم.

چاقی


ارتباط چربی با تغذیه

غذاهایی که شامل مقدار زیادی چربی و کلسترول می باشند می توانند با افزایش خطر ابتلا به بیماری چربی خون نقش و تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن احتمال ابتلا به مرگ داشته باشند و موجب بیماری و یا حتی مرگ شما شوند بنابراین لازم است که برای سالم زیستن و بالا رفتن عمر خود مصرف چربی‌ها را از زندگی خود حذف کرده و با استفاده از چربی های طبیعی و غذاهایی که مقدار کمی کلسترول دارند نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی یا روانی خود داشته باشید.

چاقی


قند

بیماری قند خون یکی از بیماری‌های خطرناک باشد که می‌تواند منجر به بسیاری از عوارض مربوط می شود بنابراین لازم است که در مصرف غذاهای شیرین و شیرینی آن صرف‌نظر کرده و با عدم مصرف قند و شیرینی زیاد بتوانیم سلامتی خود را حفظ کنید و احتمال بیماری خودداری نمایید.


نمک و تغذیه

سدیم یا نمک که به سم سفید نیز گفته می شود نقش و تاثیر بسیار زیادی در افزایش فشار خون و احتمال ابتلا به این بیماری دارد بنابراین بر همگان واجب است که مصرف نمک را از زندگی خود حذف کرده و با حذف این ماده غذایی از برنامه غذایی خود سلامت و تندرستی را به خود و خانواده خود هدیه دهند و همچنین از سلامت جسمی و روانی و عمری طولانی برخوردار شوند.

بشتر ببینید
علائم اوتیسم و روش تشخیص آن در کودکان

فست فود ها

فست فودها دسته‌ای از مواد غذایی می‌باشند که بسیار برای بدن مضر هستند و می‌توانند احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش دهند بنابراین توصیه می‌شود که این دسته از مواد غذایی را از زندگی خود حذف کرده و با حذف این دسته از مواد غذایی بتوانید سلامت جسمی و روحی خود را تامین کنید زیرا این دسته از مواد غذایی می‌تواند احتمال ابتلای شما به بیماری‌هایی مانند چربی خون و فشارخون را افزایش دهد و نقش و تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن استرس بدن شما داشته باشد بنابراین بر همگان واجب است که در مصرف این دسته از مواد غذایی صرف‌نظر کرده و برای سلامت و تندرستی خود این دسته از مواد غذایی را کنار گذارند.


چاقی

چاقی یکی دیگر از عواملی است که احتمال امید به زندگی شما را کاهش می‌دهد و موجب بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند بنابراین لازم است که در صورت دارا بودن اضافه‌وزن نیاز شغلی با آنچه به متخصصین تغذیه و کارشناسان رژیم درمانی در کمترین زمان ممکن با دریافت برنامه غذایی منحصر به وزن ایده‌آل خود رسیده و از ابتلا شدن بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرده و امید به زندگی خود را افزایش دهید.


لاغری

همان گونه که چاقی مضر است لاغری زیاد نیز می‌تواند مضر باشد و احتمال ابتلای شما به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش دهد بنابراین لازم است که در صورت لاغر بودن با مراجعه به متخصصین تغذیه و کارشناسان رژیم درمانی و دریافت برنامه غذایی متناسب با قد در کمترین زمان ممکن به وزن ایده‌آل خود رسیده و از احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها رهایی یافته و امید به زندگی خود را افزایش دهید.

بشتر ببینید
3 ضرر آبمیوه‌ها

سیب

استفاده از میوه‌ها نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی و روانی فرد دارد و می‌تواند از احتمال ابتلای فرد به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری نماید بنابراین توصیه می‌شود که افراد با مصرف میوه و قرار دادن میوه‌ها در برنامه زندگی خود احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش داده و امید به زندگی خود را افزایش دهند. دانشمندان توصیه می‌کنند که مصرف سیب می‌تواند از ابتلای شما به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرده و نقش و تاثیر بسیار زیادی در امید به زندگی شما و بهبود تغذیه داشته باشد.


سیر

امروزه دانشمندان توانسته‌اند نقش و تاثیر بسیار زیاد سیر بر روی تغذیه و سلامتی انسان را کشف کنند بنابراین توصیه می‌شود که با مصرف سیر بتوانید سلامت جسمی خود را تامین کرده و امید به زندگی خود را افزایش دهید. سیر دارای خواص بسیار زیادی می‌باشد که می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز مؤثر واقع شود.


مصرف آب و بهبود تغذیه

مصرف آب علاوه بر تامین نیاز بدن می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در عملکرد قسمت‌های مختلف بدن داشته باشد و از احتمال فرد به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری نماید همچنین آب می‌تواند در کاهش استرس نیز مؤثر واقع شود بنابراین دانشمندان توصیه می‌کنند که زیاد آب بخورید و از آب خوردن غافل نشوید تا سالم بمانید.

وزن


دمنوش ها و نقششان در تغذیه

دمنوش‌ها نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی و روانی فرد دارند بنابراین توصیه می‌کنند که برای دستیابی به آرامش از دمنوش ها استفاده کرده و مصرف دمنوش‌ها را جدی بگیرید زیرا دمنوش‌ها می‌تواند با تأثیر بر روی آرامش روان امید به زندگی فرد را افزایش دهند و نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی و روانی فرد داشته باشند.

بشتر ببینید
آویشن ضدعفونی کننده، التیام بخش و آنتی اکسیدان قوی

چای سبز


نتیجه گیری

بالا رفتن امید به زندگی مستلزم بالا رفتن احتمال سلامتی روحی و جسمی بدن می باشد بنابراین شما در مرحله اول باید آرامش خود را حفظ کرده و از هرگونه استرس و اضطراب خودداری نمایید زیرا استرس و اضطراب می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی بر روی ابتلای شما به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی داشته باشد.

برخورداری از یک تغذیه مناسب می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن امید به زندگی شما داشته باشد بدین صورت که با برخورداری از یک برنامه غذایی احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها کاهش یافته و شما می توانید سلامت جسمی و روحی خود را حفظ نمایید و بدین صورت از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و حتی مرگ جلوگیری نمایید و عمر خود را افزایش دهید به همین دلیل است که دانشمندان بر این باورند که افرادی که از تغذیه مناسب‌تری برخوردار می باشند سالم‌تر بوده و بیشتر عمر می‌کنند.

پرتقال


در انتها امیدواریم که از مطلب «تغذیه و افزایش عمر» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۷ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید