آیا بستن کمربند لاغری برای لاغر شدن خوب است؟ ۴ دلیل اصلی-هوران

 آیا بستن کمربند لاغری برای لاغر شدن خوب است؟ ۴ دلیل اصلی

اگر فکر می‌کنید تبلیغاتی که در تلویزیون و اینترنت درباره معجزه کمربند های لاغری دیده‌اید صحت دارد، بهتر است این صفحه را تا آخر بخوانید!

چربی های شکم همیشه جزو لجباز‌ترین و سرسخت‌ترین چربی های بدن هستند و به نظر می‌رسد که با روی خوش نمی‌توان از شر آن‌ها خلاص شد! ثابت شده که داشتن یک رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی منظم برای از بین بردن چربی شکم بسیار مناسب و نتیجه بخش است.

اگر بستن کمربند های لاغری به همان راحتی که در تبلیغات می‌بینید موثر بودند، همه می‌توانستند شکم تخت و صافی داشته باشند و دیگر نیازی نبود ورزشکاران یا مدل های زیبایی به باشگاه بروند. اگر برای از بین بردن چربی شکمتان عجله دارید و می‌خواهید از کمربند های لاغری استفاده کنید، باید درباره آن همه چیز را بدانید…

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : کاهش وزن، ۵ حقیقت جالب و متفاوت


کمربند لاغری چیست؟

کمربندهای لاغری، کمربندهای پهن و کششی هستند که به دور شکم و کمر پیچیده می‌شوند. برای فیکس و یا شل کردن این کمربند‌ها، می‌توانید از کلیپس یا قلاب هایی که روی آن‌ها قرار دارد استفاده کنید. بسیاری از خانم‌ها معمولا پس از زایمان برای سفت کردن عضلات شکم و از بین بردن چربی هایشان از کمربند های لاغری استفاده می‌کنند.

کمربند های لاغری مخصوص آقایان و خانم‌ها، در سایز‌ها و مدل های مختلفی وجود دارند. برخی  از آن‌ها بسیار ساده هستند و برخی دیگر، محهز به یک دستگاه ویبراتور و گرم کننده هستند.


بستن کمربند لاغری چقدر به کاهش وزن شما کمک می‌کند؟

کمربند های لاغری برای کاهش وزن در اطراف ناحیه شکم شما طراحی شده‌اند. این قسمت از بدن معمولا اولین بخشی است که چربی‌ها در آن جمع می‌شوند. بسیاری از کمربند های لاغری بسیار جمع و جور هستند و می‌توانید در زیر لباس هایتان آن‌ها را بپوشید.

 آیا بستن کمربند لاغری برای لاغر شدن خوب است؟ 4 دلیل اصلی

کمربند های لاغری انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها، به روش های مختلفی به کاهش وزن شما کمک می‌کنند. در اینجا، می‌خواهیم سه ​​نوع کمربند لاغری معروف و نحوه کار آن‌ها را معرفی کنیم:

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : با ۲ ویژگی اصلی رژیم لاغری دوپامین آشنا شوید


  1. کمربند لاغری ساده

این کمربندها بافت کششی دارند و دور شکم شما پیچیده و بسته می‌شوند. اگر می‌خواهید عضلات شمکتان را فشرده کنید و همزمان دور کمرتان را چند سانتی متر کمتر کنید، می‌توانید از این نوع کمربند های لاغری استفاده کنید.

بشتر ببینید
چگونه از افسردگی پاییزی فرار کنیم؟ 4 راه اساسی

 

  1. کمربند لاغری همراه با تحریک الکتریکی

کمربندهای لاغری برقی همراه با یک پد برقی هستند. این کمربندها با لرزش و تحریک الکتریکی، عضلات و چربی های ناحیه شکم شما را اصلاح می‌کنند. تاثیر گذاری این کمربند‌ها کمی‌سریعتر از کمربندهای غیر الکتریکی است.

کمربند های لاغری الکتریکی عضلات شکم را منقبض کرده و گرمای این کمربندها، باعث افزایش سوخت و ساز بدن در آن قسمت می‌شود. در نتیجه، چربی های شکم شما به انرژی تبدیل شده و از بدن دفع می‌شوند. بسیاری از این نوع کمربندها، یک کنترل برای تنظیم فشار، لرزش و گرما دارند و می‌توانید با توجه به وضعیتتان، آن‌ها را تنظیم کنید.

 

  1. کمربندهای لاغری که باعث کاهش اشتها می‌شوند

برخی از کمربند های لاغری موجود در بازار، با جلوگیری از رسیدن پیام گرسنگی به مغز، اشتهای شما را کاهش می‌دهند. هرچه اشتها کمتر شود، کالری کمتری مصرف می‌کنید. بنابراین، این کمربند‌ها به شما کمک می‌کنند تا سریعتر وزنتان را کم کنید.

 

برای استفاده بهتر از این کمربندها، باید نحوه بستن آن‌ها را بلد باشید. در این قسمت، می‌خواهیم راهنمای گام به گام نحوه پوشیدن کمربند لاغری را به شما نشان دهیم…


چگونه می‌توان از کمربند لاغری استفاده کرد؟

برای اینکه بتوانید با استفاده از کمربند های لاغری چربی های دور شکمتان را کمتر کنید، اول از همه باید نحوه بستن و استفاده از آن‌ها را بلد باشید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

کمربند لاغری

  • مرحله ۱: صاف بایستید.
  • مرحله ۲: در هنگام بستن کمربند، سعی نکنید با نفس نکشیدن شکمتان را جمع کنید. این کار تاثیری بر روی عملکرد کمربند ندارد و فقط باعث اذیت شدن شما می‌شود. به جای این کار، به طور طبیعی نفس بکشید.
  • مرحله ۳: کمربند را به دور کمرتان بپیچید و با توجه به راحتی خودتان آن را تنظیم و محکم کنید. یادتان نرود که پس از بستن کمربند باید بتوانید راحت نفس بکشید.
بشتر ببینید
13 راه برای کاهش وزن نوجوانان

نکته: کمربند لاغری باید مستقیما با پوستتان در تماس باشد. بنابراین، نباید آن را روی لباستان بپوشید.

توجه: برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است به جای آنکه در زمان خوابیدن یا استراحت از کمربند لاغری استفاده کنید، در زمان فعالیتتان آن را ببندید.


مزایای استفاده از کمربند های لاغری

  1. باعث جمع شدن پوست و عضلات شما پس از زایمان می‌شود

ممکن است در طول بارداری دچار افزایش وزن و چربی های شکم شوید. شل شدن شکم و اضافه وزن شما پس از بارداری کاملا طبیعی است و اصلا جای نگرانی ندارد. کمربند لاغری می‌تواند به فشرده سازی این ناحیه کمک کرده و به شما کمک کند زودتر به ظاهر گذشته تان برگردید.

قبل از این که از کمربند های لاغری استفاده کنید، باید با پزشکتان مشورت کنید زیرا ممکن است بستن کمربند باعث آسیب رساندن به شما شود. پزشک شما را درباره زمان بستن و نحوه استفاده از آن راهنمایی می‌کند.


 

  1. وضعیت بدن را بهبود می‌بخشد

کمربند لاغری می‌تواند به بهبود وضعیت بدن شما کمک کند. این کمربند‌ها معمولاً از مواد نئوپرن ساخته می‌شوند. این ماده نرم اما سفت و محکم است. بنابراین، زمانی که کمربند های لاغری را می‌بندید، کمتر قوز می‌کنید و فرم بدنتان حفظ می‌شود.

قوز نکردن و داشتن وضعیت مناسب، از کمردرد و گردن درد جلوگیری کرده و عضلات شکم شما را تقویت می‌کند.

خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید : ۵ اسموتی سبز برای کمک به کاهش وزن


آیا واقعا کمربندهای لاغری برای کاهش وزن موثر هستند؟

کمربندهای لاغری باعث می‌شوند پس از چند وقت، دور شکمتان چند سانتی متر کمتر شود؛ اما این کاهش وزن دائمی‌نیست. اگر برای کاهش وزنتان برنامه ورزشی و رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید، چند روز پس از اینکه کمربند لاغری را کنار گذاشتید، چربی‌ها دوباره سر جای اولشان برمی‌گردند.

برای نتیجه گیری بهتر، می‌توانید به یک متخصص رژیم و تغذیه مراجعه کنید.

کمربند لاغری


عوارض استفاده از کمربند لاغری

  • در برخی مواقع فشار خون را افزایش می‌دهد: در برخی مواقع دیده شده که بستن کمربند لاغری، باعث افزایش فشار خون شده است. اگر مشکل فشار خون دارید، اصلا و ابدا نباید از کمربند های لاغری استفاده کنید.
  • ممکن است در تنفس مشکل ایجاد کند: استفاده بیش از حد از این کمربندها، می‌تواند از تنفس درست جلوگیری کند. کم شدن اکسیژن سلول‌ها، سرعت متابولیسم را کاهش داده و باعث مه مغزی می‌شود.
  • ممکن است گردش خون را مختل کند.
  • استفاده مداوم از آن ممکن است باعث ایجاد زخم های پوستی شود.
بشتر ببینید
در روزهای کرونایی چگونه به آرایشگاه برویم؟

پرسش و پاسخ های متداول

تا چند روز می‌توانم از کمربند لاغری استفاده کنم؟

می‌توانید روزی چند ساعت از کمربند لاغری تان استفاده کنید. هرگز برای تمام طول روز آن را نبوشید و یادتان باشد که از پوشیدن آن بعد از غذا خوردن خودداری کنید.

آیا می‌توانم شب‌ها کمربند لاغری بپوشم؟

خیر. هنگام خواب کمربند لاغری نپوشید.

آیا می‌توانم هنگام غذا خوردن کمربند لاغری ببندم؟

خیر. از پوشیدن آن در هنگام و بعد از غذا خوردن خودداری کنید.

آیا پوشیدن کمربند لاغری بعد از زایمان مفید است؟

بله. کمربندهای لاغری به شما کمک می‌کند تا پس از زایمان، از شر چربی های دور شکم راحت شوید. با این حال، قبل از استفاده از آن، با متخصص زنان خود صحبت کنید.


نتیجه گیری

کمربند لاغری می‌توانند به کاهش وزن و کم کردن حجم چربی های دور شکم شما کمک کند، اما این کاهش وزن موقتی است. تا زمانی که یک برنامه ورزشی و رژیم غذایی برای کاهش وزنتان نداشته باشید و مانند گذشته زندگی کنید، چربی های بدنتان دوباره و دوباره برمی‌گردند.

باید همزنان با استفاده از کمربند لاغری، غذای سالم بخورید و به طور منظم ورزش کنید.

یادتان نرود که کمربند لاغری با اینکه مزایای خودش را دارد، اما برای برخی از افراد خطرناک است.

امیدواریم با مطالعه این مقاله، به خوبی با کمربند های لاغری و مزایا و معایب آن آشنا شده باشید…

 

این مطالب را هم از دست ندهید  : 

۱.  دلایل ۰ بودن ‌تاثیر الگوی کاهش وزن خطی در چربی سوزی

۲.  با ۱۰ تکنیک‌ چربی سوزی و عضله سازی آشنا شوید

۳.   چاقها خوردن این ۹ غذا را فراموش کنن


منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/abdominal-belt-effective-weight-loss/


۲۲ , آبان ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
saara پاسخ

سایت خیلی خوبی دارید
امیدوارم موفق باشید
https://youmovise.com/

    هوران پاسخ

    سلام
    ممنون از لطفتون

در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید