آرایشگری، ۱ هنر یا  ۱ حرفه ؟-هوران

آرایشگری، ۱ هنر یا  ۱ حرفه ؟

آرایشگری یکی از شغل‌های بسیار ضروری در جامعه محسوب می‌شود که به طور مستقیم و غیرمستقیم نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی و روحی افراد و همچنین پاکیزگی آن‌ها دارد. می‌توانیم بگوییم آرایشگرها هنرمندانی هستند که به هنر زیبا سازی افراد مشغول می‌باشند. برای ورود به این هنر فرد باید از دقت و مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد.


آرایشگری چیست؟

ازآنجایی‌که داشتن اعتمادبه‌نفس بالا یکی از عوامل پیشگیری از افسردگی محسوب می شوند بنابراین می‌توانیم بگوییم که این دسته از افراد نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت روانی و جسمی جامعه نیز دارند و می‌توانند به فرد کمک کنند که با بالا بردن اعتمادبه‌نفس خود نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلا به افسردگی داشته باشند. یکی دیگر از وظایف این افراد پاکیزه سازی است که از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها عفونی جلوگیری میکند.

آرایشگری
آرایشگرها خدمات بسیار ارزنده و مفیدی را به جامعه ارائه می‌دهند که ما در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از این خدمات آشنا کنیم.


آرایشگری مو

آرایش و پیرایش مو یکی از خدمات تخصصی حرفه آرایشگری محسوب می‌شود که نقش و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره یا فرد و همچنین بالا رفتن اعتمادبه‌نفس فرد و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های جسمی و روانی دارد.
معمولاً آرایشگرها علاوه بر کوتاه کردن و رنگ کردن مو خدمات دیگری مانند ترمیم موهای آسیب دیده، منظم کردن مو، خدمات نرم کنندگی مو و جلوگیری از ریزش را نیز انجام می‌دهند تا از این طریق نقش و تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن درصد زیبایی فرد دارند.

مو به‌عنوان یکی از عوامل زیبایی نقش و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره است و همچنین جوان نشان دادن فرد دارد. بنابراین لازم است که تمامی افراد در حفظ و مراقبت از مو تلاش کرده و از آسیب رسیدن به مو جداً خودداری نمایند.
ازآنجایی‌که هزینه حفظ و مراقبت از موها بسیار ارزان‌تر از هزینه های درمان آسیب دیدگی مو می باشد بنابراین توصیه میشود که با به کارگیری روش های مراقبت از مو نقش و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از هزینه های اضافی داشته باشید و در تامین سلامت جسمی و روحی بدن خود موثر واقع شوید.

آرایشگری

خدماتی مانند مدل دادن موها و تزئین آنها نیز یکی دیگر از خدمات آرایشگرها برای آرایش مو می باشد که معمولاً در مراسم‌ها مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته و افراد برای داشتن ظاهری زیبا اقدام به مدل دادن و تزیین مو جهت زیبا شدن چهره میکنند. مدل موی عروس نمونه ای بارز از تزیین مو جهت زیبایی میباشد.

بشتر ببینید
در روزهای کرونایی چگونه به آرایشگاه برویم؟

آرایش صورت

آرایش و پیرایش صورت یکی دیگر از خدمات حرفه‌ای آرایشگری  محسوب می‌شود که نقش و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره فرد دارد و می‌تواند اعتمادبه‌نفس فرد را بطور چشمگیری افزایش داده و از ابتلای فرد به بسیاری از بیماری‌های روانی مانند افسردگی جلوگیری کند.
معمولاً تمامی افراد خواستار داشتن چهره‌ای زیبا و منظم می‌ باشند. این خواستن از زمان‌های قدیم مورد توجه قرار گرفته و شواهد به جا مانده از گذشتگان نشان داد است که افراد در زمان‌های قدیم نیز توجه بسیار زیادی به داشتن چهره‌ای زیبا و آراسته داشته‌اند و برای داشتن چهره ای زیباتر تلاش می‌کردند.

اصلاح صورت، شمع صورت، اصلاح ابرو، پاکسازی صورت و آرایش کردن جهت زیبایی و تزئین صورت از جمله خدمات آرایشگاه ها میباشد که نقش و تاثیر بسیار زیادی بر چهره فرد داشته و موجب زیبایی هر چه بیشتر فرد میشود.


آرایش بدن

آرایش بدن یکی دیگر از خدمات حرفه آرایشگری می‌باشد که جهت زیبا سازی اعضای بدن انجام می‌گیرد. پاکسازی بدن، اپیلاسیون بدن، شمع بدن و…از جمله این خدمات می باشد که نقش و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی بدن نگهداری و سلامت پوست بدن دارد.
آرایش بدن نیز مانند سایر آرایش ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و بسیاری از افراد برای انجام این خدمات داوطلب می باشند.


آرایش ناخن

آرایش و زیباسازی ناخن‌ها یکی دیگر از خدمات آرایشگاه ها جهت زیبا سازی میباشد که معمولاً در بسیاری از آرایشگاه‌ها انجام می‌گیرد و توانسته است توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نماید. داشتن ناخن‌هایی زیبا نقش و تاثیر بسیار زیادی ترسیم های دست دارد و یکی از عوامل زیبایی و جذابیت می باشد به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای انجام این روش جهت زیباسازی ترغیب می شوند و با مراجعه به آرایشگاه ها و مراکز آرایشی جهت برخورداری از ناخن هایی زیبا می کوشند.


کاشت مژه

داشتن مژه هایی زیبا و پرپشت می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت چهره فرد داشته باشد. این موضوع موجب شده‌است که بسیاری از افراد با مراجعه به مراکز زیبایی و آرایشگر ها خواهان کاشت مژه برای زیباتر شدن چهره و زیباتر شدن چشم خود باشند.
ما امروزه شاهد رشد روز افزون  مراجعه‌کنندگان به مراکز و کلینیک‌ها برای کاشت مژه و داشتن مژه هایی پرپشت و زیبا می باشیم. ازآنجایی‌که داشتن مژه هایی زیبا می‌تواند سطح زیبایی فرد را افزایش دهند بسیاری از افراد برای انجام این خدمات جهت زیباسازی و پر پشت کردن موها ترغیب میشوند.

بشتر ببینید
ارتباط بین فردی در محیط کار چیست و 4 راه بهبود

تاتو بدن

شاید جالب باشد بدانید که یکی دیگر از خدماتی که در حرفه آرایشگری انجام می‌گیرد تاتو بدن میباشد. این خدمات معمولا در برخی از آرایشگاه های مجهز انجام میگیرد. برای انجام تاتو بدن از ابزارهای پیشرفته‌ای استفاده می‌شود.


لیزر بدن

شاید جالب باشد بدانید که یکی دیگر از خدماتی که در حرفه آرایشگری انجام می‌گیرند لیزر صورت و بدن می‌باشد. این خدمات معمولاً در آرایشگاه‌های فوق پیشرفته و با به کارگیری روش‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا قابل انجام می‌باشد.
لیزر صورت و بدن نقش و تاثیر بسیار زیادی در پاک سازی صورت و همچنین از بین بردن موهای زائد بدن و صورت دارد. همین موضوع موجب شده‌است که این روش مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و بسیاری از افراد برای انجام این روش ترغیب شوند.


تاتو ابرو، هاشور ابرو، سایه ابرو

تاتو ابرو، هاشور ابرو، سایه ابرو و قاب ابرو و …از دیگر خدمات مراکز آرایشی و بهداشتی جهت زیباسازی ابرو می‌باشد که معمولاً برای افرادی انجام می‌گیرد که از نعمت داشتن ابروهای پرپشت برخوردار نیستند و یا خواهان تغییر حالت ابروی خود و تغییر رنگ ابروی خود می باشند. این خدمات در حرفه آرایشگری  معمولا با استفاده از ابزار و تکنولوژی های روز دنیا و همچنین به کارگیری روش ها و متدهای جدید انجام میگیرد و نقش و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره فرد دارد.


قیمت خدمات آرایشگری

به این نکته توجه فرمایید که قیمت خدمات آرایشگری  به عوامل بسیار زیادی مانند جغرافیای آرایشگاه، قیمت مواد و وسایل استفاده شده و همچنین حرفه آرایشگر متفاوت می باشد و هر فردی میتواند به راحتی و با پرداخت هزینه‌ای بسیار مناسب از این خدمات نهایت استفاده را کند و نقش و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره و همچنین سلامت جسمی و روانی خود داشته باشد.


چه کسانی برای این حرفه مناسب هستند؟

به این نکته توجه فرمایید که کسانی برای حرفه آرایشگری مناسب هستند که از صبر و حوصله بسیار بالایی برخوردار باشند و برای پیشرفت در کار خود نهایت تلاش خود را به کار گیرند. همچنین لازم است که این افراد از سرعت عمل بسیار بالایی نیز برخوردار باشند و دقت و توجه بسیار زیادی در کار خود به خرج دهند. همچنین به نکته توجه فرمایید که این حرفه برای کسانی که حساسیت به رنگ و بوی مواد شیمیایی دارند اصلا مناسب نیست زیرا فرد آرایشگر به طور دائم با مواد شیمیایی و رنگ ها سر و کار دارد.

بشتر ببینید
مدیریت 1 کلینیک پوست و مو

آرایشگری

آرایشگری نیز مانند دیگر حرفه‌ها نیازمند تلاشی مداوم می باشد. به این نکته توجه فرمایید که اگر شما از مهارت بسیار بالایی در این حرفه برخوردار باشید می توانید مانند دیگر حرفه ها از درآمد بسیار بالایی برخوردار شوید. سلامت جسمی نقش و تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما در این حرفه دارد زیرا نیاز است که ساعت ها بایستید و مشغول کار شوید.

به این نکته توجه فرمایید که آرایشگری می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند در مدت زمانی اندک به درآمدی مناسب دست یابند بسیار مناسب است. زیرا این حرفه زودبازده بوده و می‌توانید در مدت زمانی اندک آموزش‌های لازم را جهت حرفه ای شدن ببینید و در کمترین زمان ممکن مشغول به کار شوید و درآمد کسب نمایید.


نتیجه گیری

اگر شما به حرفه آرایشگری علاقمند هستید و می‌خواهید که نقش و تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی و روحی افراد داشته باشید و در زیباتر کردن افراد مؤثر واقع شوید و همچنین از سلامت  جسمی و روحی برخوردار می باشد و هیچگونه حساسیتی به رنگ‌ها و مواد شیمیایی ندارید

هیچ‌گونه مشکلی با کسب مهارت و دانش اندوزی ندارید میتوانید بعد از گذراندن دوره‌های حرفه‌ای آرایشگری وارد این حرفه شده و در کمترین زمان ممکن مشغول به کار شوید و از حرفه خود کسب درآمد نمایید. همچنین به این نکته توجه فرمایید که شاید شما در سال‌های آغازین شروع کار خود از درآمد بسیار بالایی برخوردار نباشید.


در سال‌های اخیر شاهد رشد روزافزون مراجعه کنندگان به این حرفه بوده ایم بنابراین آرایشگری میتواند شغلی پر درآمد باشد.
از آنجایی که توجه به زیبایی روزبه‌روز درحال افزایش می‌باشد بنابراین پیش‌بینی می‌شود که در سال های آینده مراجعه کنندگان به مراکز آرایشی و زیبایی بسیار بیشتر از امروز باشد و مراجعه کنندگان به آرایشگاه ها بسیار افزایش یابد.


در انتها امیدواریم که از مطلب «آرایشگری، ۱ هنر یا  ۱ حرفه ؟» خوشتان آمده باشد و نکات خوبی را از آن آموخته باشید. برای مشاهده‌ی سایر مطالب می‌توانید به سامانه جامع سلامت و بهداشت هوران مراجعه کنید.


۲۶ , مهر ۱۳۹۹
یکدوسهچهارپنج
Loading...
در حال حاضر شما در وب سایت عضو نیستید